SEO Çalışması
Arama motoru optimizasyonu (SEO) projesine başlamadan önce, etkili bir SEO çalışmasının nasıl olacağını öğrenmek çok önemlidir. Bu amaçla, süreci aşağıda belirtilen altı adıma ayırıyoruz ve bu adımlarda yer alan her bir faaliyeti tanımlayacağım. İçeriğin sonunda SEO sürecini ister kendiniz yapabilir ya da danışmana devrederek denetleme yapabilecek bilgiye hakim olabilirsiniz.
Genel olarak Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) süreci belirli bir çalışma yapıp tamamlanacak bir süreç değildir. SEO süreci devamlılık ve istikrar isteyen bir disiplindir.
Birebir ve çevrimiçi, size ait olan projenin üzerinden Google Ads ve SEO danışmanlığı hizmeti!
İçindekiler
SEO Çalışması İçin Araştırma
Oluşturacağınız site ve sayfa için yapacağınız genel araştırmaları kapsamaktadır.
Anahtar Kelime Araştırması
Anahtar kelime öbeği araştırması, SEO çalışmasında kullanılacak anahtar kelime öbeğinin belirlenmesini kapsamaktadır. Bu adım kritiktir ve iki önemli faktörün uyumunu sunan iyi bir anahtar kelime seti bulmak için gereklidir: arama sorgusunda yüksek hacme ve arama motorlarında düşük rekabette olmalıdır.
Hedeflenen anahtar kelimelerde en çok kullanılan ifadeleri bulmak kolay olacaktır. Çevrimiçi uygulamalar, belirli bir anahtar kelime veya kelimeleri girmenize izin verir ve bu kelimelerin arama yapanlar tarafından aylık olarak ne kadar hacime sahip olduklarını göstermektedir. Ancak, en çok kullanılan kelime(ler) muhtemelen arama sonuçlarında en fazla rekabete sahip olandır. Bu nedenle, optimizasyon çalışmanızı yapacağınız noktada olmayabilirler. Etkili bir yaklaşım olarak, arama yapanlar tarafından yoğun olarak kullanılan; ancak toplam arama sonucu açısından biraz daha az rekabetçi olan bir dizi kelimeye (10 güzel bir yuvarlak sayıdır) odaklanmak daha sağlıklı olacaktır.
Örnek, belirli bir büyüklüğe sahip “Büyük Şehir”de daire kiralayan bir işletmeniz olduğunu varsayalım. Daireleriniz sadece merkezde olduğu için “villa” gibi terimleri seçmeyeceksinizdir; sadece merkezde daire arayan insanlarla ilgilenmektesiniz.
Bu noktada arayacağınız kelime, şehrinizin adı ve “daire” kelimesidir. Yaptığınız araştırmalar sonucunda En çok kullanılan ifadenin “Samsun merkezde daire” olduğunu göreceksiniz. Ancak, Google ve Yahoo’da bu kelime öbeği için örnek arama yaptığınızda, rekabetin çok yüksek olduğunu fark edeceksiniz. Anahtar kelime aracından elde ettiğimiz bulgulara geri dönersek, “Samsun merkezde dairler” gibi bir ifadenin arama yapanlar tarafından hala yoğun bir şekilde kullanıldığını; ancak çok daha az rekabetçi olduğunu keşfedeceksiniz. Tespit ettiğimiz anahtar kelimeler, daha sonra SEO çalışması site optimizasyonu bölümünde hedefleyeceğimiz kelimelerdir.
Anahtar kelime tespit süreçleri tüm web siteleri için geçerlidir. Kendi web sitem olan ozguraltun.com.tr için de yaptığım anahtar kelime çalışmaları aynı mantıkladır. Aranması olan ve rekabeti düşük kelimelerdir.
Birebir ve çevrimiçi, size ait olan projenin üzerinden Google Ads ve SEO danışmanlığı hizmeti!
Raporlama ve Hedefleme
Hedeflenen anahtar kelimeler ve rekabet durumuna göre başlangıç çalışmalarınızı yaptıktan sonra, oluşturulan sayfa ya da içeriklerin arama motorlarında başlangıç sıralamasını analiz etmeniz önemlidir. Bu analiz sonucunda nerelerde iyileştirme yapacanızı belirlerken; sayfa ya da içeriklerin başarısını ölçmek için temel oluşturacaktır.
Başarı ölçümlemesi için Sitenin trafik bilgilerine (Google Analytics) erişim çok önemlidir. Bu istatistikler, arama yapanların söz konusu siteyi nasıl bulduğunu ve bu siteyle nasıl etkileşime girdiğini ortaya koymaktadır.
Örneğin, kullanıcının hangi anahtar kelimeyi aradığı, hemen çıkma oranı, en popüler içerik gibi kullanıcı davranışlarının yanında; sitenizin trafiği, siteye yönlendirme yapan kaynakların tespiti konusunda kritik verileri analiz etmenizi sağlayacaktır. Bu veriler dijital pazarlama kararları vermenizde kritik öneme sahip olacaktır.
Sitenin arama motorlarındaki başlangıç gücünü tespit ettikten sonra, SEO planı için hedefler belirlenir. Bu hedefler ölçülebilirdir (diğer reklam çalışmalarına göre SEO’nun büyük bir avantajı). Sitenin hedefleri yapacağı işe bağlı olarak değişmektedir. Devam eden raporlama ve takip sürecinde, planlanan hedeflere yönelik ilerleme analiz edilir ve raporlanır. Bu ilerleme raporlarına bağlı olarak SEO planında düzenlemeler yapılmalıdır.
İçerik Oluşturma
Arama motoru optimizasyonunda içerik kraldır. Arama motorları içeriği çok sever; işinizle ilgili yüksek kaliteli ve kapsamlı içerik üretmeniz rakiplerinizden bir adım önde olmanızı sağlayacaktır.
Kullanıcıların ilgisini çeken, yüksek kaliteli içerikle yüklenen bir site, oturum süresinin iyileşmesine ve sitenin düzenli olarak takip edilmesini sağlayacaktır. Sonuç olarak kullanıcıların sitenize gelmesinin nedeni bilgi aramalarıdır. İkinci olarak, arama motorlarının tam olarak ne istediğini “içeriği bulmasının” avantajından yararlanacaksınız. Tüm bunları yaparak Arama motorlarının, işletme ve ürünleriniz hakkında daha fazla bilgiye sahip olmasını sağlayacaksınız; bu bilgiler doğrultusunda ilgili anahtar kelimelerde siteniz SERP’te yerini alacaktır.
Sayfa Optimizasyonu
Yüksek kaliteli içerik oluşturulduktan sonra, sayfa içi optimizasyon çalışmalarıyla devam etmelisiniz.
Sayfa Başlıkları
Sitenizin sayfa başlıkları yalnızca şirketinizin adı veya “hoş geldiniz” şeklinde olmamalıdır. Hedeflediğiniz anahtar kelimelerin başlıkta geçiyor olması gerekmektedir. Bunun nedeni arama motorları sayfaların konusunu bu başlıklarla anlamasıdır.
Hedeflenen Anahtar Kelimenin Önemi
Anahtar kelime öbek(ler)inizin web sayfasının bir yerinde olması yeterli değildir, bunlarla ilgili yapılan yerleşim ve önem arama motoru sıralamanızıda etkilemektedir. Örneğin, sitenin ilk paragrafında anahtar kelimenizi kullanmanız, sitenin yarısında kullanmanızdan daha etkili olacaktır. Ayrıca büyük yazı tipi kullanmak veya metni kalınlaştırmak metnin önemini vurgulayabilir. Bu yaptığınız iyileştirmelerde sıralamanızı olumlu yönde etkileyecektir.
Kendi sitemden örnek verecek olursam. ozguraltun.com.tr’de aşağıdaki gibi uyguluyorum.
Site Haritası
Site haritası, sitenizin tüm sayfalarına yönelik iyi organize edilmiş bir bağlantı listesi oluşturmaktır. Bu haritanın oluşturulması; Google Bot yada diğer arama motorlarının sitenizi daha hızlı ve kolay indekslenmesine imkan tanıyacaktır.
Meta Açıklamaları
Sayfanız hakkında kullanıcı ve botlara kısa bilgiler paylaşılan HTML alanıdır. Bu açıklamalar ideal olarak 160 karakteri aşmayacak şekilde oluşturulmalı ve kullanıcıların web sitenizi neden ziyaret etmesi gerektiğiyle ilgili bilgi paylaşmalıdır.(Harekete geçirici mesajlar içerebilir.)
Teknik SEO
Sitenizin gerektiğinde kontrol edilmesi ve düzeltilmesi gereken SEO çalışmalarınızı etkileyen önemli teknik konular vardır. Bunlara site hızı, site güvenliği, URL yapısı, taranabilirlik ve mobil yanıt verme süreleri şeklindedir.
Sosyal Medya ve Bağlantı Oluşturma
Sosyal Medya
Pazarlamada balığın olduğu yerde balık tutarsınız kavramı vardır. Balıklar artık sosyal medyayı çok fazla kullanmaya başladı. Sosyal medya aracılığıyla çevrimiçi paylaşımın gücü, onu kullanmak için zaman ayıran şirketler için muazzam fırsatlar sunuyor. Burada hedef kitlenizi belirlemeniz ve bu hedef kitleyle ilgili kampanya çalışmaları yapmanız gerekmektedir.
Bağlantılar Oluşturma (Backlink)
Sitenize verilen her kaliteli bağlantı, hem arama motoru botlarının sitenizde gezinme olasılığını hem de verdiğiniz hizmet veya ürünler için arama yapanlara ulaşmanızı kolaylaştırır. Google, sitenize verilen bağlantıları (kaliteli sitelerden gelen bağlantılar olduğu sürece) sitenize verilen oy olarak görür ve siteyi buna göre ödüllendirir (Sıralamada yükselterek). Bağlantı kaynaklarınız çeşitli ücretsiz çevrimiçi araçlarla kontrol edebilirsiniz. Ayrıca, Google’ın Arama Konsolu, sitenize gelen bağlantılarla ilgili bilgiler vermektedir.
Dikkatli olun: Ücretli bağlantılar yada bu nitelikteki diğer düşük kaliteli (Alaka düzeyi zayıf) siteler size pek fazla katkı sağlamayacaktır. Yaptığınız yanlış backlink çalışması arama motorlarından ceza almanıza dahi neden olabilir. Google Penguin algoritmasındaki yaptığı güncellemeyle bu konuyu daha dikkatli ele almaktadır.
Takip, Raporlama ve Analiz
SEO çalışmalarının ilk aşamasında yapılan raporlamaların aynısı, optimizasyon sonrası düzenli aralıklarla tekrar yapılır.
- Sıralamalar
- Site Trafiği
- Sosyal Sinyaller
- Diğer Önemli Metrikler
SEO çalışmasında ölçülebilir sonuçlar kontrol edilir. Hatta geçmişe dönük olarak sitenin hedeflerine bağlı olarak karşılaştırmalar yapılabilir.
SEO Sürecine İlişkin Önemli Notlar
Zaman Aralığı
Arama motorlarında bir sitenin dizine eklenmesi yada sıralamanın değişmesi biraz zaman alabilir. Bazı arama motorlarında süreç (çalışma ile ) sonuçların görülmesi arasındaki süre altı aya kadar uzayabilir. Müşterilerin sabırlı olması ve organik (doğal, ücretsiz ) arama motoru sıralamalarıyla ilgili zaman planında gerçekçi beklentiler içinde olması gerekmektedir. İşletmenin dijital pazarlama çalışması yalnızca SEO ile karşılanamayacak kadar büyükse, bekleme süresini azaltmak için Reklam (tıklama başına ödeme (PPC) kampanyası eklemelidir. Google AdWords gibi PPC kampanyaları birkaç gün içinde kurularak anında sonuçlar alınabilir.
Sıralama Garantileri
Kimse size sıralama garantisi veremez. Bu söylediğimizde iddalıyım çünkü bazen arama motorunun içeriği bile sıralamada geri kalabiliyor.
Bakınız burada Google 2. sırada yer alıyor.
SEO uzmanları Beyaz Şapka SEO taktiklerini kullanarak arama motorlarının SEO Metriklerini sitenize uygulamaya çalışmaktadır. Bu iyileştirmeler sonucunda da daha iyi bir sıralama almanızı hedeflemektedir.
- Sitenizin Botlar Tarafından Sık Taranması
- Anahtar Kelime Zengini İçerikler
- Kaliteli Bağlantı
- Kullanıcı Deneyimi
Gibi konuların ölçümlenmesi ve analiz edilmesi, bu analiz sonucunda SEO iyileştirmesi çalışmalarının yapılmasıdır.
Size sıralama garantisi veren kişi / şirketlere temkinli yaklaşmanızda fayda vardır.
Birebir ve çevrimiçi, size ait olan projenin üzerinden Google Ads ve SEO danışmanlığı hizmeti!
İçerik Geliştirme
Gerçekleştirdiğimiz SEO çalışması, sitenin mevcut içeriğinde/metninde, hedeflenen anahtar kelime öbeklerini vurgulayan bazı küçük değişiklikleri içermektedir. Tüm bu çalışmalar SEO çalışmasının temellerini oluşturmaktadır. SEO çalışmaları için sürekli bilgilerinizi güncel tutmanız ve sitelerinizde uygulamanız gerekmektedir.
Yapmanız gereken tek şey aşağıda yer alan WhatsApp butonuna tıklamak ve benimle iletişim kurmak.