Dijital Pazarlama

Blog Açmak (Kurmak): (A’dan Z’ye Rehber)

Blog siteleri, günümüzde bilgi almanın halen daha en kolay yolu. Bir bilgiyi öğrenmek istediğimizde ister istemez arama motoru üzerinden araştırma yaparak, çıkan sonuçlar üzerinden ilerliyoruz. Bu durum öyle bir hal aldı ki; rüya tabirlerinden, film incelemelerine geniş bir yelpazede milyonlarca blog sitesi ziyaretçilerinin potansiyel soruları için içerik hazırlamaya başladı. 

Blog açmak 2021 yılında hala daha mantıklı mı? Eğer öyleyse, başarılı olacak bir blogu nasıl açabilirsiniz? Hazırladığım bu A’dan Z’ye blog açma rehberinde, sıfırdan nasıl blog açacağınızı ve para kazanmaya başlayacağınızı anlatacağım.

Blog oluşturmak günümüzde hemen her alanıyla ticari bir katsayı kazanmış durumda. Mevcut bir E-Ticaret sitesinin trafiğini arttırabilir, Adsense üzerinden gelir kazanabilir, yönlendirme trafiği oluşturabilir ve sağladığınız hizmetlerle ilgili potansiyel okuyucularınızı bilgilendirebilirsiniz. Blog yapısının kendi içerisinde oluşturduğu bu pozitif ortam, günde yaklaşık 4 milyon içeriğin yayınlanmasına sebep oluyor. 

Blog yazarlığı yolculuğunuzda ihtiyacınız olacak tüm bilgileri, bu rehberde sizin için derledim. 

blog açma rehberi

Blog Açmak Hakkında En Çok Merak Edilenler

Yazımın bu bölümünde, büyük ihtimalle kendinize sorduğunuz sorulara hızlı cevaplar vereceğim. Ardından blog oluşturmak için atmanız gereken adımlarıyla devam edeceğiz.

Hemen aşağıda yer alan WhatsApp hattından ulaş, birlikte blog siteni kurmaya başlayalım.

WhatsApp İletişim

Blog Nedir?

Bir blog tam olarak şu anda okuduğunuz şeydir. Düzenli yayınlanan içeriklere sahip, yeni okuyucu çekme ve çevrimiçi gelir elde etme gibi amaçları olan bir web sitesidir. Bir blogla para kazanmanın birçok farklı yolu vardır, bu yöntemlere yazımın ilerleyen bölümlerinde değineceğiz.

Neden Bir Blog Açmalıyım?

Bir blog oluşturmak, kendi işinizi kurmanın ve web yazarı olmanın en basit ve ucuz yollarından biridir. Doğrudan çevrimiçi kazanç elde etmenizi sağlar. 

Blog oluşturma işini 7’den 77’ye herkes yapabilir. Önemli olan noktası ise kullanıcı bilgilendirecek ve belirli kriterleri karşılayan içerikler üretebilmekte gizlidir. Yazdığınız yazıları arama motorlarında iyi sıralara konumlandırmak için blog yazarlığının SEO kriterlerini karşılaması gerekmektedir. Ancak söylediğim bu ikinci etmen, süreç içinde öğreneceğiniz bir beceridir. 

İnsanlar Yazılarımı Neden Okusunlar ki?

Birçok insan blog yazmaya başlayamaz, çünkü kimsenin yazdığı yazıları okuyacağını düşünmez. Hatta daha da kötüsü ailesi ve arkadaşları tarafından yargılanmaktan çok korkar. Çünkü olaya dışarıdan bakan çoğu insan, blog yazarlığının bir iş olduğunu hala daha anlamakta zorlanıyor. Son yıllarda, bu işin popülerliği artsa da 10-15 yıl öncesinde böyle bir meslek olacağı kimsenin aklına gelmezdi.

Blog Yazmaya Başlamak Hala Mantıklı mı, Yoksa Pazar Çoktan Doymuş mu?

WordPress’te her ay 70 milyon yeni makale yayınlanıyor ve 77 milyon yorum yapılıyor. Böylesine rekabetçi bir dünyada birçok insan, pazarın zaten doymuş olduğunu düşünerek daha başlamadan blog yazmayı bırakıyor.

Aslında bu rekabete girebilmeniz için hala daha mükemmel bir dönemdeyiz. Bu noktada Jack Trout’un “Farklılaş ya da Öl” sözü yeni başlatacağınız bu işe bakış açınızı oluşturmalıdır. 

Bir Blogu Sıfırdan Oluşturmak için Teknik Bilgiye İhtiyacım Var mı?

Hayır yok. Bir geliştiriciye ihtiyacınız olmadan blog oluşturmanıza yardımcı olacak birçok araç var. Ve hepsini bu yazının devamında açıklayacağız.

Ayrıca öğrenmek istediğiniz herhangi bir ek beceriyi, zaman içinde öğrenebilirsiniz.

Blog Yazarak Para Kazanabilmem Hala Mümkün mü?

Kesinlikle evet. İster ek gelir elde etmek için yazmaya başlayın, isterseniz tam zamanlı işinizi bırakarak yazmaya başlayın. Doğru adımları atarak kısa bir süre içinde emeğinizi kazanca dönüştürmeye başlayabilirsiniz. 

Blog Nasıl Oluşturulur?

Peki, bir blog nasıl oluşturulur? Başarılı bir blog oluşturmak için izlemeniz gereken adımlar şunlardır:

  1. Blog açma nedeninizi bulun
  2. Kendi nişinizi seçin
  3. Alan adı ve hosting servisi satın alın
  4. Bloğunuzun tasarımını ve yapısını oluşturun
  5. Bloğunuzun ana sayfalarını oluşturun
  6. Anahtar kelime araştırması yapın ve editöryal planınızı oluşturun
  7. İlk makalenizi yazın
  8. Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) yapın.

Bu adımları tamamladıktan sonra, blog sayfanızı kazanca dönüştürme aşamasına geçebilirsiniz. 

Blog Açma Nedeninizi Bulun

Bloğunuzu oluşturmaya hatta yazmaya başlamadan önce, yapmanız gereken temel bir şey var. Kendi nedeninizi bulmak. Neden bir blog açmak istiyorsunuz?

Bloğunuzu açmadan önce, bunu neden yaptığınızı detaylıca anlamalısınız. Hedefleriniz ne? Okuyucularınıza iletmek istediğiniz değerler nelerdir? Dünyaya ne mesaj vermek istiyorsunuz?

Blog Tyrant’a göre, açılan blogların yaklaşık %60’ı kısa bir süre sonra terk ediliyor. Bunun nedeni blogların istikrarlı bir şekilde gelir elde edememesidir. Öte yandan, aylık yüksek kazançlara ulaşan birçok blog da var. Peki, başarılı olacak bir blog ile vazgeçilecek bir blog arasındaki farklar nelerdir?

Bir bloğun başarısız olmasının en büyük nedenlerinden biri, fark yaratmasını sağlayacak gerçek bir nedeni olmamasınız. Simon Sinek’in de dediği gibi, “İnsanlar ne yaptığınızı değil, neden yaptığınızı satın alırlar.”

Kendi Nişinizi Seçin!

Bloğunuzu neden oluşturduğunuzu anladıktan sonra, bir eylem planı hazırlamaya başlayabilirsiniz. Bu noktada atmanız gereken ilk adım kendi nişinizi belirlemek ve hedef kitlenizi analiz etmektir. Peki, niş ile neyi kasdediyoruz?

Niş; bloğunuzda ilgileneceğiniz konu başlığı ile ilgili (örneğin: Seyahat, yemek pişirme, moda, teknoloji veya fitness gibi) tematik alandır. Niş seçimi aslında, bloğunuzda hangi konu üzerine yazacağınızı belirlemektir. 

Örneğin Decathlon, E-Ticaret sitesi içerisinde yayınladığı ürünlerinin kullanımı ile ilgili detaylı blog içerikleri oluşturmaktadır. Bu sayede kullanıcılar ürünlerin kullanımını daha rahat anlayabilmektedir.

Niş seçimi yaparken herkese hitap etmeye çalışmak, hatalı bir davranıştır. Seçiminiz ne kadar spesifik olursa, o nişi doldurma şansınız da o kadar artar. Çünkü konu özelleştikçe piyasadaki rakipleriniz azalır.

Bir Örnek Vermek Gerekirse:

  • Kendinizi yemek sektöründe yani yemek nişinde konumlandırmak istediğinizi varsayalım. Bu alanda rekabetin yüksek olduğunu unutmayın. Devrim yaratacak bir fikrinizin ya da yatırım yapacak büyük bir bütçeye sahip olmanız olması gerekir. Her ikisine de sahip değilseniz, bu nişte kendinizi var olabilmeniz zordur. 
  • Eğer ki rekabet dolu bir nişte üretim yapmak istiyorsanız, size şimdiden bol şanslar. Ama biraz daha gerçekçi düşünüyorsanız, bloğunuzu paraya dönüştürebilmek için daha karlı bir niş seçmeniz gerektiğini anlayacaksınız. 
  • Vegan tarifler gibi bir alt nişe yoğunlaşacaksanız, rakip sayınız azalır ve kazanma şansınız artar. Bu nedenle yapmanız gereken şey, vegan tariflerle ilgilenen kişileri bloğunuza çekmek olacak. Vegan tarifler, vegan beslenme, vegan alışveriş… Bloğunuz genel bir yemek sitesi olmak yerine, vegan beslenmek isteyenlerin uğradığı bir web adresine dönüşecek.

Kendi nişinizi nasıl seçersiniz? Birçok pazarlamacı size tutkularınızın peşinden gitmenizi önerecektir. “Tutkularınızdan para kazanın!” Ancak bu kısmen doğrudur. Çünkü yalnızca tutkularınızı takip ederseniz, para kazanma hedefinden biraz uzaklaşabilirsiniz. Burada tutkularınızın önemsiz olduğunu kesinlikle söylemiyorum. Ancak önemli olan sahip olduğunuz tutkudan nasıl para kazanacağınızı çözmenizdir. 

Blog oluşturmak, sürekli yeni içerik yazmak, sosyal ağları yönetmek, yorumlar ve E-postaları takip etmek… Tüm bunlar gerçek bir tam zamanlı iştir. Bu işin finansal karşılığını alamazsanız, bloğunuzu yakında terk edilmiş bloglar diyarına yolcu edebilirsiniz. 

Blogların %95’inin istikrarlı bir gelire sahip olamamasının nedeni tam olarak budur. Çünkü blog yazmayı bir iş olarak değil, bir “tutku” olarak görüyoruz. Başarılı bir bloğun sırrı tam da burada yatıyor. Bloğunuzu bir işletme, bir şirket gibi yönetmelisiniz. Ekonomik hedeflerinizi önemli bir noktaya koyup, kazanç sağlayanları optimize etmeli ve işe yaramayanları ortadan kaldırmalısınız. 

Örneğin, blog yazmak benim için derin bir tutkudur. Ancak bana gelir sağlamasaydı, zamanımın büyük bir bölümünü bu uzunlukta yazılar yazmak için ayırmazdım. Bakış açısı farklılığını kavramanız gerekiyor. Tutkunuzun peşinden gitmek için değil, iş için blog açıyorsunuz. Kendinize belirlediğiniz niş, tutku duyduğunuz bir konu ise başarılı olma şansınız kesinlikle daha yüksektir. 

Bu nedenle bloğunuzda ulaşmak istediğiniz hedeflere yönelik bir plan oluşturmanızı öneriyorum. Bunlar, ne kadar sürede kaç kullanıcıya erişmek ve ne kadar para kazanmak istediğinizle ilgili hedefler olabilir. Önemli olan hedeflerinizin spesifik, ölçülebilir, ulaşılabilir ve belli bir zaman sınırına sahip olmasıdır.

Öyleyse kilit soruya geliyoruz: Kar elde etmenizi sağlayacak bir nişi nasıl seçersiniz? Kazanç getiren bir nişin 4 karakteristik özelliği vardır:

  • Konuyla ilgilenen çok sayıda insanın olması.
  • İyi bildiğiniz bir konu olması.
  • İnsanların bu konuya para harcamaya istekli olması.
  • Nişte satacak bir şeylerinizin olması.

Bu 4 özelliğin tümüne sahipseniz, seçiminiz karlı ve denemeye değer olabilir. Şimdi ufak bir test yapalım, tüm bu özelliklere dayanarak aşağıdakilerden hangisi daha karlı bir niştir?

  • Tekerlekli kaplumbağa kabuklarıyla ilgilenen insanlar.
  • Yoga ile ilgilenen insanlar.

Büyük ihtimalle bu küçük testi başarıyla geçtiniz.

Üçüncü adıma geçmeden önce önemli bir ekleme yapmak istiyorum. İnsanlar ne zaman para harcamaya isteklidir? Cevap basit: bir sorunun seçimi için onlara yardım ettiğinizde.

Alan Adı ve Hosting Servisi Satın Alın

Nedeninizi ve nişinizi bulduğunuza göre sıradaki aşamaya geçmeye hazırsınız. Bu aşamada yapacağınız ilk şey bloğunuza isim bulmak.

İyi bir çağrışımı olan ve işinizin özünü anlatan basit bir isim seçin. Amacınız kişisel markanızı geliştirmekse, adınızı ve soyadınızı blog ismi olarak belirleyebilirsiniz. Bu basit ve çok etkili bir çözüm olur.

İsminizi belirledikten sonra, bloğunuza alan adı satın almalısınız. Tabii seçtiğiniz blog adının daha önce alınmamış olması gerekiyor. Eğer ki seçtiğiniz isim çoktan bir başkası tarafından satın alındıysa hiç üzülmeyin. Yaratıcılığınızın sınırlarını zorlayarak kendinize en uygun blog adını bulabilirsiniz. Satın aldığınız alan adı için, daha sonrasında bir hosting servisi edinmeniz gerekecek.

