SEO

Google Aramalarda En Üst Sıraya Çıkmak İçin 10 İpucu

Arama motorlarında ya da Google’da üst sıralara çıkmak (ya da Google 1. Sırada olmak için) yapılan çalışmaların genel adı SEO’dur. SEO çalışmaları sistematik ve profesyonel olarak yapılması durumunda sitenizi arama motorları ödüllendirecektir. Bunun sonucunda da arama motorlarında üst sıralarda yerinizi alacaksınız.

Aşağıda paylaşacağımız bilgiler SERP’lerde üst sıralara çıkmanıza yardımcı olacak içeriklerden oluşmaktadır.

Google Aramalarda En Üst Sıraya Çıkmak
Google Aramalarda En Üst Sıraya Çıkma Görseli

Google İlk Sıra Yöntemleri

Google sizlere ilk sıraya nasıl geleceğinizle ilgili net bir yöntem sunmamaktadır; ancak yol gösteren bilgilendirmeler yapmakta. Bu yol gösteren yöntemleri kendi sitenizde uygulayabilir ve sitenizin sıralamasının yükselmesini sağlayabilirsiniz.

Google kullanıcısına çok fazla değer veren bir arama motorudur. Bu nedenle aynı değeri web site sahiplerinin de göstermesini ister. Peki bu değeri nasıl göstereceğiz? İşte Google’ın site sahiplerinden beklentisi: kullanıcılara fayda sağlayan yüksek kaliteli içerik oluşturarak. Bu Google’ın en temel sıralama prensibidir.

Google’ın temel prensibini öğrendiğimize göre gelin şimdi sitemizi Google’da üst sıralara çıkmak yapacağımız çalışmaları başlıklar halinde inceleyelim.

1. Anahtar Kelime Seçimi

Sizi başarıya götürecek konular arasında ilk’i Anahtar kelime seçimidir. Önemli olmasının nedeni insanlar sizi ne yazdığı zaman karşılarına hangi kelimelerde çıkmak istediğinizi belirtir.

Bu noktada önemli olan hangi kelimelerde sitenizi konumlandırmak istediğinizdir. Size fayda sağlamayacak kelimeleri sırf trafik çekme mantığıyla kullanmamanız gerekmektedir.

Örnek vermek gerekirse;

Siteniz Rent a car firması fakat sizler trafik çekmek için “Son model” arabalar şeklinde anahtar kelime çalışması yaparak trafik çekmeye çalışıyorsunuz. Bu kelimenin sitenize nasıl yararı olacaktır? Bu kelimeden gelenler ziyaretçiler sitenizle ilgili nasıl etkileşimde bulunacak.

Anahtar kelime çalışmalarında trafik getiren kelimelerden çok sektörünüzün dinamikleriyle ilgili anahtar kelime çalışması yapmalısınız.

2. SEO Uyumlu İçerik

Evet içerik konusu Google’ın önemsediği konuların başında gelmektedir. Bunun temel nedeni daha öncede aktardığımız gibi Google’ın kullanıcılarına en iyi deneyimi yaşatma gayesidir.

Peki Google içeriğimizin kalitesini nasıl anlıyor? Bunu yapabilmek için SEO’dan faydalanmaktadır. Bunu yapmasındaki temel nedende sitemizi ya da içeriğimizi daha iyi anlamaya çalışmasıdır.

SEO Uyumlu İçerikte Dikkat Etmeniz Gerekenler;

  • Yazım kuralları
  • Anlam bütünlüğü
  • Niş içerik (Özgün)
  • Anahtar kelime analizi
  • Anahtar kelime sıklığı
  • İçerik başlığı
  • İçerik uzunluğu
  • Paragraf uzunluğu
  • Zengin medya öğeleri
  • URL
  • SEO Başlığı

İçerik kraldır sözünü hiçbir zaman aklımızdan çıkarmamalıyız.

3. Kullanıcı Deneyimi

İnternette milyonlarca site bulunmaktadır. SEO uyumlu içerik üretmenin yanında sitenizi ziyaret eden kişilere kalite bir deneyim yaşatmakta önemlidir. Kullanıcı deneyiminin önemli bir sıralama faktörü olduğunu unutmayın.

Bununla ilgili Google’ın sitesinde bulunan makaleyi de inceleyebilirsiniz. google.com/ux

Kullanıcı deneyimindeki temel amaç ziyaretçilerinizin web sitenizi kolayca gezinebilmesidir.

Kullanıcı Deneyiminizi İyileştirmek İçin Araçlar;

  • AMP
  • Duyarlı Web Tasarımı
  • Progresif Web Uygulamaları (PWA)

Bu uygulamaları kullanmanız kullanıcılara sorunsuz ve hızlı bir deneyim yaşatmanızı sağlayacaktır.

4. Başlık ve Açıklama

Google, web sitenizin neyle ilgili olduğunu ilk olarak başlık ve açıklamalardan anlamaktadır. Bunun yanında sıralamada gözüktüğünüz zaman başlık ve açıklama sizin vitrininiz olacaktır. Bu nedenle etkili başlık ve meta açıklama hem Google’ın sitenizi anlamasına hem de ziyaretçilerinizin sitenizi tıklamasına katkı sağlayacaktır.

Etkili başlık ve açıklama nasıl yazılır?

Etkili başlık ve açıklamada öncelikle kullanıcıların aradığı anahtar kelimelerin bulunması gerekmektedir. Bu anahtar kelimelerin dikkat çekici ifadelerle başlık ve açıklamalara serpiştirilmesi sitenize gelecek trafiğin artmasına ve arama motorlarının sitenizi anlamasını kolaylaştıracaktır.

Örnek Olarak;

SEO örneği: Meta Açıklama Nedir? 7 İpucu (Örneklerle)

Blog örneği: 6 Farklı Yolla Su Kaçağı Bulma Yöntemleri

E-ticaret örneği: Eğlenceli ve Eğitici Oyuncaklar

Meta açıklama konusunda örnek ve detaylar için Meta Açıklama sayfamı ziyaret edebilirsiniz.

5. Site Güvenliği

Web sitenizin güvenlik açıkları ne kadar güçlüyse Google’ın gözünde +1 puana sahip olacaksınız. Direkt olarak sıralama faktörlerinden birisidir; çünkü Google kullanıcı güvenliğine önem vermektedir. Güvenlik açıklarınız olması durumunda sıralamalarda yükselmeniz çok zor olacaktır. Hatta sıralamalardan silinme durumunuzda olabilir.

Güvenlik açıklarınız olması durumunda hızlı bir şekilde müdahale etmeniz gerekmektedir. Bu açıkları tespit edebilmek için düzenli olarak web sitenizi analiz etmelisiniz.

Sitenizin Güvenliği Sağlayabilmek için;

  • Güvenli Bir Web Barındırıcı
  • SSL Kullanımı
  • Güçlü Bir Şifreleme

Unutmamalısınız ki Google Aramalarda En Üst Sıraya Çıkmak için en kritik noktalardan birisi site güvenliğidir.

6. Görsel Kullanımı

İçerik üretirken metin kısmına verdiğimiz önem kadar görsel kısmada önem vermemiz gerekmektedir. Bunun nedeni kullanıcılar sadece yazı sonuçlarına göre değil aynı zamanda görsellere görede arama yapmaktadır. Bu sonuç doğrultusunda görsellerimizinde uygun yüksek kaliteli olması gerekmektedir.

Google’da arama yapan kullanıcıların %30’luk kısmı aramalarını görsellerden yapmaktadır.

Google, içeriklerinizdeki görselleri toplayarak Google Görseller bölümünde sıralama yapmaktadır.Bu noktada görselleriniz diğer site görsellerinden (kaliteli olup) daha çok tıklamaya sahipse bu durum sizlerin Google sıralamasınıda olumlu etkileyecektir.

Sonuç olarak içeriğimize eklediğimiz her görseli yüksek kaliteli ve tıklanmaya değer oluşturmamız ortaya çıkmaktadır.

Resim url’lerinide kullanıcı dostu oluşturmalıyız.

https://ozguraltun.com.tr/wp-content/uploads/2022/06/SEO-nedir.jpg

https://ozguraltun.com.tr/wp-content/uploads/2022/06/SEO-nedir.jpg

7. Kaliteli İçerik

Kaliteli içerik kullanıcıların aradığını bulabildiği, görseller, videolar ile donatılmış tamamen özgün oluşturulmuş içeriklerdir. Ziyaretçilerinizin içeriğinize girdiği zaman tüm aradığı sorulara cevap bulması ve içeriğinizde zaman geçirmesi önemlidir.

Kaliteli içerik oluştururken kullanıcıların sorularına cevap vermeniz ve bu cevaplar konusunda da kullanıcıların tatmin olması gerekmektedir.

Kaliteli içerik sizleri otorite yapacaktır. Bu otorite sitenizin farklı sitelerde paylaşılması, Google’ın sitenize değer vermesi bunun sonuncuda da Google Üst Sıralara Çıkma imkanı yakalayacaksınız.

8. H Etiketlerinin Kullanımı

H Etiketi, HTML kodlarda kullanılan bir etiket türüdür. Site kodlaması yapılırken, arama motorlarının site hiyerarşisini anlaması için kullanılmaktadır. Bunun temel nedeni Google’ın sitemizi kod olarak okuyabilme kabiliyetidir. İçeriğimizin ve sitemizin üst sıralarda çıkması için H etiketlerinin kullanılması önemlidir.

Başlık etiketleri arama motorlarının dışında kullanıcılarında içeriklerimizi okumasında ve sınıflandırmasında kolaylık sağlamaktadır.

Heading kodları, H1’den başlar ve H6’ya kadar gider.

H1 en yüksek öncelikli başlığı ifade etmektedir. Bu hiyerarşi sıralamasına göre H6 en düşük öncelikli başlıktır.

H Etiketleri konusunda kapsamlı bilgi için https://ozguraltun.com.tr/h-etiketi-nedir/ sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.

9. Sosyal Medyanın Kullanımı

Sosyal medyanın kullanımı her geçen gün artmaktadır; bunun sonucu olarakta potansiyel müşterilerimiz bu alanda vakit geçirmekte. Bizlerde müşteri ve ziyaretçilerimize ulaşmak için bu alanlarda aktif olarak faaliyet göstermemiz gerekiyor.

Sosyal medyada yaptığımız çalışmalar sadece potansiyel müşterilere yönelik olmayıp buradan gelen yüksek kaliteli sinyaller sayesinde Google sıralamasıda olumlu etkilenmektedir.

Google ya da diğer arama motorlarında yükselmek istiyorsanız eğer Sosyal Medya çalışmalarınıza önem vermelisiniz.

10. Backlink

Backlink bir siteden başka siteye verilen bağlantıların genel adıdır. Backlink Google’da yükselmek için önemli sıralama faktörüdür. Diğer bir ifade ile Google’da yükselmek için Backlink bağlantılarınız güçlü ve kaliteli olması gerekmektedir. Backlink çalışmalarını sadece link olarak düşünmeyip link verdiğimiz yerden gelen yeni ziyaretçilerde sitemizin yükselmesine büyük katkı sağlayacaktır.

Backlink konusunda dikkat etmeniz gereken noktalar; bağlantı aldığımız sitelerin spam çalışmalar yapmaması, sitemize aşırı derecede bağlantı almamamız ve alakalı sitelerden link inşası oluşturmamız gerekmektedir.

Profesyonel Backlink deneyiniz yoksa eğer bu konuda çok dikkatli olmalısınız. Fayda sağlayacağını düşündüğünüz bir site sizi sıralama olarak olumsuz etkileyebilmektedir.

Backlink konusunda daha fazla bilgiyi Backlink Nedir? makalemizi inceleyerek ulaşabilirsiniz.
Sizin için profesyonel olarak SEO çalışmaları gerçekleştirebilirim. Tam istediğiniz gibi çalışmalar yapar, size bunu şeffaf olarak raporlayabilirim.

Yapmanız gereken tek şey aşağıda yer alan WhatsApp butonuna tıklamak ve benimle iletişim kurmak.

WhatsApp İletişim

Sonuç

Buraya kadar anlattığımız tüm çalışmalar “Google Aramalarda En Üst Sıraya Çıkmak” için sitenize direkt katkı sağlayacak çalışmalardır. Anlattığımız çalışmaların genel adı SEO çalışmalarıdır.

SEO’nun açılımı Türkçe olarak Arama Motoru Optimizasyonu anlamına gelmektedir. SEO konusunun detayları için SEO Nedir? sorusuna cevap verdiğim makalemi inceleyebilirsiniz.

Google aramalarda en üst sıraya çıkmak uzun süreli bir çalışma ve sabır istemektedir. Web sitenizin üst sıralarda yer almasını istiyorsanız eğer SEO çalışmalarını düzenli olarak yapmanız gerekmektedir.

SEO’da kısa sürede sonuç beklemek en büyük hatalardan birisidir. Sabırlı olun ve çalışın.

Aklına takılan bir yer mi var? Hemen yorumlar kısmında sorularınızı iletebilirsiniz. Memnuniyetle ve çok hızlı cevaplayacağımdan emin olabilirsiniz. Haydi Hemen Sor.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir