SEODijital Pazarlama

SEO Nasıl Yapılır? (Kapsamlı Rehber)

Birçok insan SEO’nun çok zor olduğunu ve yapılan çalışmaların çok anlamlı olmadığını düşünmektedir. Tabi ki bu tespit doğru değildir. SEO’nun temelleri aslında oldukça basittir.

İstatistiklere baktığımızda tüm web trafiğinin %57,8’i Google arama motorunda gerçekleşmektedir. İnternetle ilgilenen (İçerik pazarlama, ürün pazarlama, video pazarlama vb.) kişiler için SEO öğrenmeleri çalışmalarına ve kendilerine kesinlikle değer katacaktır.

SEO Nasıl Yapılır?

Temel SEO bilgilerinin sizi sıralamaya sokmak için yeterli olmadığını düşünüyorsanız, bu durumu tekrar değerlendirmelisiniz.

SEO Nasıl Yapılır?

Bu aşamada SEO başarısı için iyi bir temele sahip olmalısınız. Ama bu sadece başlangıç. SEO, genel olarak dört yöne bölünmüş devam eden bir süreçtir:

  1. Anahtar Kelime Araştırması
  2. Sayfa İçi SEO
  3. Bağlantı Kurma
  4. Teknik SEO

Bu teknik çalışmaların her biri hakkında yeni başlayanlar için detaklı kılavuz yayınlamıştık. Bunun için SEO Nedir? Makalemizde detaylara ulaşabilirsiniz.

Detaylar yerine temel bilgilere odaklanacağız ve her metriğin neden bu kadar önemli olduğunu sizlerle paylaşacağız. Yapılan çalışmaların birbirleriyle nasıl bağlantı olduğunu kavramış olacaksınız.

1. Anahtar Kelime Araştırması

Anahtar kelime araştırması, müşterilerinizin ne aradığını ve bu terimlerin size ne kadar trafik getireceğini anlamamıza yönelik çalışmalardır.

Bu adımların her birini inceleyelim.

Anahtar Kelimeleri Bulma

Potansiyel müşterilerinizin ne tür kelimeler aradığını anlamak, anahtar kelime araştırma sürecinin ilk adımıdır.

Bunu bilmiyorsanız eğer; arama motorlarında sıralanacak ve yüksek trafik çekecek sayfalar oluşturmaya başlamak bile mümkün değildir. Sektörünüzü tanımlayan önemli kelimeleri ve cümleleri bulmak sürece başlamanın en iyi yöntemidir. Çevrimiçi bir bilgisayar mağazası için bu kelimeler şunlar olabilir:

  • Bilgisayar
  • Mac
  • Dizüstü Bilgisayar
  • Macbook

İlk etapta ‘en popüler’ anahtar kelimeleri kullanabilir, sonrasında daha detaylı araştırmalar yapabilirsiniz. Ahrefs gibi bir anahtar kelime araştırma uygulamasından yararlanabilirsiniz.

İşletmeniz için her zaman değerli olabilecek anahtar kelime fikirleri araştırmalısınız.

Trafik Potansiyelini Kontrol Edin

Hemen hemen her anahtar kelime araştırma aracı (Ahrefs’in Anahtar Kelime Gezgini.) dahil, bulduğu anahtar kelimeler için tahmini aylık aranma hacimlerini göstermektedir.

Aranma hacmi, anahtar kelimelerin göreli trafik potansiyelini tahmin etmenin en mantıklı bir yoludur.

Yüksek aranma hacmine sahip olan anahtar kelimelerden gelecek trafik, düşük aranma hacmine sahip olanlardan fazla olacaktır. Bu noktada anahtar kelime aranma hacmi kusursuz değildir.

Vaka;

Aylık 1.000 arama ile bir anahtar kelime için 1. sırada yer almanın, aylık 2.000 arama ile bir anahtar kelime için 1. sırada yer almaktan daha fazla trafik çekeceği durumlar vardır.

Örneğin, “web sitesini arama motorlarına gönder” ve “seo ipuçları”. Kelimelerin de İlkinin daha yüksek bir aranma hacmine sahip olmasına rağmen, ikincisinin en üst sıradaki sayfası daha fazla organik trafik alır.

Bu nedenle, (anahtar kelimenin.) trafik potansiyelini daha iyi anlamak için her zaman en üst sıradaki sayfanın tahmini organik trafiğine bakmak gerekmektedir. Bunu Anahtar Kelime Gezgini’nde yapabilirsiniz.

Sıralama Zorluğunu Kontrol Edin

Bir anahtar kelime, işletmenizle alakalı ve yüksek trafik potansiyeline sahip olsa da, sıralamada yükselmek her zaman kolay olmayacaktır.

Pek çok etken, bir anahtar kelimenin sıralama zorluğuna neden olabilir. Etkenler arasında “en üst sıradaki sayfalara bağlantı veren”, “alakalı düzeyi yüksek”, önde gelen web sitelerinden bağlantı almanız, tartışmasız en önemlisidir. Google’ın, arama algoritamsının nasıl çalıştığıyla ilgili kılavuzunda şu şekilde bahseder :

Kendi sitenize başka sitelerden (konuyla ilgili diğer önde gelen web sitelerinden.) bağlantı veriliyorsa, Google’a sitenizin yüksek kalitede olduğuna dair sinyal verebilirsiniz.

Ahref’s de, Her bir anahtar kelimeyi (0-100 arası bir ölçekte.) puanlar ve sıralama zorluğunu değerlendirme yaparken iyi bir ilk backlink noktasıda elde edebilirsiniz.

Ancak, sıralama zorluğunun karmaşıklığını 1-3 basamaklı bir sayıya ayırmak imkansız olduğundan, buna tamamen güvenmenizi önermiyoruz.

2. Sayfa İçi SEO

Sayfa içi SEO, arama yapanların istediği türden içerik oluşturmayı sağlayabiliriz. Arama motorlarının içeriğin neyle ilgili olduğunu daha iyi anlamasına yardımcı olmak için onu ‘optimize etmemiz’ gerekmektedir. Çoğu insan bunun tamamen anahtar kelime yerleştirmeyle ilgili olduğunu düşünüyor. Bunun bir parçası olmasına rağmen, en önemli noktadan uzaktır.

Bir sayfanın arama motorlarında sıralanması için nasıl optimize edileceğinin temellerini inceleyelim.

Arama Amacına Eşleştirme

Arama yapanların, aradığı içerik türünü oluşturmada başarısız olursanız, sıralamada yükselmeniz çok zor olacaktır. Bu çalışma, sektörde içeriğinizin arama amacı ile uyumlu hale getirmek olarak bilinir.

Google, arama yapanların ne aradığını herkesten daha iyi anladığı için, arama amacını değerlendirmenin en iyi yolu, hedef anahtar kelimeniz için mevcut en üst sıradaki sayfalar arasında ortak noktalar bulmaktır.

Örneğin, “SEO ipuçları” sonuçlarının tümü liste tarzı blog gönderileridir. Yine de “hoparlörler” için sonuçların tümü e-ticaret sitelerindeki kategori sayfalarıdır.

Bu bize “hoparlör” arayan kişilerin satın alma modunda ve “SEO ipuçları” arayan kişilerin öğrenme modunda olduğunu gösterir. Sıralamak istiyorsak, bunu aklımızda tutmalı ve arama amacına uygun türde içerik oluşturmalıyız.

Açıklayıcı bir URL Yapısı

SEO başarısı mantıklı ve açıklayıcı bir URL yapısı kullanmanız gerekmektedir. Yayınladığınız her sayfa veya gönderi için, URL’nin sonundaki kısım olan açıklayıcı bir bilgi de düzenlemelisiniz.

Bunun en iyi yöntemi, URL bilgisinden önceki alt dizinin gösterilmesidir.

Diyelim ki hedef anahtar kelimeniz “siyah erkek kot pantolon”.

URL’nizde /blog/ gibi alt klasörler veya genel alt klasörler yoksa, URL’i hedef anahtar kelimeniz olarak düzenlemeniz yeterlidir.

websiteniz.com/ siyah-erkek-kotpantolon/

/erkek/ veya /kot/ gibi ‘bağlamsal’ alt klasörler varsa, genellikle tekrarlanan anahtar kelimeleri hariç tutmak en iyisidir.

web siteniz.com/erkek/kotpantolon/ siyah/

Etkileyici Bir Başlık Etiketi Yazın

Başlık etiketleri, arama sonuçlarında görünen mavi işaretli alandır.

Arama yapanları sayfanıza tıklamaya ikna etmeniz için gereken birkaç silahtan biridir, bu yüzden onu mümkün olduğunca çekici kılmanız gerekmektedir.

Bunu yapmanın en kolay yolu, onu arama amacı ile eşleştirmektir. Örneğin, “en iyi bluetooth hoparlör” için en iyi sonuçların başlıklarına bakarsak, birkaç ortak nokta bulabilirsiniz:

Hepsi yılı içeriyor. Bu durum, yeni modellerin arama yapanlar için önemli olduğunu göstermektedir.

Taşınabilirlik hakkında çok başlık var. Bu önemli bir özelliğe işaret ediyor.

Bu bilgileri avantaja çevirebiliriz.

En Yeni Bluetooth Hoparlörleri (2022): Taşınabilirlik avantajıyla.

Görüntüleri Optimize Edin

Görseller, Google Görseller’ de sıralanabilir ve web sitenize trafik gönderebilir.

Resimlerinizi nasıl optimize edersiniz?

Şu üç adımı izleyin:

Onları İyi Adlandırın. Dosya adları Google’ın resmi anlamasına yardımcı olacaktır. Bu nedenle cat.png, IMG_948493.png’den daha iyidir.

Açıklayıcı Alternatif Metin Kullanın.

Alternatif metin, bir görüntüyü kelimelerle tanımlayan koddur. Ziyaretçi bir ekran okuyucu kullanmadıkça veya resim yüklenemedikçe sayfada görünmez. Çoğu web platformuna resim yüklediğinizde alternatif metin için bir giriş alanı bulunmaktadır.

Onları sıkıştırın. Görüntülerinizi anında sıkıştırmak ve sayfa hızını artırmak için Shortpixel gibi bir eklenti kullanın.

3. Bağlantı Kurma

Diğer web sitelerinden gelen bağlantılar ‘oy’ gibi davranır ve Google’a insanların içeriğinize kefil olduğunu gösterir.

Muhtemelen en önemli sıralama faktörüdürler, ancak iyi olanları elde etmek kolay değildir.

Paylaşılmaya değer bir içerik oluşturmalısınız. İçerikten sonra site sahiplerinin ya da içerik editörlerinin sitelerinde yayınlaması için irtibata geçmelisiniz.

Bunun dışında bağlantı almanın başka yolları da var. Sadece birkaç bağlantı alma taktiğine bir göz atalım.

Misafir Bloglama

Misafir bloglama, başka bir web sitesi için blog yazısı yazdığınız yerdir.

Yazarın biyografisine bakarsanız, sosyal profillerine ve web sitesine bağlantılar göreceksiniz. Çoğu web sitesi, konuk yazarların bağlantılarını buraya eklemesine izin verir.

Gökdelen Tekniği

Gökdelen Tekniği, insanların halihazırda bağlantı kurduklarından daha iyi içerik oluşturarak bağlantılar oluşturduğunuz tekniktir.

İşte temel süreç:

  • Çok sayıda backlink içeren alakalı bir içerik bulun
  • Daha iyi bir içerik oluşturun
  • Orijinal içeriğe bağlantı veren kişilerden bunun yerine sizin içeriğinize bağlantı vermelerini isteyin.

 Öncelikle konu arayın, ardından çok sayıda yönlendirme alan (bağlantı veren web siteleri) bulmalıyız. Daha önceden eklenen içerikten daha kaliteli içerik oluşturarak siteyle irtibata geçmeliyiz.

Rakiplerin Bağlantılarını Takip Etmek


Rakiplerin backlinkleri nasıl aldığını anlamak, bir bağlantı kurma stratejisinin en iyi yoludur. Bağlantı profillerinde kalıplar olabilir; ancak siz web siteniz için hangi bağlantı alma tekniğinin etkili olacağını bildiğiniz için işiniz daha kolay olacaktır.

Bunu yapmak için, Ahrefs’in Anahtar Kelime Gezgini’nde hedeflediğiniz anahtar kelimeyi arayın ve SERP genel bakışına gidin.

Sizinkine benzer ve çok sayıda yönlendiren alan adı (bağlantı veren web siteleri) olan bir sayfa arayın. Bunu “SEO temelleri” için yaparsak, çok sayıda backlink içeren sayfa görürüz.

Daha sonra sayfalardan birinin Geri Bağlantılar raporuna tıklarsak geri bağlantılar arasındaki ilişkiyi bulabiliriz.

4. Teknik SEO

Teknik SEO, Google gibi arama motorlarının sayfalarınızı bulmasına, anlamasına ve dizine eklemesine yardımcı olma sürecidir.

Oldukça karmaşık olabilir, ancak SEO başarısı için bir siteyi kurarken temeli SEO tabanlı yapılması yeterli olacaktır.

Ücretsiz bir Ahrefs Web Yöneticisi Araçları hesabına kaydolmanızı ve web sitenizi düzenli olarak taramanızı öneririz.

Bu taramalarda, birçok yaygın teknik sorun da dahil olmak üzere 100’den fazla SEO sorununu tespit edebilirsiniz.

SEO Başarısı Nasıl İzlenir

Bu aşamaya kadar, SEO hakkında detaylı bilgiye sahip oldunuz. Şimdi ise performansınızı nasıl ölçüp takip edeceğinizi inceleyelim.

Performansla ilgili en belirgin analiz, web sitenizin organik aramada aldığı trafiktir.

Google Analytics kullanıyorsanız eğer organik trafiğinizi şu şekilde görüntüleye bilirsiniz.

Edinme > Tüm Trafik > Kanallar > Organik Arama

Ahrefs kullanıyorsanız “Site Gezgini’nde” mevcut ve geçmiş tahmini organik trafiğinizi kontrol edebilirsiniz . Bu sayı artıyorsa, muhtemelen doğru bir şey yapıyorsunuz demektir.

Ayrıca Rank Tracker’da anahtar kelime sıralamalarını da izleyebilirsiniz. Bir anahtar kelime için bir ay 5. ve sonraki ay 1. sıradaysanız, bu doğru bir şey yaptığınızın başka bir göstergesidir.

Organik trafik ve Sıralamaları kontrol etme önemli olmakla birlikte bu iki metrik, genel pazarlama veya işletme hedeflerinizle pek bağlantısı olmamaktadır.

Gerçek iş etkisi olan metrikleri izlemek çok daha iyidir. Bu metriklerden sadece birkaçını inceleyelim.

Organik Ses Paylaşımını (SoV) izleyin

Organik SoV, markanızın rekabete kıyasla arama sonuçlarındaki görünürlüğüdür. Bu önemlidir çünkü SoV ile pazar payı arasında bir ilişki vardır. Organik SoV’yi Ahrefs’ Rank Tracker’da takip edebilirsiniz . Sadece işiniz için önemli olan anahtar kelimeleri ekleyin ve onlara uygun bir etiket verin. Oradan şuraya gidin: Rakipler > Genel Bakış Henüz yapmadıysanız, bazı rakipler ekleyin.

Ardından, anahtar kelimeleriniz için tüm tıklamaların yüzde kaçının web sitenize geldiğini görmek için Görünürlük sekmesini kontrol edin.

Organik trafikten gelen dönüşümleri izleyin

Dönüşümler, web sitenize gelen bir ziyaretçinin istenen bir eylemi gerçekleştirdiğinde ortaya çıkar. Bu, bir bağlantıya tıklamaktan satın alma işlemine kadar birçok işlem olabilir.

Google Analytics kullanıyorsanız, satın alma işlemleri ve hoşunuza giden hemen her şey için dönüşümleri izleyebilirsiniz.

Organik trafikten gelen dönüşümleri filtreleyebilir ve SEO çalışmalarınızın ne gibi etkisi olduğunu görmek için dönemleri kıyaslayabilirsiniz. 

Ücretsiz SEO araçları

Çoğu profesyonel SEO aracının maliyeti ayda 100 dolardan fazladır. Bunun SEO temelleri için bir rehber olduğu göz önüne aldığımda, bu tür parayı Ahrefs gibi güçlü SEO araçlarına henüz yatırmaya imkanınız olmayabilir.

SEO’nun her yönüne yardımcı olan birkaç popüler olanı burada bulabilirsiniz.

 Sayfa Dışı SEO Araçları

  1. Anahtar kelime araştırma araçları

 Google Anahtar Kelime Planlayıcı

  1. Benzersiz anahtar kelime fikirleri bulabilirsiniz.

 Anahtar Kelime Oluşturucu (Google)

  1. Yüzlerce anahtar kelime fikri üretebilirsiniz.

 SERP Denetleyicisi (Arama Motorları Sıralaması)

 İlk üç sonuca göre, anahtar kelimenizin tahmini aranma potansiyelini kontrol edebilirsiniz.

Anahtar Kelime Zorluğu (KD) puanını kontrol edin.

 Anahtar Kelime Zorluk Kontrolü(Google Aranma Hacmi)

Sayfa İçi SEO Araçları

Yoast SEO- WordPress gönderilerine ve sayfalarına başlık etiketleri ve meta açıklamalar ekleyebilirsiniz.

Ahrefs Web Yöneticisi AraçlarıSitenizin herhangi bir yerinde eksik başlık ve etiketlerini, meta açıklamaları ve alternatif metni bulabilirsiniz.

Bağlantı Kurma Araçları

Ahrefs’in Backlink DenetleyicisiHerhangi bir web sitesine veya web sayfasına verilen ilk 100 backlink’i görebilirsiniz.

Gmail- Potansiyel müşterilerle iletişim kurmak için e-posta gönderin.

Teknik SEO Araçları

Google Arama Konsolu- Dizin ekleme hatalarını, sayfa hızı sorunlarını ve daha fazlasını bulabilirsiniz.

Ahrefs Web Yöneticisi AraçlarıBirçok teknik sorun da dahil olmak üzere web sitenizde 100’den fazla SEO sorununu tespit edebilirsiniz.

SEO’nun Faydaları

SEO Daha Fazla Trafik Kazanmanızı Sağlar

İnsanlar arama sonuçlarında karşılarına çıkan (ilk sayfada bulunan siteleri.) tıklama eğiliminde olduğundan, daha üst sıralarda yer almak için genellikle web sitenize daha fazla trafik çekmek anlamına gelmektedir.

Örneğin, “web sitesini arama motorlarına gönderin” için ilk üç sonuca bakın. Ahrefs’in Anahtar Kelime Gezgini’ni kullanarak , en üst sıradaki sayfanın en organik trafiği aldığını, ardından ikinci, ardından üçüncü vb.’nin geldiğini görebiliriz.

Sıralama konumu bir sayfaya gelen trafikle güçlü bir şekilde bağlantılıdır.

SEO Tutarlı Trafik Sağlar

Arama motorlarında sıralama genellikle hem tutarlı hem de pasif trafiğe yol açar. Bu, sosyal medya ve e-posta pazarlaması gibi, genellikle trafik artışlarına neden olan ve hızla hiçbir şeye dönüşmeyen ortamlar için nadiren geçerlidir.

Bunun nedeni, sosyal medya ağlarının taze içeriği ortaya çıkarmak için tasarlanmasıdır. E-postalar genellikle okundu olarak işaretlenir, unutulur veya spam kutusuna düşer. Bununla birlikte, arama motorlarında gerçekleştirilen aramaların sayısı genellikle aydan aya tutarlı olduğundan, sıraladığınızda trafik hem tutarlı hem de pasif olma eğilimindedir.

SEO ‘Ücretsiz’ Trafik Sağlar

Reklamlar için ödeme yapmanın aksine, organik arama trafiği ‘ücretsiz’dir. Bu çok önemli çünkü arama motorlarındaki reklamlar pahalı olabilir.

Örneğin, Ahrefs’in Site Gezgini’ne göre Ahrefs Blog, arama motorlarından her ay tahmini 390 bin ziyaret alıyor. Bu trafik için Google’a ödeme yapılsaydı, tahmini olarak ayda 1 milyon dolara mal olacaktı.

Mutlaka incelemelisiniz: google.com/seo

Elbette, Google’da üst sıralarda yer alan içerik oluşturmak ücretsiz değildir; ancak reklam maliyetlerinden çok ucuzdur.

Genel anlamda sizlerle SEO ile ilgili bilgileri paylaşmaya çalıştık. Kapsamlı sorularınıza cevap aramak için SEO Nedir?(Kapsamlı Rehber)  sayfamı ziyaret edebilirsiniz.

İlgili Makaleler

2 Yorum

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.