Bu adımları anlamak için bloğunuzu bir ev olarak düşünün. Alan adınız evin adresi olurken, hosting servisi ise evin üzerine inşa edileceği arazidir.

Hosting servisi satın almak için birbirinden farklı birçok seçeneğiniz mevut. Teklifleri karşılaştırarak, size en uygun fiyata mal olacak servisini seçebilirsiniz.

Bloğunuzun Tasarımını ve Yapısını Oluşturun

Evinizi artık bir arsa üzerine inşa ettiniz (hosting servisi) ve eviniz kendi adresine (alan adı) sahip.  Şimdi içini dekore etmeye geçebilirsiniz. Tabii bu benzetme, bloğunuz için tasarım oluşturmanız anlamına geliyor.

Bu nedenle yapmanız gereken ilk şey, web siteniz için bir tasarım şablonu seçmektir. Sitenizi WordPress üzerinden oluşturuyorsanız, ücretsiz olarak kullanabileceğin binlerce seçeneğe sahipsiniz. Tema seçiminizi yaparken kişiselleştirmeye izin veren, basit ve ağır olmayan bir seçim yapmalısınız. 

Tasarım uzmanı olmasanız bile sitenizin görünümüne dikkat etmenizi tavsiye ediyorum. Seçtiğiniz yazı tipi ve tema renkleri göz yorucu olmamalı. Google’ın 2012 yılında yürüttüğü bir araştırma, ziyaretçilerin site tasarımını saniyenin çok küçük bir bölümünde algılayabildiğini kanıtladı.

İyi bir tasarım, ziyaretçilerin sitenize güvenebilmelerini sağlar. Aslında kullanıcılar her ayrıntıya dikkat eden bir siteye daha fazla güvenme eğilimindedir. Seçeceğiniz tasarıma göre, ziyaretçileriniz sitenize güvenip güvenmeyeceğini kısa bir süre içinde karar verecekler. 

WordPress’te Hangi Eklentileri Kullanmalısınız?

WordPress açık kaynaklı olduğundan, web sitenizi tamamen özelleştirmek ve performansı artırmak için bazı eklentiler yüklemeniz gerekir. Eklentiler, işlevselliği arttırmak için WordPress’e yüklenen araçlardır.

Gerçekleştirmek istediğiniz hedeflerinize göre yükleyebileceğiniz yüzlerce farklı işleve sahip binlerce eklenti WordPress mağazasında bulunuyor. Ancak çok fazla sayıda eklenti yüklememenizi tavsiye ediyorum çünkü sitenizi çok daha yavaşlatabilir.

Sitenizin Performansını Arttırmanıza Yardımcı Olacak 5 Temel Eklenti

Yoast SEO

Yoast SEO, web sitenizi SEO açısından optimize edebilmenizi sağlayan WordPress sitenizin olmazsa olmaz bir parçasıdır. Yazdığınız yazıları iyileştirmenize yardımcı olur, böylece Google sonuçlarında üst sıralarda konumlanabilir. 

Bu eklentiyi site haritalarını, robots.txt dosyalarını ve sayfa başlıklarını optimize etmek için de kullanabilirsiniz.

Elementor 

Elementor, WordPress’teki en iyi sayfa oluşturucu eklentisidir. Temel olarak bloğunuzun tüm sayfalarını oluşturmanıza ve tamamen özelleştirmenize izin verir. 

Sürükle bırak işlevine sahiptir, yani öğeleri doğrudan ekrana taşıyabilir ve istediğiniz yere yerleştirebilirsiniz. Özellikle HTML veya CSS hakkında bir şey bilmiyorsanız, sıfırdan sitenizi oluşturmak için kullanabileceğiniz en basit eklentidir. 

Ücretsiz versiyonun sunduğu çok fazla işlev vardır, ancak PRO versiyonu size çok daha fazla özgürlük sunar. Yine de özellikle başlangıç aşaması için ücretsiz versiyonu kullanmanız yeterli olacaktır.

ShortPixel

WordPress medya kitaplığınıza yüklediğiniz tüm görselleri otomatik olarak optimize eden çok kullanışlı bir başka eklentidir. Görsellere yer vermek sitenizin yavaşlamasına yol açar. Bu olumsuz etkiyi gidermek için ShortPixel’i yüklemenizi tavsiye ediyorum. Çünkü ziyaretçiler bir site yavaş yüklendiğinde, açılmasını beklemek yerine o siteyi hemen terk ederler.

Autoptimize

Autoptimize, sitenizin kodlamasını her zaman temiz ve hızlı bir halde tutmak için yüklemenizi önerdiğim bir başka eklentidir. Optimizasyon açısından bu, bloğunuzun daha hızlı olacağı anlamına gelir. 

Header Footer Code Manager

Programlamada yeniyseniz, çok kullanışlı bir başka eklenti de Header Footer Code Manager’dır. Elinizi kod düzenleyiciye sürmeden üstbilgi (header) veya altbilgi (footer) kodu eklemenize izin veren bir eklentidir.

Bu eklenti, özellikle Google Analytics veya Google Search Console’daki sitelerin doğrulanmasını yardımcı olur. Google Adsense reklamlarını eklemek için ihtiyacınız olan tüm öğelere yer vermenizi sağlar.

wordpress eklentileri

Blogunuzun Ana Sayfalarını Oluşturun

İçerik sayfalarınız hariç, blogunuzu oluşturan ana sayfalar şunlardır: 

  • Giriş Sayfası (Homepage): Sitenizin ilk sayfası
  • Hakkımda/Hakkımızda Sayfası (About Page): Kim veya kimler olduğunuzu açıkladığınız sayfa
  • İletişim Sayfası (Contact Page): E-posta, telefon numarası gibi iletişim bilgilerinin yer aldığı sayfa

Az önce belirttiğim gibi, bu sayfaları oluşturmanın en kolay yolu Elementor ya da LeasPages gibi eklentiler kullanmanızdır.

Giriş Sayfasını Oluşturmak

Giriş sayfası açıldığında, üstte en son yayınladığınız içerikleri gösterebilirsiniz.

Bu seçeneği ayarlamak için WordPress menüsünde giriş sayfası ayarları kısmında “en son içerikler” seçeneğini aktif edin.

Bu seçenek yerine “belirli bir sayfa”yı seçerseniz, size hangi sayfayı göstermek istediğinizi soracaktır. Bu durumda, daha önce oluşturduğunuz bir sayfayı seçin ya da yeni bir tane oluşturun.

Hakkımda ve İletişim Sayfaları

Hakkında sayfası, sizin kartvizitiniz olacağı için çok önemlidir. Bu sayfada okuyucular kim olduğunuzu, hikâyenizi ve “neden”inizi keşfedecekler.

  • İnsanlar sizi neden takip etmeli?
  • Onların hangi sorunlarını çözebilirsiniz?
  • Sizinle nasıl iletişim kurabilirler?

Sonrasında bu sayfada bloğunuzun geçmişini, sunduğunuz hizmetlerin ne olduğunu, hedeflerinizi ve dünyaya ne mesaj iletmek istediğinizi açıklayın. Ayrıca diğer çalışmalarınızı, sosyal medya bağlantılarınızı ve size yazabilecekleri bir iletişim formu ekleyebilirsiniz. Alternatif olarak insanların size nasıl ulaşacağını açıkladığınız ayrı bir iletişim sayfası da oluşturabilirsiniz.

Hakkımda sayfasında özgün olmaya çalışın. Günümüzde, en ayırt edici unsur kesinlikle özgünlüktür. Yavaş yavaş ama sağlam bir şekilde büyüyen blog ile yayın hayatını doldurmak üzere olan blog arasındaki fark budur.

Anahtar Kelime Araştırması Yapın ve Editöryal Planınızı Oluşturun

Web siteniz artık resmi olarak hazır. Şimdi gerçekten içerik oluşturmaya başlayabilirsiniz. Çok istekli ve heyecanlıyım. Ama ne yazmalı, ne hakkında konuşmalıyım? Gibi sorular sorabilirsiniz.

Bu noktada yardımınıza anahtar kelime (keyword) araştırması yapmak yetişiyor. Anahtar kelime araştırmasının başlangıç noktası niş seçiminizdir. Vegan tarifler bloğu örneğine geri dönelim.

Facebook gruplarında, Quara gibi forumlarda ve Ekşi Sözlük gibi platformlarda arama yapın. En çok sorulan soruların, merak edilen konuların ne olduğunu anlamaya çalışın.

Anahtar kelime araştırması internette bir konu için talep olup olmadığını anlamanızı sağlar. Talep varsa, size en çok trafiği getirecek anahtar kelimeleri belirmenize yardımcı olur. Yazılarınız insanların internette sorduğu sorulara ne kadar çok cevap verirse, içeriğiniz de o kadar çok beğenilecektir.

Örnek Sorular:

  • Vegan beslenenler protein ihtiyacını nasıl karşılar?
  • Vegan yemekler pişirmek çok masraflı mıdır?
  • Vegan yemekler yeterince lezzetli midir?

Tabii ki bunlar şu anda aklıma gelen rastgele sorular. Ancak size önerdiğim yerlere göz atarak, kesinlikle daha önce düşünmediğiniz fikirler bulabilirsiniz.

Elinizdeki tüm fikirlerin ve soruların 10 tane kadarını kenara not alın. Bu liste anahtar kelime araştırmanızın temeli olacak.

Tartacağınız konuları not aldıktan sayılara geçiyoruz: aratılma hacimleri. Yani bir anahtar kelime gerçekte ne kadar aratılıyor? Yayın hayatına yeni başlamış bir blog için en iyi anahtar kelimeler, hacmi 200 ila 700 arasında olanlardır. Daha az aramaları varsa yeterli trafiğe ulaşamayabilirsiniz. Öte yandan daha fazla arama hacmi varsa, piyasada iyi konumlanmış bloglarla yarışmak zorunda kalacaksınız. Bu da zirveye ulaşmanızın güçleşeceği anlamına geliyor.

Araştırma yaptığınızda, kelime zorluğu daha düşük olan anahtar kelimeleri tercih etmenizi öneriyorum. Çünkü bu şekilde, Google’ın sonuçlarında daha üst sıralarda yer alma şansınız artacak. Peki, düşük zorluğa sahip anahtar kelimeler nelerdir? Orta ve uzun kuyruklu anahtar kelimelerdir. 

Uzun kuyruklu anahtar kelimeler, daha düşük arama hacmine ve daha az rekabete sahip olan daha uzun ifadelerdir. Hubspot’a göre, aramaların %50’si dört veya daha fazla kelimeden oluşuyor. Bu bilgi, aramaların yarısından fazlasının belirli bir “şey” bulmak için yapıldığı anlamına geliyor. 

Örneğin “blog açmak” kısa kuyruklu anahtar kelime sınıfına girer. Bu konuda aratılmış uzun kuyruklu anahtar kelimeler şunlar olabilir:

  • Başarılı Bir Blog Açmak!
  • WordPress ile Yemek Tarifi Blogu Açmak!
  • Nasıl Fitness Blogu Açabilirim?

Anahtar kelime araştırması için kullanabileceğiniz araçlar şunlardır:

  • Google Trends
  • Keyword Surfer SEO (Chrome eklentisi)
  • Wordtracker
  • Semrush 

Anahtar kelime araştırması yaptığımıza göre sırada editöryal planınızı oluşturmak var. Editöryal plan, yayın stratejinizi oluşturmak için, anahtar kelime analizlerinizi içeren belgedir. Yayın politikanızı belirlemek için, editöryal planınızı kullanacağınızı unutmayın.

blog içeriği yazmak

İlk Makalenizi Yazın

Artık editöryal planınız da hazır olduğuna göre ilkyazınızı yazmanın gerçekten zamanı geldi. Hem okuyucularınızı hem de Google’ı yeterince tatmin etmek için dikkat etmeniz gereken bazı noktalar var. En önemlisi ise her zaman kaliteli ve nasıl fark yaratacağını bilen içerikler sunmaktır.

İşte okuma değeri yüksek bir makale yazmak için önerdiğim bazı ipuçları:

  • Hemen uygulanabilecek çözümler sunun. İnsanlara içtenlikle yardım edin.
  • Becerilerinizi ve bilginizi kanıtlayın. Yazınızı güvenilir kaynaklar ve gerçek sonuçlar ile destekleyin.
  • Okuyucuyu hayal kırıklığına uğratmayacak ölçüde, etkileyici başlıklar seçmeye özen gösterin.
  • Basit ve kısa cümleler yazın.  Okuyucularınızın, yazınızı takip etmelerine yardımcı olmak için resimler, videolar ve infografikler ekleyin. Maddeleme ve numaralandırma yapın.
  • Makalenin yerleşimini kolay algılatmak için alt başlıklar kullanın.
  • En az kaç kelime yazmanız gerektiğiyle ilgili belli bir alt sınır yok. Ancak ben yine de en az 1000 kelimelik içerikler yazmanızı tavsiye ediyorum.

Arama Motoru Optimizasyonunu (SEO) Yapın

Yoast SEO eklentisini yüklediyseniz, makalenizi tamamladıktan sonra SEO için sayısız öneri görüntüleyebilirsiniz. Eklentinin size tavsiye ettiği önerilerden istediklerinizi uygulayabilirsiniz. Yoast SEO’nun kullanımı oldukça basit olduğu için, ilk kez kullandığınızda bile ne yapacağınızı kolaylıkla çözebilirsiniz. 

Ardından yalnızca anahtar kelimelerinizi kullanarak URL optimizasyonunuzu yapın.

Bloğunuzu Google’da üst sonuçlarda konumlandırmak için yalnızca içeriğinizi optimize etmenin yeterli olmadığını unutmayın. Tüm web sitenizin SEO açısından optimize edilmesi gerekiyor. Özellikle Google’ın yaptığı son algoritma güncellemelerinden sonra, yapacağınız en önemli şeylerden biri sitenizi hızlandırmaktır.

Google’ın PageSpeed ​​Insight adlı kullanışlı aracı sayesinde, web sitenizin yeterince hızlı olup olmadığını kontrol edebilirsiniz. Sadece alan adınızı girin, “analiz”e tıklayın. Sitenizin hız testi sonuçlarını anında görüntüleyeceksiniz. Sonuçlarınız yeşilse, çıkardığınız bu iyi iş için sizi tebrik ediyoruz. Sonucunuz sarı ya da kırmızıysa (yani 0-89 arasında) sitenizi hızlandırmak için çalışma yapmanızı şiddetle tavsiye ediyoruz. 

Buraya geldiyseniz, uzun bir yol kat ettiniz ve ilkyazınızı blog sayfanızda yayınladınız. Şimdi sitenizi tanıtmanın ve daha çok trafik çekmesini sağlamanın zamanı!

Blogunuzu Nasıl Tanıtabilirsiniz?

Bir blog açmak, yazılar yazmak ve onları optimize etmek kar edebilmeniz için tek başına yeterli değildir. Bloğunuzun büyüyüp daha çok okuyucuya sahip olabilmesi için bloğunuzu tanıtmanız gerekir.

Reklam vererek kullanıcılara ulaşmak kesinlikle en hızlı yoldur ama bir o kadar da pahalıdır. Aslında sayfanızı hiç para harcamadan tanıtabilmeniz mümkündür. Belki daha yavaş bir yol ama yine de diğer seçenek kadar işlevsel. Öyleyse kullanabileceğiniz kanalları konuşmaya başlayalım.

Sosyal Medya

Yeni bir içerik yayınladığınızda, bunu paylaşabileceğiniz ilk platform, hiç şüphesiz ki sosyal medyadır. Elbette ki yazılarınızı tüm platformlarda yayınlamanıza gerek yok. Hangi kanallardan trafik çektiğinizi anladıktan sonra oralara yoğunlaşabilirsiniz. Facebook’u artık sadece yaşlıların kullandığını, Instagram’ın sadece markalar için uygun olduğunu söyleyenlere aldırmayın. Ön yargılı olmadan size uygun platformları belirleyemeye çalışın. 

Farklı platformlar için iyi çalışan bazı önerilerim şunlardır:

  • Facebook’ta videolar ve öğretici içerikler iyi iş çıkarıyor.
  • Instagram kaliteli fotoğraflar ve anlık hikayeler paylaşmak için idealdir.
  • Twitter’da haberler, blog yazıları ve GIF’ler daha fazla etkileşim alıyor.
  • LinkedIn yalnızca profesyonel içerikler paylaşmak için uygundur.
  • Pinterest görsel içerikler paylaşmanızı sağlar.

Haber Bülteni

Bülten, özel teklifleriniz ve kapsamlı içerikleriniz hakkında e-posta yoluyla haber almak isteyen okuyucuları listesidir. Yeni içeriklerinizi tanıtmak için abone listenizi kullanmak, web sitenize trafik çekmek için her zaman iyi bir fikirdir. Bu yüzden e-posta pazarlaması, hala bloğunuz üzerinden para kazanabilmenizin en etkili yollarından biridir.

Konuk Yazarlık

Konuk yazarlık, ürettiğiniz içeriğin bir başka blog sitesinde yayınlanmasıdır. Yayınladığınız içeriğe bloğunuza yönlendirme sağlayan bir bağlantı eklerseniz, doğal olarak daha çok trafik çekersiniz. Konuk yazılar yayınlamanın avantajları şunlardır:

  • Kendinizi, nişinizde yetkili bir kaynak olarak göstermenize yardımcı olur.
  • Sitenize gelen trafiği artırmanıza olanak tanır.
  • Diğer blog yazarlarıyla tanışmanızı, yeni ilişkiler kurmanızı ve yeni ekiplere katılmanızı sağlar.
  • Bloğunuza geri bağlantılar sağlar, böylece etki alanınızı (Domain Authority – DA) artırır.

Çünkü birlikte çalışmak, birlikte kazanmak demektir.

Bloğunuzdan Nasıl Para Kazanabilirsiniz?

Sıfırdan blog sayfanızı kurduğunuz ve daha fazla trafik çekmek için farklı yollarla tanıtımınızı yaptınız. Peki, tüm bu çabalarınızı nasıl kazanca dönüştüreceksiniz? Bloğunuz üzerinden para kazanabileceğiniz 5 yöntemi sizinle paylaşıyoruz:

  1. Sponsorlu içerik yayınlamak
  2. Banner reklamlar kullanmak
  3. Çevrimiçi kurs satmak
  4. Ücretli konuk yazıları yayınlamak
  5. Hizmetlerinizi satışa sunmak

Sponsorlu İçerik Yayınlamak

Bazı şirketler size bir ortaklık programı teklif eder. Yazılarınıza ve e-postalarınıza bir bağlantı eklemenizi isterler. Bir okuyucu, sizin eklediğiniz bu bağlantı üzerinden bir ürün ya da hizmet satın aldığında yapılan satıştan komisyon alırsınız. 

Banner Reklamlar Kullanmak 

Gelir elde etmek için kullanabileceğiniz bir diğer yöntem ise Google Adsense gibi banner reklamlardır. Bu reklamları sitenize eklemek çok basittir. Sadece bir Adsense hesabı oluşturmanız ve WordPress sitenize bir kod dizisi eklemeniz yeterli olacaktır. Eklediğiniz reklam her tıkladığında cüzi miktarda kazanç elde etmeye artık hazırsınız.

Çevrimiçi Kurs Satmak

Bir konuda oldukça uzmansanız veya başkalarına öğretebileceğiniz özel bilgiye sahipseniz çok şanslısınız. İnsanların satın almak isteyeceği bir kurs oluşturabilirsiniz. Teknik bilgiye odaklanan kurslardan, yaratıcılığı geliştirenlere kadar birçok seçeneğiniz var. İçeriğiniz gerçek öğretici ve ilginçse, iyi bir gelir elde edebilirsiniz.

Ücretli Konuk Yazıları Yayınlamak

Bloğunuzun aylık okuyucusu 5 ila 10 bin bandına ulaştığında ücretli konuk yazıları yayınlama imkânı bulabilirsiniz. Sitenizin trafiği ve nişinizdeki etki alanınız yüksekse birçok blog yazarı, ücretini ödeyerek sitenizde yazmak isteyecektir. 

Hizmetlerinizi Satışa Sunmak

Özellikle profesyonel biriyseniz, bloğunuzdan hemen para kazanmaya başlamanın yollarından biri, hizmetlerinizi satışa sunmaktır. Bloğunuz aracılığıyla becerilerinizi ve bilginizi sergileyebilir, elde ettiğiniz sonuçları gösterebilir ve bunu sonucunda yeni müşteriler çekebilirsiniz. Uzmanlık alanınıza göre teklif edebileceğiniz bazı hizmetler şunlardır:

  • Makale yazarlığı
  • Alanınızda profesyonel danışmanlık
  • Yazılım projeleri
  • Reklam kampanyaları
  • Pazarlama hizmetleri
  • Dijital tasarım hizmetleri

Teklif edebileceğiniz hizmet seçenekleri oldukça fazla sayıdadır. Serbest meslek sahibi olarak profesyonel bir kariyer yapmak istiyorsanız, bu yöntem yeterince hızlı ve kolaydır. 

A’dan Z’ye blog açma rehberinin sonuna nihayet geldik. Bloğunuzu nasıl oluşturacağınızdan, para kazanma yollarına kadar geniş bir yelpazede konuyu inceledik. Bu detaylı rehber size ilk başta biraz kafa karıştırıcı gelebilir. Yeni bir şey öğrenirken bu çok normaldir, endişelenmenize gerek yok. Bu yazıyı, yeni kariyer yolculuğunuzda size rehber olması için kaydetmeyi unutmayın. 

Açılan blogların sadece küçük bir kısmı yayın hayatlarına devam etmeyi başarır ve düzenli bir kazanç elde eder. Diğerlerinin niye başarısız olduklarını artık çok iyi biliyorsunuz.  İnsanlara okumak isteyecekleri ilginç ve değerli içerikler sunun. Gelen trafiği size uygun bir kazanç yöntemiyle eşleştirin. 

Okuduğunuz bu A’dan Z’ye blog açma rehberiyle, kendi bloğunuzu açmak için ihtiyacınız olan her şeye sahipsiniz. Yani artık yeni kariyer yolculuğunuza çıkmaya hazırsınız. Herhangi bir sorunuz veya daha fazla bilgiye ihtiyacınız varsa, yorumlarda benimle paylaşabilirsiniz. Tüm sorularınızı cevaplamaktan mutluluk duyacağız. 

Hemen aşağıda yer alan WhatsApp hattından ulaş, birlikte blog siteni kurmaya başlayalım.

WhatsApp İletişim

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir