Sosyal Medya Danışmanlığı

Sosyal Medya Danışmanlığı
Sosyal Medya Danışmanlığı

Sosyal medya danışmanlığı günümüzde hem şirketlerin hem de kişilerin ihtiyaç duyduğu bir alandır. Sosyal medya danışmanları, sosyal medyanın nasıl doğru kullanılacağı konusunda rehberlik eder. İçerik planlaması ve yönetimi, çeşitli istatistiklerin analizi ve daha pek çok konu sosyal medya danışmanlarının sizlere yol çizeceği yöntemleri belirlemesinde yardımcı olur.

Özgür ALTUN, sosyal medya danışmanlığı ve yönetimi konusunda farklı stratejileri belirlerken sizinle işbirliği içerisindedir. Bu noktada da sosyal medya hesaplarınızdan beklentinizin ne olduğunu tespit etme konusunda bir işbiliği gerekir. Bu işbirliğinde girişten nihayet sonuca kadar her konuda sizinle iletişim halindedir.

1. Özgür ALTUN Sosyal Medyada Sizin İçin Ne Yapar?

Sosyal medya danışmanlığı, her konuda dikkate alınması gereken teknikleri izlemenizi sağlar. Bu noktada sosyal medya danışmanı Özgür ALTUN, sizler için ilk olarak ihtiyaçlarınızı tespit eder. Daha sonraki adımlarda da bu ihtiyaçlara uygun bir sosyal medya stratejisi ile sosyal medyada büyümenize olanak sağlar. Sosyal medyada trendleri yakından takip ederek sizler için uygun olan içerikleri planlar. Bu içerikleri düzenli aralıklar ile ilgili hedef kitleye aktarma konusunda yardımcı olur.

Özgür ALTUN, sosyal medya danışmanlığı ve yönetimi konusunda sektörünüz ile ilgili ipuçlarını sizlere en doğru şekilde aktarır. Bu noktada da Instagram, Facebook, Tiktok, Twitter ve LinkedIn gibi hesaplarınız başta olmak üzere sosyal medyadaki tüm aktivitelerinizi sektörünüze göre programlar. Bunu yaparken güncelden uzak kalmadan başarılı bir grafik yakalamanızı sağlar.

Ben Özgür Altun. 2010 Yılından itibaren Sosyal Medya Danışmanlığı ile ilgileniyorum. 2010-2013 yılları arasında Sosyal Medya çalışmaları gerçekleştirdikten sonra sektöre ara verme kararı aldım ve tekrardan 2021 yılında sektöre geri döndüm. Artık Profesyonel Sosyal Medya Danışmanlığı vermekteyim.

WhatsApp İletişim

İçerik Yönetimi

Sosyal medyada içerik yönetimi oldukça önemlidir. Çünkü doğru ve planlanmış içerik, sizleri doğru hedef kitleye ulaştıracak olan bir adımı üstlenir. Bu da içeriklerin yönetimini önemli bir noktaya koyar. Her sektörün kendi içerisinde bir hedef kitlesi olduğunu da düşünürsek sosyal medya içerisinde üretilen içerikler bu kitleye hitap etmelidir. Bu noktada sosyal medya içerik yönetimi içerisinde en etkili içeriklerin oluşturulmasından bu içeriklerin analizi ne kadar pek çok konu yer alır. Analizlerden ortaya çıkan dönüşler ile yeni içerikler de üretilir ve planlanır.

Sosyal medyada büyümek ve gelişmek için içerik yönetimi önemli bir rehberdir. Sosyal medya içerikleri planlanırken sosyal medya danışmanlığı penceresinden bakıldığında bazı değerlendirmeler olur. Bu değerlendirmeler sonucunda kullanılan sosyal medya platformlarının özellikleri göz önüne alınır. Her sosyal medya platformu için uygun olan içerikler tasarlanır.

Moderasyon

Sosyal medya danışmanlarının bir diğer görevi de moderasyon sağlamaktır. Moderasyon kelime anlamı olarak sistematik ve üretken bir çalışma ortaya çıkması için yardım edilmesidir. Moderasyon seçilmiş bir gruba ya da kitleye etkin iletişim kurmayı sağlayan önemli bir konudur. Bu noktada da sosyal medya danışmanı ve sosyal medya yönetimi konusunda uzman kişilerce moderasyon sağlanabilir. Özgür ALTUN da moderasyon konusunda sosyal hesaplarınız için etkili çözümleri üretebilen bir sistemi izler.

Sosyal Medya Takibi

Sosyal medyada herkesin temelde beklentisi takiptir. Daha çok takipçi kitlesine ulaşmak ürün ve hizmetleri daha geniş bir alana ulaştırmak demektir. Bundan dolayı da sosyal medyada organik takipçi kitlesine ulaşmak oldukça önemlidir. Sosyal medya danışmanlığı konusunda sosyal medyada daha fazla takipçiye ulaşmak için Özgür ALTUN sizlere belirli stratejiler sunar. Bu stratejiler ile rakiplerinizi inceleyerek yapılması gereken ve yapılmaması gerekenleri tespit etmek oldukça kolaydır. Sosyal medya hesaplarınıza herhangi bir şekilde bot takipçi gelmeden büyümeyi sağlayacaktır.

Online İtibar ve Kriz Yönetimi

Sosyal medya danışmanlığı aldığınız süreçte ya da öncesinde işler her zaman yolunda gitmez. Bu bakımdan her zaman içerisinde bulunacağınız durumlara dair bir kriz planı olması gerekir. Özgür ALTUN sizlere online itibar ve kriz yönetimi konusunda ben çeşitli hizmetler sunar. Olası bir kriz anının önceden tespiti gibi konular üzerinde durarak sizleri potansiyel krizlere hazırlar. Bu da gerçek bir kriz yaşama olasılığınız olduğunda sizin duruma soğukkanlılıkla bakmanıza ve çözmenize olanak sağlar.

Dijital PR

Sosyal medya reklamında gücünün etkin olduğu bir alandır. Sosyal medya danışmanlığı ve yönetimi konusunda dijital PR da Özgür ALTUN’un sizlere sunduğu hizmetler arasındadır.  İçeriklerinizle hizmetleriniz ve ürünlerinizi her ne kadar organik bir şekilde takipçi kitlesine ulaştırmaya çalışsanız da bu her zaman yeterli olmaz. Bundan dolayı dijital PR çalışması yaparak takipçiliklerinizi ilgili kişilere ulaştırmak mümkündür. Bunun yanında dijital pazarlama tekniklerini doğru bir şekilde kavrayarak yalnızca ürün ve hizmet gibi şeylerin tanıtımını değil, kişisel marka yönetimi konusunda PR yapmakta mümkündür.

Sosyal Medya Yönetimi

Sosyal medyadaki bütün hesaplarınızın etkin bir şekilde kullanılması sosyal medya danışmanlığı ve yönetimi uzmanlarının görevidir. İçerik planlamasından tutun da sosyal hesaplardaki gönderilerin düzenli bir şekilde akışta yer almasına kadar birçok konu iç içedir. Bundan dolayı da bunun için ayrı bir mesai gerekir. Özgür ALTUN sizlere sosyal medya yönetimi konusunda tecrübelerinden de faydalanarak çeşitli hizmetler sunmaktadır.

2. Sosyal Medya Yönetimi ve Danışmanlığı Sosyal Medya Hizmetleri

Sosyal medyanın etkin bir şekilde kullanılması ve sosyal medyada danışmanlığı önemli bir alandır. Bu noktada sosyal medya yönetimi profesyonel bir şekilde yapılmalıdır. Sosyal medya için sizlere sunduğumuz hizmetleri şu şekilde sıralamak mümkündür:

  • Sosyal medya yönetimi
  • Moderasyon
  • İçerik yönetimi
  • Online itibar ve kriz yönetimi
  • Dijital PR çalışmaları
  • Sosyal medyada reklam yönetimi
  • Hedef kitle analizleri ve raporlanması
  • Hedefe yönelik optimizasyon

3. Dijital İçerik Stratejisi ve Paylaşım Takvimi

Sosyal medyada içerik planlaması yaparken dikkat edilmesi gereken bazı konular vardır. İçerik yönetiminin de alanına giren bu konu önem taşımaktadır. Dijital içerik stratejisinde ilk olarak sosyal hesabın hangi sektörde yer aldığına dikkat edilmelidir. Bu bir kişisel hesap, marka kurum ya da kuruluş olabilir. Bu noktada hesabın türüne dikkat ederek paylaşım çeşitleri ve paylaşım sıklığı düzenlenir. Sosyal paylaşımların neye göre ve ne sıklıkta olacağı paylaşım takvimine eklenir.

Sosyal medya içerikleri düzenlenirken hedef kitlenizin sosyal medyayı kullanma alışkanlıkları da göz önünde bulundurulur. Kitleniz, ortalama hangi saatlerde aktifse paylaşım sıklığı bu saatlere kaydırılabilir. Bunun yanı sıra paylaşmak istediğiniz önemli duyurular ve içerikler de kitlenizin en aktif olduğu saatlerde paylaşılır. Buna ek olarak içeriklerin çeşitliliği ve konseptleri de dijital içerik stratejisinde ele alınması gereken konulardan biridir. Yalnızca trendlere yakalamak için popüler müzikleri ekleyerek video çekmek yerine kalıcı planlamalar yapılır. Bu bakımdan da dijital içerik stratejisi oluşturulmuş olur

4. Hesap Optimizasyonu

Sosyal medya danışmanlığı ve yönetimi konusunda sosyal medya hesapları bir bütün olarak ele alınır. Biraz açıklamak gerekirse sosyal hesaplar ilk kurulduğu andan itibaren bir dönüşüm içerisine girer. Ortaya çıkan sonuç hesabın insanlara ne katmak istediğini de beraberinde getirmelidir. Bu noktada sosyal medya hesaplarının optimizasyonu konusunda Özgür ALTUN, sizler için çeşitli çalışmalarda bulunur. Profil sayfası içerisinde yer alan resimler, öne çıkanlar, başlık etiketleri, başlık fotoğrafları gibi pek çok unsuru sosyal medya platformunun ihtiyaçlarına göre düzenler. Sonuç olarak da ortaya bir bütünü koyar.

5. Hedef Kitle Analizi

Sosyal medya danışmanlığı hizmeti veren Özgür ALTUN sizler için sosyal medyada hedef kitle analizi de yapar. Sosyal medyada her içeriğin kendine has bir hedef kitlesi vardır. Bu bir ürün ya da hizmet içeriği olabilir. Bunun yanı sıra influencer hesapları gibi kişisel hesaplar da olabilir. Hedef kitlenin doğru bir şekilde tanınması ve onlara yönelik içerik üretilmesi hedef kitle analizini kapsar.

Kitlenizin takip ettiği benzer hesaplar ya da bağlantılı hesaplar sizlere üreteceğiniz içerikler hakkında ve sosyal medyayı nasıl kullanmanız gerektiği hakkında yön verir. Bundan dolayı da doğru hedef kitle analiziyle sosyal medyada ilerlemek mümkündür.

6. Rakip Analizi

Sosyal medya danışmanlığının en çekici noktalarından biri, rakipleri doğru bir şekilde tanıyacak analizleri ortaya koymaktır. Etkili bir rakip analizi sayesinde hedef kitlenizi çok daha büyük bir şekilde geliştirmek mümkündür. Onların rakiplerinizi neden takip ettiğini öğrenmeniz başarılı bir analizle olur. Bu noktada da onların yaptığı içeriklerin fark yaratan içerikler olup olmadığını görmeniz önemlidir. Başarıya ulaşmış ve akım olmuş içerikleri sizlerin de denemesi bu noktada yanlış bir adım olmayacaktır. Zira bu, rakiplerin hatalarını da görecek ve adımlarınızı bu şekilde atmış olacaksınız demektir.

7. Reklam Yönetimi

Sosyal medyanın en çok etki uyandıran alanlarından biri de sosyal medya reklamlarıdır. Sosyal medya danışmanlığı ve yönetimi konusunda sosyal medya reklam yönetimi de önemli bir konudur. Hazırladığınız tüm içeriklerin ve sunduğunuz fikirlerin belirli bir ücret karşılığında daha geniş kitlelere ulaşması reklam sayesinde olur. Ancak reklama ayrılan bütçe, reklam süresi gibi çeşitli konular hazırlanan reklamların niteliğini etkiler. Özgür ALTUN da sizlere reklam yönetimi konusunda tüyolar vererek reklamlardan elde etmeniz gereken başarıya sizi en kısa sürede ulaştırır.

Sosyal medya yönetimi içerisinde reklam yönetimi, her sosyal medya platformuna göre değişken bir stratejiyle olur. Çünkü Facebook, Instagram ve TikTok gibi medyaya odaklı sosyal medya hesaplarının reklam işleyiş şekli her sosyal platform ile bir değildir. Twitter gibi akışta yer almaya yönelik reklamların yapısı biraz daha farklıdır. Ancak temelde tüm bu sosyal medya hesaplarının daha büyük etki uyandırmak adına reklam potansiyeli olduğu ve milyonlara ulaşabildiği su götürmez bir gerçektir.

8. Sonuç

Sosyal medya danışmanlığı konusunda Özgür ALTUN, yılların birikiminden faydalanarak ihtiyaçlarınız doğrultusunda sizler için kritik stratejileri planlar. Hesaplarınızın neye ihtiyacı varsa ona yönelik sosyal medya hamleleri yaparak sizler çıktığınız bu yolculukta rehberlik eder. Bu noktada belirli bir yere gelene kadar size rehberlik edecek ve ışık tutacak destekçi olur. Sosyal medya hesaplarınızı yönetirken temelde sizlere sunduğu kriterler ise şu şekildedir:

  • Sosyal medyadan ne istediğinizi bilmeniz.
  • Sosyal medyanın etki gücüne inanmanız.
  • Sosyal medya reklamlarına gereken önemi vermeniz.
  • Organik takipçi kazanma konusunda adım atmanız.
  • Kalıcı ve sürdürülebilir içerik üretimini hedeflemeniz.
Yapmanız gereken tek şey  aşağıda yer alan WhatsApp butonuna tıklamak ve benimle iletişim kurmak.

WhatsApp İletişim

Sıkça Sorulan Sosyal Medya Danışmanlığı Soruları

Sosyal medya danışmanlığı geniş bir alanı kapsar. Bu noktada sosyal medya danışmanlığı ve yönetiminde sıkça sorulan sorular şu şekildedir:

Sosyal Medya Danışmanlığı Nedir?

Sosyal medya danışmanlığı, sosyal medya hesaplarının etkin bir şekilde yönetilmesini sağlayan profesyonel danışmanlara verilen isimdir.

Sosyal Medya Danışmanı Ne İş Yapar?

Sosyal medya danışmanı sosyal medyada etkin bir yönetim sağlamayı hedefler. Bu konuda dijital içeriklerin tasarlanması, reklam yönetimi, SEO çalışmaları ve dijital marka yönetimi gibi çeşitli çalışmaları üstlenir.

Sosyal Medya Danışmanı Ne Kadar Kazanır?

Sosyal medya danışmanı, proje bazlı ya da düzenli olarak çalışabilir. Ortalama olarak bir sosyal medya danışmanın aylık kazancı düzenli bir çalışma sistemiyle asgari ücretin üzerinde olabilir.