SEO

SEO Uzmanı Nedir? SEO Uzmanı Nasıl Olunur?

Google ya da farklı arama motorlarına uygun olarak web sitelerini optirmize eden kişilere SEO Uzmanı denir. Sizlerde SEO uzmanı olmak istiyorsanız; SEO odak noktanız olmalıdır.

SEO uzmanı olmak için yapılması gerekenler ve uzmanlığa giden yol hakkında sizlerle deneyimlerimi paylaşacağım.

SEO Uzmanı Nedir?

SEO Uzmanı, web sitelerini arama motorlarının istediği kriterlere uygun optimize eden, analiz yapan, eksiklikleri tespit eden aynı zamanda değişiklikler yapan kişilere verilen ünvandır. Yapılan bu çalışmalar web sitenizin Google, Bing, Yandex, Yahoo gibi arama motorlarında yükselmesini sağlayacaktır.

SEO Uzmanları web sayfanızı optimize ederken kurallara uygun çalışmalar yapmalıdır. Çalışma yapacak uzmanı öncelikle araştırmanız gerekmektedir. Hakkında yazılan yorumları okumalısınız aynı zamanda sosyal medya hesaplarını kontrol etmeniz uzman değerlendirmesi konusunda size fayda sağlayacaktır.

Nasıl SEO Uzmanı Olunur?

  • Becerileriniz Geliştirin.
  • Bir Kursa Katılın ve Sertifika Alın.
  • Arama Motorlarının İçeriği Nasıl Taradığını ve Dizine Eklediğini Anlayın.
  • Arama Motorlarının Neye Değer Verdiğine Dair Bir Bakış Açısı Kazanın.
  • SEO Stratejilerini ve Taktiklerini ve Neden Önemli Olduklarını Anlayın.
  • İnternet Dünyasını Araştırın.
  • Size Uygun Bir Yöntem/Araç Bulun.
  • Verilere Aşina Olun.
  • SEO Bilginizi Düzenli Olarak Test Edin.
  • Bağlantılarınızı Genişletin.

Bazı SEO uzmanları, kariyerlerini SEO’ ya adamak niyetiyle başlamazlar. Bazıları tamamen tesadüfen başlar. Kendi çalışmalarımın nasıl başladığını ve sizin kariyenizi başlatmak için neler yapabileceğinizi gözden geçirelim.

1- Becerilerinizi Geliştirin

“SEO’ da bir iş bulmak ideal olarak iki beceri gerektirir: içerik oluşturma ve analitik beceri. Bugün çoğu SEO uzmanı bunlardan birine sahip ve diğerini geliştirmek için çalışıyor”.
SEO uzmanları, yaratıcı içgüdülere sahip yetenekli kişilerdir. SEO mesleğinde olanlar için güçlü bir yazı yazma becerisine sahip olmak oldukça faydalıdır. Bunun nedeni içerikleri hem Google’ın hem de izleyicilerin anlayacağı şekilde oluşturmak yaratıcılık gerektirir. Eğer yazma beceriniz varsa SEO endüstrisine başlamanıza oldukça faydası olacaktır.

  •  Yazma ve Düzenleme Becerisi
  •  Yazmanın Mekaniğini Anlama
  •  Yazılan Yazıda Niyete Odaklanma

İçerik pazarlaması gibi yaratıcı bir kariyerden, analitik bir kariyere dönüş hikayesi, düşündüğümüzde çok zor değildir.

Kendi kendinize anahtar kelime araştırması ve rekabet analizi yapmayı öğrenebilirsiniz.

Örnek: Satış Blogunuzun trafiği bir buçuk yıldır sabit. Sizde oranik olarak trafik arttırmak istiyorsunuz. Bu noktada yeni anahtar kelime analizi yaparak bu kelimelere çalışabilirsiniz.

SEO Nedir? İçeriği sayesinde SEO’nun tüm detaylarını öğrenebilir, kendi stratejinizi oluşturabilirsiniz. Bu strateji sayesinde sitenizi Google’de üst sıralara çıkarabilirsiniz. Bu durum sizin yarışta bir adım önde olmanızı sağlayacaktır. Bunun için SEO Nedir? (Kapsamlı Rehber) sayfamı ziyaret edebilirsiniz.

SEO’ya Hazır Olmak için Becerilerinizi Geliştirmeye Nasıl Başlarsınız? 

SEO uzmanlığınızı geliştirmek için sürekli okumalısınız. Teknik SEO ile ilgilenebilirsiniz. Böyle bir ilginiz varsa (blog gönderileri, teknik incelemeler, site mimarisi, gezinme, web sitesi hızı.) SEO hakkında genel kavramlarla ilgili alıştırma yapabilirsiniz. Hatta site verileriyle ilgili kendinize çalışmalarda araştırabilirsiniz.

Aktif SEO forumlarına üye olabilirsiniz. Sosyal medya mecralarında SEO sayfalarını takip edebilirsiniz. ozguraltun.com.tr vb. sektöre faydalı sitelerden araştırma yapabilirsiniz.

