SEO

Backlink Nedir?

Backlink, bir web sitesinden başka bir internet sitesine verilen bağlantılardır. Bu bağlantılar farklı yöntemlerle elde edilebilmektedir.

İlgili kaynaklardan alınan bağlantılar (Görsel – Metin – Reklam) SEO’ya büyük katkı sağlamaktadır.

Backlink elde etmedeki temel amaç Google’da üst sıralara yükselmek ve bu yükselme ile daha fazla trafik akabinde de gelen trafikle birlikte satışların artması hedeflenmektedir. Backlink sıralama faktörleri arasında en fazla değere sahip kriterlerdendir.

Google tarafından yapılan açıklamalarda kaliteli oluşturulan içerikten sonra en önemli sıralama faktörü backlink olarak belirtilmektedir.

SEO çalışmalarına yeni başladıysanız eğer Backlink’in ne olduğunu ya da ne kadar güçlü olduğunu bilmiyor olabilirsiniz. Sizlere bu konunun tüm ayrıntılarını paylaşacağım. Hazırsanız Başlıyoruz.

Backlink Nedir?
Backlink Nedir Görseli

Backlink Nedir? Ne İşe Yarar?

Backlink, site sahiplerinin ücretli ya da ücretsiz elde ettikleri bağlantıların tümüdür. Elde edilen backlinklerin her birisi Google’a farklı kalitede sinyaller göndermektedir.

Backlink’i tam olarak kavrayabilmemiz için öncelikle Google algoritmasının backlinkleri nasıl kullandığını anlamamız gerekmektedir.

Backlink’in sitenize yararlı olabilmesi için bazı kriterler bulunmaktadır.

Backlinklerin yararlı olabilmesi için,

1- Alakalı: Bağlantı alacağınız kaynakların sayfanızla konu olarak yakın olması.

2- Kaliteli: Bağlantı alınan içerik ya da sitenin Google tarafından değer verilen bir site olması.

3- Kalıcı: Alınan bağlantılar kalıcı olacak şekilde planlama yapılmalıdır. (Kısa süreli backlinklerden uzak durulmalıdır.)

Google SEO çalışmalarında en fazla manipülasyon yapılan alan backlinkler olduğu için bu konuda Google sürekli olarak algoritma güncellemeleri yapmaktadır.

Backlink kavramı geçmişten günümüze artık çok değişmiştir; önceden her yerden alınan bağlantılar backlink değeri görürken artık günümüzde sadece kalite olan bağlantılar backlink değeri görmektedir.

Eskiden kısa süreli alınan bağlantıların zararı çok fazla değildi; günümüzde bir yerlere eklenip daha sonra kaldırılan bağlantılar web sitenizin arama motorları tarafından cezalandırmasına neden olabilmektedir. Bu konu web site sahipleri için önemlidir.

Kaliteli olarak düşündüğünüz backlinki aldıktan sonrada süreç bitmiyor, bu bağlantıdan gelen ziyaretçi aradığını buluyor mu? Sayfanız kullanıcının beklentilerini karşılıyor mu? Soruları önem taşımaya başlıyor.

Google’ın Backlink algoritmasını anlamak için aşağıda paylaştığım videoyu izleyebilirsiniz.

Backlinkleri Anlama ve Strateji Oluşturma

Backlink denince akla sadece farklı sitelerden verilen bağlantılar akla gelmektedir; ancak SEO’da 2 çeşit bağlantı vardır. Bunlar dahili ve harici bağlantılardır. Gelin birlikte bu bağlantıları öğrenelim.

  • Dahili Bağlantılar

Web sitenizde bulunan, sayfalar arasında verdiğiniz tüm linkler dahili bağlantı olarak geçmektedir. Eskiden SEO uzmanları tarafından çok değer görmesede günümüzde Google tarafından önem verilmektedir. Dahili bağlantı oluştururken alaka düzeylerine dikkat etmeniz önem arz etmektedir.

Dahili bağlantı yapmak isterseniz örnek olarak aşağıdaki çalışmamı baz alabilirsiniz.

Web sitemdeki backlink konularıyla ilgili daha fazla makaleye ulaşmak için link’e tıklayabilirsiniz. ozguraltun.com.tr/backlink/ İnceleyebilirsiniz :)

  • Harici Bağlantılar

Harici bağlantılar sitenizden başka bir web sitesine verdiğiniz bağlantılardır. Bunu farklı bir sitede sizin sitenize verebilir. Harici bağlantılarda da kaliteli ve alaka düzeyine önem vermeniz gerekmektedir.

Örnek Olarak;

Sayfama Google’ın Backlink spamı makalesinin linkini eklemem harici bağlantıdır. developers.google.com/search/docs/essentials/spam-policies

Güven

Google’ın sıralamasında yükselmek için güven vermeniz gerekmektedir. Bu güvenide Google verilen bağlantılarla anlamlamlandırmaktadır.

Örnek verecek olursak;

Otoritesi yüksek olan bir sitenin sizin sitenize link vermesi Google tarafından bir referans olarak algılanacak ve sizlere güvenecektir. Google’da ki itibarınızı artırmak için kaliteli ve yüksek otoriteye sahip sitelerden backlink almalısınız.

Gerçek hayatta da böyledir, bir iş başvurusuna gittiğinizde firma sizleri işe almadan önce referans taraması yapmakta ve bu doğrultuda işe almaktadır.

Popülerlik

Backlink aldığınız zaman sadece güven oluşturmazsınız aynı zamanda backlink aldığınız site sizinle popülerliğini paylaşmaktadır. Aldığını backlinklerin popülerliği ne kadar fazla ise sıralamada yükselmenizde o kadar kolay olacaktır.

Backlink çalışması yaparken şunu net bir şekilde göreceksiniz; Google’a giden her sitenin kalite, popülerlik ve güven sinyalinin farklı olduğu anlayacaksınız.

Kazandığınız backlinkler Kaliteli ve Güvenli olup birde Popülerlik üzerine eklenecek olursa daha hızlı bir şekilde sıralamada yükselmeye başlayacaksınız.

Backlink Türleri

Backlinklerin farklı türleri bulunmaktadır. Bu farklılıkların temel nedeni eklenen kodlar, elde edilişi şekli ve amacı olarak sıralanabilir.

Belirtiğimiz şekilde backlink’in türleri olmasından dolayı çalışma yapmadan önce detaylarını bilmeniz önem arz eden bir durumdur.

Google’ın yönergesini inceleyebilirsiniz. developers.google.com/search/docs/crawling-indexing/qualify-outbound-links

Nofollow Linkler

Sitenize ekleyeceğiniz linke kefil olmak istemiyorsunuz ama yinede paylaşmak istiyorsanız bu link çeşidini kullanabilirsiniz. Nofollow olan linkler rel=”nofollow” etiketi ile tüm arama motorlarına linkin takip edilmemesi gerektiğini belirtmektedir.

Nofollow etiketini kullanma şekli şu şekildedir;

<a href=”https://ozguraltun.com.tr/” rel=”nofollow”>Nofollow Link</a>

Takip edilmeyen linkler siteler arasında değer paylaşımı yapmazlar; ancak Google sıralamasında etkisi olup olmadığı hala tartışma konusudur. Google, 2019 yılında bununla ilgili geliştirme yaptığını açıklamıştır.

Google, sitelerden gelen tüm bağlantıları dikkata aldığını duyurmuştur. Buda bize tüm bağlantıların bir anlamı ve önemi olduğunu göstermektedir.

İpucu olarak sevgili dostlar tüm linkler çeşitleri kendi kategorisinde değerlidir; alacağımız tüm linkleri Alakalı, Kaliteli ve Kalıcı olarak değerlendirmeliyiz.

Dofollow Linkler

Sitenize eklediğiniz linklerin Google tarafından takip edilmesini ve aynı zamanda Otorite, Güven ve Popüleritenizi paylaşmak istediğiniz tüm linklere dofollow link denmektedir. Bu link çeşiti için bir etiket kullanmanıza gerek yoktur.

Dofollow link Örneği:

<a href=”https://ozguraltun.com.tr/”>dofollow link</a>

Sponsorlu veya Ücretli Link

Ücret karşlığında aldığın linkler için Google etiket kullanımı istemektedir. Bu bizlerin için bir tercih değil google tarafından yapılması zorunlu bir çalışmadır.

“Reklam veya ücretli yerleşim olan bağlantıları (genel olarak ücretli bağlantılar adı verilir), sponsored değeriyle işaretleyin.”

Google’ın bu konuda hassas olmasının nedeni çok fazla ücretli backlink alınarak Site Yöneticisi Yönergesinin ihlal edilmesinden dolayıdır. Bu etiketin kullanılmadığı ve linkin satın alındığı tespit edilirse Google tarafından cezalandırılabilirsiniz.

rel=”sponsored” etiketi sizi olumsuz durumlara karşı koruyacaktır.

Sponsorlu bağlantı görünümü:

<a href=”https://ozguraltun.com.tr” rel=”sponsored”>sponsorlu link</a>

UGC Linkleri

UGC linklerini Google 2019 yılında duyurmuştur. UGC kelime anlamı olarak kullanıcı tarafından oluşturulan içeriği işaret etmektedir. UGC linkleri forum yazıları ve yorumlar içerisinde verilen linkleri ifade etmektedir.

Bu link etiketinde temel amaç linki veren kişinin Site yöneticisi olmadığı ve farklı bir kullanıcı tarafından verildiğini ifade etmesidir.

<a href=”https://ozguraltun.com.tr” rel=”ugc”>bir UGC linki</a>

Yüksek Otoriteli Linkler

Web sitenizin daha üst sıralarda yer almasına yardımcı olmak için, yüksek otoriteye sahip backlinkler oluşturmayı hedeflemelisiniz. Tüm bağlantıların eşit gücü olmadığını unutmayın. Google’ın algoritmasının bazı bağlantılara diğerlerinden daha fazla güvendiği ve değer verdiği çok nettir.

Güvenilir kaynaklar Google için yüksek otoriteye sahip kaynaklardır.

Örnek vermek gerekirse e-ticaret siteniz var ve backlink almak istiyorsunuz size Hepsiburada.com’un vereceği link mi daha çok güç sağlayacaktır ya da sektöre yeni girmiş bir e-ticaret firması mı? Evet duyar gibiyim Hepsiburada doğru çünkü güven duygusu çok yüksek.

Önceden sitelerin otoritesini öğrendiğimiz Google PageRank vardı; bunları tespit etmek çok kolay oluyordu. Şimdi detaylı araştırma yapmamız gerekiyor. Çünkü Otorite artık Google tarafından sihirli kutu olarak saklanıyor.

SEO Uzmanı Olarak Nelere Dikkat Ediyoruz;

  • Site Güvenilir Mi?
  • Site Kaliteli İçeriğe Sahip Mi?
  • Site Güncel Midir?

Bazı SEO uygulamalarında Otorite olarak puanlama yapılıyor ancak bu Google’ın gerçekleştirdiği çalışma değildir. Tamamen firmaların backlink analiz ve sonuçlarına dayanmaktadır.

Zararlı Linkler (Doğal Olmayan Linkler)

Kötü bağlantılar genellikle zararlı veya doğal olmayan bağlantılar denir. Bu bağlantılar sitenizin Google’daki sıralamasına olumsuz etki eder.

Zararlı bağlantılar, kalitesi düşük olan, şüpheli sitelerden gelen veya Google kurallarını ihlal edip sadece arama motoru sıralamasında yükselmeye çalışan sitelerden gelen linklerdir.

Bu linkler sitenizin Google’daki sıralama konumlarına ve otoritesine zarar verebilir. Zararlı linkler kötü web sitelerinden ve doğal olmayan linkleri kapsamaktadır.

Dikkat Etmeniz Gerekenler

  • Nofollow veya sponsorlu etiketi kullanılmayan ücretli linkler.
  • Düşük sitelerden gelen linkler. (Trafiği olmayan ancak çok fazla bağlantısı olan siteler)
  • +18 ve Yasadışı sitelere eklenen linkler
  • Alakasız sitelerden Footer link kullanımı.

Bu saydığımız link çeşitlerinden dolayı düzenli olarak linklerinizi denetlemeniz gerekmektedir. Sizin haberiniz olmadan rakipleriniz bu çalışmaları size yapabilir.

Bu kontrolü ücretli araçlar üzerinden ya da Google Search Console hesabınızdan da kontrol edebilirsiniz.

Önemli: Sitenizin linki başka sitelere eklenebildiği gibi sizin sitenizede zararlı backlinkler eklenebilir.”

Analiz tamamlandıktan sonra, bir reddetme listesi oluşturmalı ve onu Google Disavow Tool aracına yüklemelisiniz. Böylece Google’a eklenen linki otorite olarak kabul etmediğinizi bildirmiş olacaksınız.

Bu özelliği kullanmadan önce eklenen siteden ilgili linki kaldırmasını talep ediniz.

Backlinkler Neden Önemlidir?

Backlinkler arama motorları var olduğundan beri çok konuşulmaktadır ve konuşulmaya devam edecektir. Çünkü backlink Google’ın var olma amacıdır.

Google PageRank Algoritmasıyla kurulmuştur; Kaliteli sitelerden paylaşılan linkler Kalitelidir.

Peki Biz Site Sahipleri için Neden Önemli;

Sıralamanızı Yükseltirler

Muhtemelen şimdiye kadar bunu tahmin etmişsinizdir. Geri bağlantılar, Google ve diğer arama motorlarında daha üst sıralarda yer almanıza yardımcı olur. Web sitenize işaret eden kaliteli geri bağlantılar olmadan, sektörünüzde güvenilir bir otorite olduğunuzu göstermek zor olacaktır.

Google sıralamasını her ne kadar farklı kriterlerle oluştursada ortaya çıkış amacına uygun olarak backlinklere çok büyük önem vermektedir. Bu önemde aldığınız backlinklerle sitenizin üst sıralara çıkmasını sağlayacaktır.

Backlink, Google’ın Yeni Sayfaları Keşfetmesine Olanak Tanır

Google yeni web sitelerini tarayıcılar ve botlar aracılıyla keşfetmektedir. Google web’i tararken botlarını kullanır ve sizin siteniz ne kadar fazla sitede link olarak paylaşılırsa bu da Google’ın sitenizi ve yeni ekleyeceğiniz sayfaları bulmasına yardımcı olacaktır.

Güvenilir ve kaliteli kaynaklardan gelen linkler sitenizin Google’da indexleme hızına da katkı sağlayacaktır. Örnek verecek olursak hiç bir yerde linki olmayan bir sitenin index’i 3 gün sürüyorsa (Tahmini) bir çok yerde linki bulunan site 1 dk. da index alacaktır.

Güvenilirliğinizi Artırırlar

Kaliteli linklere sahip olmanız sizi Googleîn gözünde Otoriter ve Güvenilir olmanıza katkı sağlayacak bu katkı ile de siteniz Google’da üst sıralarda yerini alacaktır.

Google için Güven çok önemlidir.

Trafik Yönlendirir

Link’ler daha önce sadece arama motorlarına yol gösteren bir adres görevi görüyordu. Zaman ilerledikçe artık linkler farklı sitelerden kendi sitenize ziyaretçi çekme imkanı sunmaya başladı.

Bunuda alakalı sitelerden yaptığınız zaman gelen ziyaretçinin niteliği ve etkileşimiyle Google’da yükselmenize katkı sağlayacak ve Güven oluşturacaktır.

Günümüzde linklerin değeri paylaşıldığı siteden aldığı nitelikli trafikle değerlendirilmeye başlamıştır.

Sitenizin Backlinklerini Nasıl Kontrol Edersiniz?

Günümüzde Backlink kazanımının yanında backlinklerin kontrolüde çok önemlidir. Burada backlink kontrolü sadece kendi sitenizde değil rakiplerinizinde hangi linklerle ilgili çalışma yaptığını onlarda olan fakat sizde bulunmayan linklerin tespit edilmesine imkan sağlamaktadır.

Hem kendi Backlinklerinizi hem de rakiplerinizin Backlinklerini incelemek için kullanabileceğiniz farklı araçlar bulunmaktadır. Kendi sitenizin için Google Search Console’u kullanabilirsiniz. Rakiplerinizin linklerini kontrol etmek için ise Ahrefs ya da Semrush kullanabilirsiniz.

Backlink Kazanmanın Yolları Nelerdir?

Şimdi backlinkin ne olduğu arama motorlarında ki önemi nedir hepsini öğrendik. Şimdi backlink ağınızı nasıl oluşturabilirsiniz? Backlink oluşturmanın bir çok yolu vardır. Bu yöntemlerin bazıları daha yüksek başaı ve daha kaliteli link inşası oluşturmanızı sağlayacaktır.

SEO danışmanlarından hizmet almadan önce aşağıdaki backlink kazanma yollarını deneyebilirsiniz.

1. Ürün Tedarikçilerinizden Link İsteyin

Ürünlerinizi satın aldığınız yerlerden link elde edebilirsiniz. Genelde tedarikçilerde -nereden alınır -ürünü alabileceğiniz yerler gibi sayfalar vardır buralara sitenizi eklemesini isteyebilirsiniz. Bu şekilde hem alakalı hemde çok yakınınızdan link elde etmiş olursunuz.

Tedarikçinizin sayfası güncel değilse eğer güncelleme yapmasını isteyebilirsiniz. İş ilişkinizden dolayı onlarda sizlere destek olacaktır.

2. Niş Odaklı Dizinleri Kullanın

Günümüzde internette ücretli ücretsiz dizinler bulunmaktadır. Bu dizinlerden kendi sektörünüzle ilgili olanlara web sitenizi ekleyebilirsiniz. Bu yöntem çok eski bir yöntem olup değerli backlink kaynaklarıdır.

Google Aramasına intitle:”dizin” yazabilir ve kendi sektörünüzle ilgili olanlara çalışma yapabilirsiniz. Hatta sektörünüzü yazıp örnek: rent a car intitle:”dizin” yazıp ararsanız sektörünüzle ilgili olanlara ulaşırsınız.

Bu çalışmanın sonucunda link sahibi olabilirsiniz.

3. Marka Sesini Linke Dönüştürün

Markanızla ilgili basında bulunmanız durumunda bunu link fırsatına dönüştürebilirsiniz. Neyle ilgili olursa olsun markanızdan bahsedilip link verilmemesi durumunda buna link verilmesi için uğraşmalısınız.

Böyle bir durumda ilgili yayın kuruluşundan linkinizi vermesini isteyebilirsiniz. Burada sonuç olumsuzda olsa link fırsatını değerlendirmiş olursunuz.

4. Kaynak Gösterilerek Yerinizi Alın

Kaliteli içerik veya Kaliteli bir ürün oluşturmak için çaba gösteriyorsanız doğru kaynak olmaya çok yakınsınız. Oluşturduğunuz şey her ne olursa olsun kaynak olarak gösterilirseniz eğer linkte almış olacaksınız.

İnsanlar kaliteli içerik ve kaliteli ürünleri kaynak göstermekten çekinmezler; bu noktada nasıl kaynak gösterileceğinizle ilgili harika çalışmalar yapabilirsiniz.

5. Makale Yazın ve Basına Sunmak

Bir konuyu araştırarak makale yazabilir yazdığınız makale ile basında yer alarak kendinize linke alabilirsiniz. Bu sabır ve zaman isteyen yöntemdir.

Kendinize veya üçüncü kişilere ait verileri kullanarak kampanyalar hazırlayabilirsiniz. Hazırladığınız kampanyanın PR çalışmasını yaparak kendinize link alabilirsiniz. Sektörel verilerle ilgili analizini paylaşabilirsiniz bu verileri insanlar link ekleyerek paylaşmayı tercih etmektedir.

6. Rakibinizin Backlinklerini İnceleyin

Rakiplerinizin sıralamalarda üst sıralarda yer almasını sağlayan backlinkleri araştırmak için link profillerini kontrol edebilirsiniz. Rakip analizi her çalışmada zaman alan bir süreçtir ancak ödül olarakta bize en büyük geri dönüşleri sağlarlar.

SEO araçları rakibinizin linklerini analiz etmenizde en büyük gücünüzdür.Bu analizde en kritik olan rakibinizde olan ve sizde olmayan backlinklerin tespitidir (Backlink Boşluğu). Sizde olmayan ancak rakiplerde olan backlinkleri elde etmek için ekstra çaba sarf etmelisiniz.

Kaliteli Backlink Nasıl Alınır?

Backlink çalışmaları öncelikle profesyonel uzmanlar tarafından yapılmalıdır. Bunun temel nedeni direkt olarak Google sıralamanıza etki edeceği için Zaman ve Parasal olarak riskler oluşturmaktadır.

Backlink çalışmalarını sizler yapacaksınız eğer alaka düzeyi ve güven veren sitelerden backlink kazanmaya çalışmalısınız. Bunlara eğer link aldığınız yerden nitelikli trafikte eklenirse kaliteli backlink aldığınız anlamına gelir.

Backlink alacağınız sitenin spam yapıp yapmadığına da dikkat etmelisiniz.

Sizin için profesyonel olarak Backlink danışmanlığı hizmeti verebilirim. Tam istediğiniz gibi çalışmalar yapar, size bunu şeffaf olarak raporlayabilirim.

Yapmanız gereken tek şey aşağıda yer alan WhatsApp butonuna tıklamak ve benimle iletişim kurmak.

WhatsApp İletişim

Bağlantı Profilinizi Geliştirmeniz için 3 İpucu

Şimdi bağlantı profilinizi geliştirmek ve çabalarınızdan en fazla faydayı sağladığına emin olmanız için atabileceğiniz bazı uygulanabilir adımları paylaşacağım.

  1. Kısa Yolları Kullanmayın: Bağlantı ağı oluşturmada kolay yol yoktur; zaman ayırmanız ve onları doğru şekilde inşa etmeniz gerekmektedir. Bu, insanlarla sohbet etmeyi, kendinizi tanıtmayı ve onlara sitelerine nasıl değer katabileceğinizi söyleyebilirsiniz. Sitenizle alakalı bağlantı fırsatlarını araştırın, alanınızla alakalı siteleri bulun ve bunları e-posta veya sosyal medya aracılığıyla ulaşmaya çalışın.
  2. Tehlikeli Bağlantıları Kaldırın: Google’da sıralama yeteneğinize zarar verebilecek bağlantıları silebilirsiniz. Bunu için Google’ın reddetme aracı kullanabilirsiniz . Bu aracı dikkatli kullanmanız gerekiyor; çünkü bir anda çok fazla bağlantıyı reddetmek sitenize zarar verebilir. Sitenizle alakalı olmayan veya yanlışlıkla verilmiş bağlantıları kaldırmak, bağlantı profilinizi temizlemenize yardımcı olacaktır.
  3. Dahili Link Eklemeyi UnutmayınDahili linkleme de bulmacanın önemli bir parçasıdır; sadece dış bağlantılar için çalışmamalıyız. Elbette, harici bağlantılar önemlidir, ancak aynı site içerisinde bir konu ağı oluşturmak, Google’ın sitenizi taramasına yardımcı olacaktır. Google, bir içeriğin arama amacına ve genel kapsamlılığına çok dikkat eder. Bir konuyu baştan sona kapsayan bir dizi makale ile herkesin sorununu tek bir yerde çözebilirseniz. Bu durumda Google sitenizi ödüllendirecektir.

Sonuç

Backlink Google’ ın en kritik yapı taşı olup sıralamalarda yükselmek için yapılması gereken zorunlu çalışmalardır. Link inşası SEO çalışmalarının çok büyük bir kısmını kapsamaktadır. Backlink Dış optimizasyon çalışmalarının %90’nını oluşturmaktadır.

Backlink çalışmalarında Kalite, Alaka, Otorite büyük önem arz ediyor. Tüm linklere bakış açımız bu yönde olması gerekmektedir.

Alınan linkler kadar sitenize verilen zararlı linklerin tespiti ve reddilmeside kritik önem taşıyor. Düzenli olarak bu çalışmaların yapılması gerekmektedir..

Backlinklerin sayısından çok niteliği önemlidir. Stratejinizin tamamı bunun üzerine kurulmalıdır. Unutmayın ki Rakiplerinizle tüm şartlarınız eşit olduğunda sizi bir adım ileriye backlink taşıyacaktır.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir