En İyi SEO Sonuçları İçin Stratejiler ve İpuçları
Herkes SEO sektörüyle alakalı strateji, teknik ve ipuçları paylaşabilir. Bunlardan bir çoğunu sizlerde tecrübe edinmiş olabilirsiniz. Fakat arama motorları sürekli olarak kendini yeniliyor, güncellemeler ve algoritmalar çıkarıyorlar. Bu bağlamda SEO stratejileri ve ipuçları paylaşan kişilerin bir konuya dikkat etmesi gerekiyor. O konuda önerilerinin, stratejilerinin ve paylaşımlarının arama motorlarının yapmış oldukları güncellemeler ile uyumlu olması.
Birebir ve çevrimiçi, size ait olan projenin üzerinden Google Ads ve SEO danışmanlığı hizmeti!
Arama motoru optimizasyonu her web sitesine uygulanması gereken bir şeydir. Web sitenizi arama motorlarının istemiş olduğu kural ve kriterlere göre optimize ederek daha fazla ziyaretçiye ulaşabilirsiniz. Daha yüksek trafik için daha popüler kelimelere odaklanmak, rütbesi yüksek kelimelere çalışmalar yapmak gerekmektedir.
SEO herkesin yapabileceği bir dal değil. Bu konuda birileri legal çalışırken birileri illegal yollarla başarılı olmaktadırlar. Google kesinlikle kendisini kandırmaya yönelik SEO çalışmalarını kabul etmemektedir. Bu nedenle çeşitli algoritmalar ve güncellemeler çıkarmaktadır. Bu tür çalışma yapan kişileri er ya da geç tespit edebilmektedir.
Bu yazımızda uzun süre kalıcı sonuçlar elde edebileceğiniz paylaşımlarda bulunduk. Aşağıda arama motoru optimizasyonu ipuçları ve püf noktaları hakkında bilgiler aktardık.
İçindekiler
Süreci Anlayın
SEO sürekli olarak devam eden bir süreçtir. Arama motorları sıralamalarını sürekli olarak güncellerler. Yılda bir kaç kez de güncelleme gerçekleştirip ciddi değişiklikler yaparlar. Dolayısıyla da geçmiş dönemlerde kullanılan SEO teknikleri günümüzde geçerli olmayabilir.
SEO’da başarılı olmanın en önemli kurallarından birisi geçmiş dönemlerde kullanılan ve modası geçmiş tekniklerden uzak durmaktır.
Sonuçlar Bir Gecede Gerçekleşmez
Yapmış olduğunuz çalışmaların sonucunu bir gecede alamazsınız. Gerçekleştirilen çalışmaların sonucunu kısa sürede beklemek en büyük yanlışlardan birisidir. SEO zamana dayalı bir kavramdır.
Bu işe yeni başlayanlar arasındaki en yaygın söylemdir “Çalışmalar sonuç vermiyor.” cümlesi. Arama motoru optimizasyonunda sabırlı olmanın mükafatını göreceksinizdir.
“Garantili SEO Çalışması” Uzak Durun
Arama motorlarında garantili SEO çalışması adına hizmet veren kişilerden uzak durun. Sebebi ise bu tür kişilerin web sitenizi istediğiniz yere getirmek için uygulayacağı yöntemlerin illegal olmasıdır. Örnek vermek gerekirse; bir uzman ile anlaştınız. Süreç 2 ay ve bu uzman sizin web sitenizi 2 ay içerisinde istemiş olduğunuz kelimelerde ilk 3 içerisine sokacak. Bunu yapmak için her türlü yolu deneyecek. İşte bu noktada kaybeden siz olacaksınız.
Garantili SEO çalışması anlaşmalarında genellikle ödeme iş sonu alınır. Yani uzman sitenizi getirir ve getirdiği gün ödemesini alır. Aradan kısa bir zaman geçer ve siz artık bulunduğunuz konumda olmazsınız. Çünkü uzman arama motorlarının istemiş olduğu kural ve kriterlere göre çalışmamıştır.
Kısacası bol vaadler veren kişilerden uzak durun.
Optimizasyonu Abartmayın
Arama motoru optimizasyonu çalışmalarını abartmayın. Aynı çapa metini kullanarak içeriklerinizi ve sayfalarınızı doldurmaktan ve bağlantı vermekten kaçının.
Olağanüstü İçerikler Yayınlayın
İçerik web sitenizin en önemli parçasıdır. İyi içerik olmadan Google arama motorunda yükselmeyi beklemeyin, bu imkansızdır. İçerikler çok kaliteli olmalı ve kullanıcılar tarafından ilgi görmeli.
Google ilgi gören içeriklerin bir de yorumla desteklenmesini çok sever. Yorum yazılan içeriklerin daha fazla ilgi gördüğünü düşünerek onlara daha fazla kredi verir.
Anahtar Kelime Araştırması Yapın
Anahtar kelime araştırması yapmadan kesinlikle makale yazmaya başlamayın. Bunun için https://adwords.google.com.tr/KeywordPlanner bağlantısında yer alan Google Kelime Bulma Aracını kullanabilirsiniz.
Arama Motorları için Değil Kullanıcılar için İçerik Hazırlayın
Arama motorlarını etkilemek için değil kullanıcıların dikkatini çekmek ve onları etkilemek için içerikler hazırlayın. Çoğu zaman arama motorlarında yükselmek için içerikler yazıyoruz. Nasıl yazarsak yazalım, içerik anlaşılır olsun ya da olmasın. Biz yükselelim de kullanıcı okumuş okumamış, anlamış anlamamış umurumuzda değil.
Bir dost tavsiyesi içinizdeki sesi dinleyin ve kendiniz olun.
Sık Sık Taze içerik Yayınlayın
Günlük ya da haftanın belli günlerinde makaleler yayınlamak arama motorlarının özellikle de Google arama motorunun web sitenizi daha sık taramasına ve ziyaret etmesine neden olur. Ayrıca bu durum Google tarafında rütbe almanıza bile sebep olacaktır.
Kullanıcı Dostu Web Sitesine Sahip Olun
Web sitenizi ziyaret edenler sayfalarınızda çok rahat gezinebilmeli ve aradıklarına çok kolay bir şekilde ulaşabilmelidirler. Kenar çubuğunda en çok okunan ya da yeni eklenen makaleler diye bir yer bağlantıları kısmı oluşturabilirsiniz. Bu sayede kullanıcılarınız diğer içeriklerinizi de okumaya başlayacak hem de web sitenizin kullanıcı duyarlılığını da artırmış olacaksınız. Bu ve bunun gibi bir çok seçenek söyleyebilirim. Bu tür öneriler saymakla bitmez. Profesyonel araçlarla web sitenizi iyileştirebilirsiniz.
Web Sitenizin Hızını Artırın
Web sitenizin hızlı açılması bir sıralama kriteridir. Eğer iyi bir kullanıcı deneyimi oluşturmak istiyorsanız web sitenizin 5 saniyeden daha hızlı açılmasını sağlayın.
Hız optimizasyonu önerileri için https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/bağlantısında yer alan aracı kullanabilirsiniz.
Kullanıcı Dostu URL’lere Sahip Olun
URL’lerinize anahtar kelimelerinizi ekleyerek oluşturun. URL çok uzun olmamalıdır. Kısa URL sosyal medya paylaşımları için idealdir. Bir URL’de altıdan fazla tire spam olarak algılanabilir.
İşte başarılı bir URL;
“SEO Nasıl Yapılır?” konusu için ozguraltun.com.tr/seo-nasil-yapilir/ URL’i arama motorları için çok başarılı bir yapıdadır.
Benzersiz ve Alakalı Başlıklar Tercih Edin
Başlıklarınız ilgi çekici, kullanıcıyı web sitenizi ziyaret etmesine yönelik tarzda olmalı. Kesinlikle anahtar kelimelerinizi başlıklarınızda geçirin.
Başlıklarınızın 60 karakteri geçmemesine özen gösterin.
Meta Açıklaması
Bir meta açıklaması web sitenizin içeriğinin özetini temsil eder. Makalelerinizle alakalı kısa açıklamalar yazın ve içerisinde anahtar kelimelerinizi geçirmekten kaçınmayın. Sitenizde yer alan her sayfa için benzersiz meta açıklamaları kullanın. Eğer WordPress kullanıcısıysanız bu iyileştirmeler için All in SEO ya da Yoast eklentilerini kullanabilirsiniz.
Site Haritası Kullanın
Bir site haritası kullanmanız Google arama motorunun sayfalarınızı kolayca bulabilmesine ve indekslemesine yarar. Web sayfanızın sayfa sayısı çok fazlaysa site haritasının önemi daha da artar. Web siteniz WordPress alt yapısı ile oluşturulmuşsa işiniz biraz daha kolay. Çünkü bunun için hazırlanmış yüzlerce eklenti var.
İyi Bir İç Bağlantı Sistemi Oluşturun
Her zaman kullanıcı deneyimini iyileştirmek için yeni bir içerik yayınladığınızda içeriğinizden diğer sayfalarınıza yönlendirecek bağlantılar kullanmaya özen gösterin. Bu içerikler tek yönlü bağlantılar oluşturmanıza olanak sağlar. Vereceğiniz bağlantılarda çapa metin kullanabilirsiniz ama bunu kesinlikle suistimal etmemeli ve yoğunluğunu artırmamalısınız.
Yayınladığınız her makale diğer sayfalarınıza bağlantı içermeli. Bu hem sayfa gezinme oranını hem de ortalama ziyaretçi süresini artıracaktır.
Kaliteli Backlink Kaynaklarına Sahip Olun
Backlink kaynakları her zaman için çok önemlidir. Backlink kaynaklarına sahip olmayan sayfalar her zaman için yükselme konusunda problem yaşarlar ve bir noktada tıkanırlar. Alacağınız bağlantıların doğal, kalıcı ve kaliteli olması oldukça önemlidir.
Backlink Kaynaklarınızı Takip Edin
Almış olduğunuz backlink kaynaklarınızı takip etmeniz sitenizin geleceği için oldukça önemli. Aldığınız bağlantılar kaldırılabilir ya da web sitenize zararlı çalışmalar yapılabilir. Bu tür süreçlerle alakalı önlem almak için backlink sorgulama araçlarını kullanabilirsiniz.
Negatif SEO Saldırılarına Karşı Korunun
Ne yazık ki günümüzde negatif SEO çalışmaları yaygınlaşmış durumda. Bazen rakipleriniz web sitenizi cezalandırmak için çeşitli stratejiler geliştiri ve bunu uygularlar.
Rakipleriniz genellikle yüzlerce hatta binlerce bağlantı eklemesiyle web sitenizin arama motorlarında olumsuz etkilenmesine neden olabilirler. Bu tür negatif çalışmaları takip etmek için profesyonel araçları kullanabilirsiniz.
SEO’ya Katkı için Sosyal Medya Kullanın
Sosyal medya sinyalleri SEO için çok önemli bir kriterdir. İçeriklerinizi sosyal medya platformlarında paylaşılabilecek tarzda hazırlayın. Her yayınlanan içeriği sosyal medya hesaplarınızda paylaşın.
Sosyal medya platformları backlink alabileceğiniz harika kaynaklardır.
Sadece Google Trafiğine Güvenmeyin
Google arama motoru şu an ya da gelecekte size çok iyi bir trafik getiriyor olabilir. Ama siz buna güvenmemelisiniz. Bir algoritma güncellemesi web sitenizi çok ciddi oranda etkileyebilir. Günümüzde algoritma güncellemeleriyle trafiği alt üst olan firmaların küçülmeye gittiğine hatta kapandığına şahit oluyoruz.
Herhangi bir ceza alma sürecinden çıkmak hiç de kolay değil. Üstelik bu durum zaman istemektedir. Trafik kaynaklarınızı çeşitlendirin ve markalaşmaya oldukça önem verin.
Google Web Yöneticisi (Search Console) Araçlarını Kullanın
Google web yöneticisi araçları her web sitesi sahibi için zorunludur. Bu araç web sitenizi iyileştirmenize olanak sağlayan özellikleri içerir ve ücretsizdir.
Google Analytics Kullanın
Google Analytics bu zamana kadar gelmiş geçmiş en iyi trafik izleme aracıdır. Ücretsizdir ve sitenizi ziyaret eden tüm kullanıcılar hakkında en detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz.
Web sitenizi geliştirmek için kullanacağınız en önemli araçlardan birisidir Google Analytics.
SEO Hiçbir Zaman Bitmez
SEO hiçbir zaman bitmez. Süreklilik gerektirir. Bugünkü mevcut sıralamalarınız iyi olabilir. Bu sizi asla ve asla yanıltmamalıdır. Her geçen gün değişen SEO teknikleri vardır. Kendi stratejinizi buna istinaden geliştirmeli ve web sitenizi iyileştirmeye devam etmelisiniz.
Flash Kullanımından Kaçının
Flash web sitelerinin görünümü çok iyi olabilir ama SEO için oldukça olumsuz etkileri bulunmaktadır. Arama motorları okuyamadığından dolayı sonuçlar konusunda bir beklentiniz olmamalıdır.
Resimleri Optimize Edin
Okuyucuların içeriklerinizi daha iyi anlayabilecekleri görseller kullanın. Uygun olan yerlerde görüntülü örnekler verin.
Her bir resimle alakalı açıklama ve ALT etiket bulunmalıdır. Bu durum sizin Google görsel aramalarda da iyileşmenize neden olacaktır.
Kötü Web Sitelerine Bağlantı Vermeyin
Cezalandırılmış ve ilgisiz sitelere kesinlikle bağlantı vermeyin. Eğer bir web sitesine bağlantı veriyorsanız ona güvendiğinizi belirtmiş olursunuz. Bu gerçekten böyleyse bağlantı veriniz. Bir web sitesinin kalitesinden emin değilseniz nofollow etiketini kullanarak bağlantı verebilirsiniz.
PageRank Olayına Takılmayın
PageRank artık işe yaramıyor. Google 2 yıldan fazla süredir PageRank güncellemesi yapmıyor ve artık yapmayacak da. Kısaca artık bu terim Google için bir başarı kriteri değil. Kaliteli backlink kaynakları sayesinde otoritenizi artırma yollarına gidin.
Kısa Bir Alan Adı Kullanın
Eğer henüz bir web sitesi sahibi değilseniz alan adı seçimi için geç kalmadınız demektir. Tam eşlemeye sahip alan adları bir kaç yıl önceye kadar değerliydi ama artık bu durum böyle değil. Bu nedenle alan adı alırken alan adında tüm anahtar kelimelerinizi geçirmenize gerek yok. Marka olabilecek, akılda kalıcı olabilecek ve kısa alan adlarını tercih edebilirsiniz.
Kırık Sayfaları Düzeltin
Bazen web sayfalarınızda kırık yani olmayan sayfalarla karşılaşabilirsiniz. Bu sorunları tanımlamak ve tespit etmek için Google web yöneticisi araçlarını tercih edebilirsiniz.
Mobil Dostu Olun
Google arama motorunun 21 Nisan 2015 tarihinde yapmış olduğu güncelleme ile mobil dostu sitelere vermiş olduğu değeri bilmeyenimiz yoktur. Artık mobil uyumlu web siteleri mobil sonuçlarda daha iyi konumlandırılıyor. Bu nedenle web sitenizin mobil dostu olması oldukça önemli.
Birebir ve çevrimiçi, size ait olan projenin üzerinden Google Ads ve SEO danışmanlığı hizmeti!