SEO uzmanları genelde ellerindeki becerilerle başlayıp; daha sonra farklı becerilerde de kendilerini geliştirmek için çalışırlar.
Bu nedenle;

Analitik bir zihniniz varsa buna ek olarak yazma pratiğinizi geliştirmek için bir blog açabilirsiniz. Yazma pratiğiniz iyiyse kendinizi analitik düşünme için geliştirebilirsiniz. SEO kariyerinizde dengeli beceriler edinmek; kariyeriniz boyunca sizlere fayda sağlayacaktır.

2- Bir SEO Eğitimi Alın

Sertifika almanız, kendi başınıza başarılı bir şekilde pratik yapmak için doğru bilgiye sahip olmanızı sağlar.  Ayrıca Linkedin gibi profesyonel sitelerde bu sertifikaları yayınladığınızda güvenilirlik sağlar.ilk SEO araştırmanızı yaparken, kendinize bu alanda eğitim programları bulabilirsiniz. Blog yazıları okuyarak kendinize Google Analytics sertifikası dahi alabilirsiniz.”

Bir kursa katılmaya karar verdiğinizde, SEO kariyerinizde ilerlemek için hangi beceriye ihtiyacınız olduğunu keşfetmelisiniz.

Örneğin, alacağınız kursun ihtiyacınız olan konular hakkında derinlemesine bilgi vermediğini fark ederseniz, muhtemelen o kurs size göre değildir.

Yeterince zamanınız yoksa eğer profesyonel olarak SEO çalışmaları gerçekleştirebilirim. Tam istediğiniz gibi çalışmalar yapar, size bunu şeffaf olarak raporlayabilirim.

Yapmanız gereken tek şey aşağıda yer alan WhatsApp butonuna tıklamak ve benimle iletişim kurmak.

WhatsApp İletişim

3- Arama Motorlarının Çalışma Mantığını Anlayın

SEO’nun birincil amacı, arama motoru kullanıcılarının içeriğinizi bulabilmesi için arama motorlarında görünürlüğü artırmaktır.
İçerik her zaman potansiyel web sitesi ziyaretçilerini göz önünde bulundurarak oluşturulmalı. Bu özelliğin yanında arama motorları içeriğinizi anlaması gerekir. Eğer ki anlayamazsalar büyük olasalıkla sitenizi Dizinlerine eklemeyeceklerdir.

Moz’a göre arama motorlarının üç temel işlevi vardır:

  1. Tarama – İçeriği bulun ve anlayın.
  2. Dizin – İçeriği depolayın ve düzenleyin.
  3. Sıralama – İlgili sorgular için en iyi içeriği sağlayın.

Görünürlüğü artırma hedefi(Sıralama), bu listedeki üçüncü öğeyle yakından ilgilidir. Ancak sıralama önemli olsa da, 1 ve 2 numaralı maddelerden sonra gelir.

Uzmanlara göre, “SEO uzmanı olmak için, bu işlevleri anlamak ve içeriği kullanıcılara hizmet edecek şekilde optimize etme becerisine sahip olmak gerekmektedir… Tarama ve Dizine ekleme için en iyi uygulamaları kullanma anlamına gelmektedir.

seo egitim

4- Arama Niyetini Anlayın

Her arama motorunun iç işleyişi değişiklik gösterse de, her birinin tek bir amacı olduğunu unutmayın: Her sorgu için her zaman en iyi sonuçları göstermektir.

Belirli bir sonucu “en iyi” yapan birçok faktör vardır, ancak çoğunlukla üç şeye bağlıdır:

  • Arayıcının amacı ile alaka düzeyi
  • Web sitesinin popülerlik sinyallerine göre sahip olduğu yetki
  • Arama motorunun, web sitesinin gerçek ve değerli bir yanıt verebileceğine duyduğu güven
  • İçeriği tüketirken kullanıcı için olumlu deneyim

Bu büyük fikirleri ne kadar iyi bilirseniz, sıralama faktörleri ve SEO taktiklerinin oynadığı rolü o kadar iyi kavrarsınız. Bu anlayışla, SEO girişimlerinin uygulamada ve sorunları teşhis etmede bir o kadar etkili olursunuz.

5- SEO Stratejilerini Anlayın

Bir arama motorunun web sitesini tarayıp dizine ekledikten sonra, (alaka düzeyi, yetki, güven ve deneyimi analiz edip.) SERP için sıralama faktörlerini ve sinyalleri kullanır.
Bu veriler sonucunda SEO uzmanlarının içeriklerini geliştirmek için kullanabilecekleri stratejiler ortaya çıkar.

Bu stratejiler ve disiplinler, SEO taktiklerini bilgilendirmeye yardımcı olur:

  • Teknik SEO – Bu, bir web sitesinin teknik yönlerini arama motorları için optimize etme çalışmalarını ifade eder. Bu, site haritasının düzeltilmesini ve teknik site denetimlerinde bulunan bağlantı hatalarını içerebilir. (Dizinlenebilirlik ve taranabilirlik)
  • Anahtar Kelime Araştırması – Anahtar kelimeleri analiz ederek, hedef kitlenizin keşfetmek istediği konular hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz… Bu verilere dayalı yeni içerik oluştururken stratejinizi düzenleyebilirsiniz. (Alaka düzeyi ve arama amacı)
  • Sayfa İçi SEO – Arama yapan kişiye, mevcut bilgilerin ötesine değerli bilgiler sağlayan içeriğin sıralanma olasılığı daha yüksektir. Ayrıca, sayfa içi SEO’ da en iyi uygulamaları takip etmek, arama motorunun içeriğin sorguyla ne kadar alakalı olduğunu belirlemesine yardımcı olacaktır. (Alaka düzeyi ve arama amacı)
  • Bağlantı Oluşturma – Arama motorları, bir web sitesinin popülaritesini belirlemek için bir dizi kriter kullanır. Bunlardan biri, web sitenizi işaret eden dış bağlantıların sayısı ve kalitesidir, aynı zamanda backlink olarakta bilinir. (Yetki ve Güven)
  • Diğer Sıralama Faktörleri – Mobil kullanılabilirlik, sayfa hızı vb. gibi faktörler, mümkün olan en iyi sonuçları sundukları için arama motorları için önemlidir. (Deneyim)

Her kriteriğin temel mantığını bilip bu mantık üzerinde eşit olarak kendinizi geliştirmeniz sizleri SEO uzmanı yapacak en büyük etkendir. Ayrıca yapacağınız çalışmaların kalitesini ve etkinliğini arttıracaktır.

seo strateji

6- Araştırın

SEO araştırmalarının dışında, Google’ın spam olarak algıladığı eski optimizasyon tekniklerinide bilmelisiniz. Bunun için SEO güncellemelerini detaylı öğrenmelisiniz.

Örneğin, Satış Blogu trafiğinin sabit olduğunu fark ettiğinizde, SEO araştırması yapmak, yapılan hatalarını tespit etmenizi sağlayacaktır. Aramada yapılan sorgunun hedef kitleye uygun olmaması.

SEO hakkında araştırma yapmanız, size blog performansınızın iyileştirilmesi için yollar gösterecektir.

SEO her zaman değişiyor, bu nedenle bilgilerinizi her zaman güncellemelisiniz.

Hatta bu araştırmalar size iyi bir okuma alışkanlığıda kazandıracaktır.

Teknik içeriklerin dışında, diğer insanların deneyimlerini veya çerçevelerin yaşadıklarını incelemeniz size SEO’nun bilinmeyen kapılarını aralayacaktır.

7- Size Uygun Bir Yöntem ve Araç Bulun

Becerilerinizi geliştirecek uygun kaynakları araştırmak çok önemlidir. Bunun yanında bir SEO yöntemi ve aracı bularak bu araçlar üzerinde çalışmakta kritiktir. Anahtar kelime araştırması için, SEO uzmanları anahtar kelime araçlarını kullanmayı çok sever.

SEO araçlarına ek olarak, uzmanlar ileri teknik araştırmalar için SEMrush gibi araçları da kullanır.

SEO çalışmalarınızı yürütmek için var olan her aracı kullanmak zorunda değilsiniz. Sadece kullandığınız aracın hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı ve alanında uzman bir uygulama olmasından emin olmalısınız.

Araçları aramaya nereden veya nasıl başlayacağınızı bilmiyorsanız eğer, kontrol edebileceğiniz araçları paylaşacağım.

Unutmayın, bunlara bağlı kalmak zorunda değilsiniz. Sadece işinizi yapacak olan(lar)la, araştırmanıza çok yönlü, doğru ve anlaşılması kolay tutacak olanı kullanın.

SEMrush, Google Analytics , Google Search Konsol, Screaming Frog, Ahrefs

screaming frog

8- Verilere Aşina Olun

SEO araçlarınıza dalmaya başladığınızda, çok fazla veri olduğunu fark edeceksiniz. Bu veriler olmadan girişimlerinizin performansını ölçemez ve tam olarak nerede ve nasıl iyileştireceğinizi bilemezsiniz.

Bazı (ancak kesinlikle hepsi değil) önemli SEO metrikleri şunları içerir:

  • Konumlandırma – Sayfanızın SERP’lerde yukarıya ne kadar yakın göründüğü.
  • Gösterimler – Sayfanızın SERP’lerde kaç kez görüldüğü.
  • Tıklamalar – SERP’lerden sayfanızın kaç kez tıklandığı.
  • TO – Bir tıklamayla sonuçlanan gösterimlerin yüzdesi.
  • Organik Oturumlar – Sayfanın bir tarayıcıda görüntülenme sayısı.

Bu metriklerin her biri arama davranışının farklı bir yönünü ölçmektedir. Stratejinizi, uygulamada görmek için size değerli bilgiler verecektir. Bu verileri eksiksiz bir bilgi vermesi için detaya inmek ve filtrelemekte önemlidir.

9- SEO Bilginizi Test Edin

Bilgilerinize uygulamaya koymak, size bir SEO uzmanı olarak gereken pratik bilgi ve deneyimi verir.

Teorik olarak SEO bir nevi spor yapmak gibidir. Bir beyzbol topuna vurma ya da bir futbol maçında frikik hakkında her şeyi okuyarak tam performansınıza ulaşmanız imkansızdır. Performansınızı üst düzeye çıkarmak için bilgi ve pratiğe ihtiyacınız vardır.

Herhangi bir endüstride rakiplerinizden önde olmak için en son haberleri ve araştırmaları okumak son derece faydalıdır. Ancak Bu kural SEO için farklıdır; bunun nedeni her şey sürekli değiştiğinden sadece okumak yeterli değildir. SEO becerilerinizi bir üst seviyeye taşıyacak pratik deneyimi kazanmak için sektör bakış açısını ve yeni fikirleri sürekli olarak test etmeniz gerekir.

“SEO uzmanlığımı geliştirmek için birçok şeyi test ediyorum. Marka, başlık etiketlerinde olmalı mı? 2022’de sıralamaları değiştirmek için site içi bağlantı metni yapmaya değer mi? Sahte ziyaretçi “sinyaller” satın aldığınızda ne olur. Sonuç tüm bu uygulamaların sonucunda organik trafikte bir artış görüyor musunuz?”

“Başarısız deneyler bana başarılı olanları öğretti. Bir uygulamada, bir değişiklik yapmanın bir gelişmeyle sonuçlanması, başka bir yerdeki değişikliğin de aynı gelişmeyle sonuçlanacağı anlamına gelmez. Bu yüzden nedenselliği sadece durum üzerinden test etmemiz ve kavramamız gerekmektedir.”

10- Ağınızı Büyütün.

SEO konusunda uzman olmak, aynı zamanda diğer SEO uzmanları ile iletişiminizi geliştirmek anlamına da gelir. Dahil olabileceğiniz SEO grupları, SEO Forumları ve SEO blogları mevcuttur. SEO uzmanlarından oluşan çevrenizi genişletmek, bu alandaki bilginizi ve güvenilirliğinizi artıracaktır.

Yeterince uzman olursanız, sektördeki konferanslarda da konuşmacı olabilirsiniz.

Ağınızı oluşturmaya başlamak için elinizdeki kaynakları değerlendirebilirsiniz. Bir LinkedIn hesabınız varsa, sektör bağlantılarını yapmaya başlayabilirsiniz. Ayrıca, hızlı SEO ipuçları için YouTube videolarını izleyebilir ve meslektaşlarınızdan ipuçları almak için yorumlarda diğer uzmanlarla etkileşim kurabilirsiniz.

Farklı bir sektörden, SEO uzmanlığına geçiş yapmak ve o andan itibaren uzmanlığınızı geliştirmek tamamen mümkündür. – sadece öğrenmeye ve uyum sağlamaya istekli olmanız gerekir.

SEO Uzmanı İş Tanımı

SEO iş tanımı en basit ifadesiyle, web sitelerini arama motorları için optimize etmeyi sağlayan bir iş koludur. Bir web sitesinin başarılı sayılmasındaki en önemli kıstaslarından biri, arama motoru sonuçlarında hangi sırada listelendiğidir. Bir SEO uzmanı, bu görünürlüğü iyileştirmekle görevli kişidir. Çalıştığı projenin, organik aramalardan aldığı trafiğini arttırmayı hedefler.

Her SEO projesinin hedefi temelde aynı olsa da SEO iş tanımı ve gerektirdiği sorumluluklar, ilgili uzmanın hangi şirkette ve nasıl bir projede çalıştığına göre değişiklik gösterir.

Şirketinize uygun bir SEO iş tanımı yapabilmeniz için, LinkedIn, Indeed ve Glassdoor gibi profesyonel platformları inceleyerek hazırladığımız iş tanımı şablonuna birlikte göz atalım.

SEO Uzmanı İş Tanımı Şablonu

Elde ettiğimiz sonuçları, 3 ana başlık altında sınıflandırabiliriz.

  1. SEO Uzmanı Sorumlulukları
  2. SEO Uzmanı için Olmazsa Olmaz Özellikler
  3. SEO Uzmanı için İleri Özellikler

SEO Uzmanı Sorumlulukları

SEO Uzmanı (Arama Motoru Optimizasyonu Uzmanı), bir web sitesinin arama motorlarında organik olarak konumlandırılmasıyla ilgilenen kişidir. Web sitesinin arama motorları tarafından iyi ve görünür olarak algılanması için yerine getirmesi gereken birçok sorumluluğu vardır.

SEO iş tanımında yaygın olarak yer alan sorumluluklar şu şekildedir:

  • Anahtar kelime çalışması ve rekabet analizi yapmak
  • Teknik SEO denetimlerinden ve değişikliklerinden anlar ve uygulamak
  • Site sayfalarının optimizasyon işlemlerini yürütmek
  • İçerik Yönetim Sistemleri’nde (CMS) gerekli değişiklikleri uygulamak
  • İçerik takvimini Yazarları yöneterek ya da onlarla iş birliği yaparak, SEO uyumlu içerik üretim sürecine destek olmak
  • Sitenin SEO performansını takip etmek ve raporlara göre gerekli analizleri yapmak
  • SEO performansını iyileştirmek için yeni stratejiler geliştirmek ve bu stratejileri uygulamak
  • Şirketin SEO yöneticileriyle ve diğer pazarlama ekipleriyle işbirliği içinde çalışmak
  • Projenin ihtiyaç duyduğu özellikleri ve değişiklikleri uygulamak için proje geliştiricileri ve ürün ekipleriyle işbirliği yapmak
  • Yeni SEO testleri geliştirmek
  • Şirketin SEO stratejilerini ve projelerini, müşterilere ve şirketin ilgili kademelerine sunmak
  • En son SEO trendlerini, stratejilerini, gelişmelerini ve arama motoru algoritmalarında meydana gelen güncellemeleri takip etmek

SEO Uzmanı için Olmazsa Olmaz Nitelikler

Bir SEO uzmanı için olmazsa olmaz olarak tanımladığım nitelikler, bu işi yapabilmek için istenen minimum yeterlilikleri içermektedir.

Olmazsa olmaz nitelikler şu şekildedir:

  • Alanında bilgili bir uzman ile çalışmaya başlayabilmek için, en az 2 yıl SEO çalışma deneyimine sahip olmalı
  • En iyi ve en popüler SEO uygulamalarından anlamalı ve bu uygulamaları iyi derecede kullanabilmeli
  • SEO’ya ve internet pazarlamacılığına karşı ilgi duymalı ve tutku beslemeli
  • Şirket içi ekipler ve dönemsel anlaşılan ajanslar arasında SEO stratejileri oluşturma becerisine sahip olmalı
  • Veri odaklı düşünebilmeli ve analitik bir düşünce yapısına sahip olmalı
  • Detaylara önem vermeli
  • Bir projeyi başarıyla yönetebilecek becerilere sahip olmalı

SEO Uzmanı için İleri Nitelikler

SEO iş tanımı için ileri nitelikler; daha spesifik ve daha niş pozisyonlar için aranan özellikleri içermektedir. Ayrıca; bu nitelikler olmazsa olmaz nitelikleri destekleyen yan özellikler de olabilmektedir.  Bir SEO uzmanında aranabilecek ileri nitelikler şu şekildedir:

  • Google Search Console, Google Analytics, Ahrefs ve Screaming Frog gibi SEO araçlarının en az birkaçı için çalışma deneyimine sahip olmalı
  • HTML, CSS, JavaScript gibi yazılım programlarında deneyime sahip olmalı
  • PPC gibi diğer pazarlama kanallarıyla ilgili deneyime veya bilgiye sahip olmalı
  • WordPress gibi popüler CMS’lerde çalışma deneyimi
  • Teknik SEO konusunda deneyimli olmalı
  • İleri düzeyde metin yazma becerisine sahip olmalı

SEO Uzmanı İş Tanımı Şablonu Nasıl Kullanılır?

Bu şablon, işe alım sürecinde yaralanabileceğiniz bir başlangıç noktası olabilir. Yönettiğiniz projeye ya da çalıştığınız iş yerinin niteliğine göre, bir SEO uzmanında aradığınız nitelikler ve özellikler farklılık gösterecektir. Üç başlığı da ihtiyaçlarınız doğrultusunda revize edebilir, istediğiniz maddeleri çıkarabilir, yenilerini ekleyebilirsiniz. Mesela “ileri nitelik” olarak tanımladığımız bir özellik, sizin iş tanımınızda “olmazsa olmaz” grubunda yer alabilir. Birkaç ipucu daha vererek, hazırladığımız bu şablonu kendi işinize nasıl uyarlayabileceğinizi açıklayalım.

Şirketinizin Kısa Bir Açıklamasını İlana Ekleyin

İş arayan herkesin, şirketinizin ne iş yaptığını bilmesini bekleyemezsiniz. Yayınladığınız ilana, şirketinizin ne iş yaptığını açıklayan kısa bir yazı ekleyin. Şirket hakkında yazacağınız bu yazıyı, iş ilanının ilk bölümlerine ve iş tanımının hemen ardına ekleyebilirsiniz.

Nasıl Başvuru Yapılacağını Net Bir Şekilde Açıklayın

Bir iş ilanının amacı, mümkün olduğu kadar çok başvuru alabilmek değildir. Çünkü yüzlerce hatta binlerce CV arasından size uygun kişileri tespit etmek çok zaman alıcıdır. Bunun yerine, aradığınız profili karşılayan adaylardan başvuru almaya odaklanmalısınız.

Sadece nitelikli adaylardan başvuru almaya odaklanmanın iyi bir yolu, başvuruların nasıl yapılmasını istediğinizi açıklamaktır. Bu istek, hazırladığı CV’yi toplu olarak herkese e-posta olarak gönderen adayları en başından caydıracaktır.

Örneğin, yayınlayacağınız iş ilanına şöyle bir bölüm ekleyebilirsiniz:

Nasıl Başvurulur?

İlgili pozisyona uygun olduğunuzu düşünüyorsanız, aşağıdaki adrese şu bilgileri içeren bir e-posta gönderebilirsiniz.

  • Size uygun çalışma şekli (tam zamanlı / yarı zamanlı / freelance)
  • SEO ve pazarlama deneyiminiz
  • Bu pozisyon için neden uygun olduğunuzu düşünüyorsunuz
  • LinkedIn profiliniz
  • Yer aldığınız bir pazarlama kampanyasının iyi veya kötü sonuçları
  • Ek olarak e-postanın sonuna, SEO veya pazarlama hakkında daha önceden yayınlanmış birkaç makalenizi eklemeyi unutmayın.

İş Tanımı Şablonu Nasıl Oluşturulur?

Otak noktaları iki ana bölüm şeklinde sınıflandırabiliriz;

  • Sorumluluklar
  • Beceriler ve Özellikler

Sorumluluklar

Anahtar kelime araştırması, sayfa içi veya teknik SEO gibi, standart SEO görevlerinin üst sıralarda yer alması, oldukça normal bir sonuçtur. Bu maddelerin yanı sıra, içerik ekipleriyle işbirliği yapma, raporlama, SEO stratejilerini iç/dış paydaşlara sunma gibi görevler de olmazsa olmaz sorumluluklardandır.

Sektördeki yeni gelişmeleri ve sektördeki trendleri de takip etmek, bir SEO uzmanından yerine getirmesi beklenen görevlerdir. Ancak, içerik üretmek ve bağlantı oluşturmak SEO iş tanımında yer almayan sorumluluklardır.

Dürüst olmak gerekirse, sorumluluklar listesini istediğiniz gibi uzatabilirsiniz. Ancak başvuru sahibinin tüm maddeleri karşılamasını ve hepsi hakkında bir deneyime sahip olmasını beklemek, biraz uçuk bir yaklaşım olur. Çünkü önemli olan şey, kişinin öğrenmeye istekli olmasıdır. Merak duygusunu hiçbir zaman kaybetmeyen kişiler, çoğu büyük sorumluluğun altından kalkmayı başarabilirler.

Beceriler ve Gereksinimler

Bir işe alım söz konusu olduğunda, akıllara her zaman şu soru gelmektedir:

“Yetenek mi, yoksa tecrübe mi daha önemlidir?”

İstekli ve yetenekli olması koşuluyla hemen hemen herkes, SEO öğrenebilir. Tabii ki kişinin öğrenmeye karşı istek duyması ve biraz da yetenekli olması gerektiğinin altını bir kez daha çizmek gerekir.

İşe alım müdürleri ile yapılan bir ankette, katılımcıların %65’i başvuru sahiplerinin en az 2 yıl tecrübeye sahip olmasını beklediklerini ifade etti. 

Yani piyasada iş tecrübesi, işe alım sürecinde görmezden gelinemeyen bir faktör olmaya devam etmektedir.

SEO Uzmanları Nerede Çalışır ?

Bir SEO uzmanı, bir web sitesi olan herhangi bir şirkette, bir ajansta veya hatta bağımsız bir danışman olarak çalışabilir. Özel bir alan olduğu için, küçük ve orta ölçekli işletmeler, bir ajansla çalışamayabilir ya da SEO uzmanı tutamayabilir.

SEO uzmanlarını genellikle daha büyük kuruluşlarda, pazarlama ajanslarında veya organik arama yoluyla satışlarını veya öncü taleplerini artırmaya özellikle hevesli olan firmalarda karşılaşabilirsiniz.

Bir SEO Uzmanının Hangi Becerilere İhtiyacı Vardır ?

Genellikle iki tür SEO uzmanı vardır. Teknik SEO’ya daha fazla eğilenler ve içerikle daha çok ilgilenenler. Her parça için başarılı olmaları gereken beceriler çoğunlukla aynıdır. Ancak küçük bir farklılık vardır. İşte örtüşen beceriler:

  • Ahrefs, Screaming Frog, Google Analytics, Excel, SEMRush, MOZ ve Google Search Console gibi araçlara hakimiyet.
  • Kampanya sonuçlarını değerlendirmek ve hangi anahtar kelimelerin sıralamaya gireceği (ve bunu başarmak için nasıl bir içerik gerektiği) konusunda stratejik kararlar almak için analitik bilgi birikimi.
  • Diğer yüksek kaliteli web sitelerinden geri bağlantılar almak, pazarlama ekibinin geri kalanıyla işbirliği yapmak, SEO çabalarının iş KPI’larına nasıl katkıda bulunduğunu göstermek için verileri iç görülere dönüştürmek ve paydaşlara çabalarınızın ardındaki mantığı açıklamak için efektif iletişim yetenekleri.
  • Raporlama ve sunum becerileri.
  • Farklı SEO çabalarının tüm hareketli parçalarını yönetmek için titiz organizasyon becerileri.

Teknik SEO Becerileri

Teknik SEO’ya daha fazla odaklanan bir SEO uzmanının teknik denetimler yapması gerekecektir. Bu, bozuk bağlantıların, web tarayıcı sorunlarının, toksik geri bağlantıların ve daha fazlasının belirlenmesini ve çözülmesini içerir.

Ayrıca , diğer yeterliliklerin yanı sıra dahili bağlantı oluşturma, HTML’ye şema işaretlemesi ekleme ve bir XML site haritası oluşturma konusunda keskin bir göze ihtiyaçları olacak.

İçerik SEO Becerileri

İçeriğe odaklanan SEO uzmanlarının, trafiği web sitelerine çekecek içeriği oluşturmak için yazma püf noktalarına sahip olmaları veya SEO’nun en iyi uygulamalarına uyan içerik oluşturabilmeleri için yazarlar için yönergeler sağlayabilmeleri gerekir.

Ayrıca, yalnızca SEO’ya hizmet etmekle kalmayan, aynı zamanda markayla uyumlu, hedef kitleyle alakalı ve güvenilirlik oluşturmaya yardımcı olan içerik türünü de iyi anlamaları gerekir.

“Daha iyi içerik, daha fazla içeriğe bedeldir.”

Rand Fishkin

SEO Uzmanı Ne Kadar Kazanır 2023?

SEO uzmanları için ücret, yaşadığı şehre, beceri düzeyine, şirket büyüklüğüne ve diğer faktörlere bağlı olarak değişebilir. Bununla birlikte, Türkiye maaşları yaklaşık aşağıdaki gibidir.

SEO Uzmanı Maaşları  Tutar
SEO Stajyeri 4.500 – 8.500 TL Net Aralığı
SEO Uzman Yardımcısı 8.500 – 11.500 TL Net Aralığı
SEO Uzman Maaşı 11.500 – 15.000 TL Net Aralığı
SEO Yöneticisi 15.000 – 25.000 TL Net Aralığı

 

Türkiye dışında, SEO uzmanları şunları kazanmayı bekleyebilir:

  • İtalya’da 24.297 €
  • Meksika’da 231.958 MXN
  • Avustralya’da 83.021 AUD
  • Singapur’da aylık 3.500 SGD

Bir SEO Uzmanı Olarak Bir Kariyer Düşünmeli Misiniz ?

Bir SEO uzmanı olarak kariyer için uygun olup olmadığınızı nasıl anlarsınız? Kendinize sormanız gereken bazı sorular şunlardır:

  • Verileri analiz etmekten ve sonuçların arkasındaki “neden”i aramaktan hoşlanıyor muyum?
  • Arama motoru algoritma değişikliklerine ayak uydurmak ve stratejilerimi buna göre ayarlamakla ilgileniyor muyum?
  • SEO’nun teknik tarafı ilgimi çekiyor mu?
  • Stratejik düşünür müyüm?
  • Karmaşık fikirleri, teknik bilgisi olmayan kişilerin anlayabileceği kavramlara çevirebilir miyim?
  • İyi bir yazar veya editör müyüm, yoksa içerik oluşturucularla işbirliği yapmakla ilgileniyor muyum?

Google’ın yılda tahmini 2 trilyon arama sorgusu sunduğu ve e- ticaret satışlarının perakende pastasından giderek daha büyük bir pay almaya devam ettiği göz önüne alındığında, arama motoru optimizasyonu, girmek için harika bir alandır.

Sınırlı arama sonuçları için daha fazla işletme rekabet ettikçe, ücretli arama daha pahalı hale gelecek ve organik sonuçları çekici bir alternatif haline getirecektir.

Bir SEO Uzmanı Olarak Kariyerinize Nasıl Başlayabilirsiniz ?

Bir arama motoru optimizasyonu uzmanı olarak kariyerinizi geliştirmek için birkaç şey yapabilirsiniz. Örneğin:

  • Ahrefs, Screaming Frog ve Google Analytics gibi popüler SEO araçlarının nasıl çalıştıklarını öğrenmek için bazı ücretsiz denemelerini deneyin.
  • Udemy’den bir dijital pazarlama eğitimi alın veya SEO’nun temelleri ve en iyi uygulamaları hakkında birkaç ders alarak, sanat ve bilimin ilgi çekici birleşimini daha iyi anlayın.
  • İşleriyle ilgili neyi sevdiklerini ve neyi sevmediklerini öğrenmek için SEO uzmanlarıyla veya SEO deneyimi olan dijital pazarlamacılarla konuşun. İşin farklı yönlerini anlamak önemlidir. Bu yüzden sahaya gözleriniz açık olarak girmelisiniz.

İster SEO öğrenmeye devam etmek istiyor olun, ister yalnızca bir SEO uzmanı olmak için gerekenleri daha iyi anlamak için istekli olun, ilerlemek için birçok seçeneğiniz olacağından emin olabilirsiniz.

SEO Uzmanı Olmak İçin Hangi Nitelikler Gereklidir ?

Bir SEO uzmanı, futboldaki oyun kurucuya benzer. Üst düzey oyun kurucular birçok oyun planını öngörürler ve fırsatları yakalarlar.

SEO ajansımız yüzlerce müşteriyle çalıştığından, müşterilerimizin Google’daki sıralamasını nasıl iyileştirebileceğimize ilişkin kalıpları, eğilimleri ve taktikleri öğrendik.

Aşağıda bir SEO uzmanının 10 niteliğinin bir listesi bulunmaktadır:

  • Kaliteli içeriğin önemini anlarlar. Sitenizde iyi içeriğiniz varsa, ziyaretçiler daha uzun süre kalacak, daha fazla bilgi edinecek ve harici sitelerin içeriğinizi paylaşma ve ona geri bağlantı verme olasılığı daha yüksek olacaktır. Google, EAT’ye çok önem verir. Sitenizin bir hizmet sayfasına içerik yazarken veya bir blog yazısı oluştururken, yetkili olmalı yani bir uzmandan gelmeli ve iyi yazılmış olmalıdır.
  • Geri bağlantıların önemini anlarlar. Geri bağlantılar, Google’ın algoritmasının temelidir. Moz’a göre, bağlantı kurma, diğer web sitelerinden kendi web sitelerinize köprüler edinme sürecidir. SEO’nın karmaşık ve birçok katmanı olsa da, kaliteli geri bağlantılar edinmenin önemini anlamak önemlidir.
  • Site yapısının önemini anlarlar. Sağlam bir URL yapısı oluşturmak, bir SEO uzmanı tarafından bakılması gereken ilk şeylerden biridir. Çoğu zaman, bir URL yapısı özensizdir ve anlaşılması zordur. Gereksiz URL’leri birleştirmek ve temiz bir yapı oluşturmak, kullanıcı deneyimini iyileştirecek ve Google’ın anlamasını kolaylaştıracak, bu da SEO’nuza yardımcı olacaktır.
  • İşin teknik yönünü anlarlar. Ajansımız, bizi diğer SEO ajanslarından ayıran kurum içi geliştiricilere sahiptir. Bir SEO uzmanı teknik açıdan güçlü bir anlayışa sahip olmalıdır. Search Engine Watch, teknik bir SEO denetiminin en önemli 12 unsurunun harika bir listesini derledi. Hızlı site yükleme hızı, sitelerinizin robots.txt dosyasını kontrol etme, sitenin https ve güvenli olduğundan emin olma, XML site haritalarını düzgün bir şekilde gönderme ve robots.txt dosyalarınızı kontrol etme, bir SEO uzmanının bilmesi gereken öğelerden birkaçıdır.
  • Raporlama yaparlar. Anahtar kelimelerinizi rakiplerinize karşı izliyor musunuz? Bu basit ama göz ardı edilmemelidir. Anahtar kelimeleri takip edebilir ve sıralamayı analiz ederek kalıpları yakalayabilirsiniz.
  • Dönüşümlerin ve satışların önemini anlarlar. Artan organik trafik ve anahtar kelime sıralamaları iyi bir şeydir. Tüm site trafiğiniz, yeni iş veya geri bağlantı oluşturmayan bir blogdan geliyorsa, pek iyi olmaz. İşe aldığınız SEO uzmanının Google Analytics’teki dönüşümlere baktığından emin olun ve organikten kaç yeni potansiyel müşteri ve satış elde edildiğini ölçün. Hangi içeriğin satışları artırdığını görmek için daha ayrıntılı bir inceleme yapılmalıdır.
  • Bir SEO uzmanı sitenizi hızlıca denetleyebilir. Önemli web sayfalarına çıplak gözle bakabilir ve SEO’nuzu engelleyen önemli eksiklikleri anında tespit edebilir. Bir yazılım tarafından oluşturulan bir rapor yardımcı olabilirken, bir SEO uzmanı önce neyin üstesinden geleceğini bilecektir.
  • Anlamlı blog içeriğinin önemini anlarlar. Blog yazan şirketler, web sitelerine %97 daha fazla bağlantı alıyor. Sitenize backlink alabilmeniz için içeriğin bilgilendirici olması gerekmektedir. Blog içeriğiniz kabarıksa ve paylaşmaktan gurur duymadığınız bir şeyse, stratejinizi yeniden gözden geçirmeniz gerekir. Bloğunuz işletmeniz için bir satış aracı olmalıdır.
  • Çevrimiçi incelemelerin önemini anlarlar. Tek bir inceleme, dönüşüm oranını %10 artırabilir. Müşterilerin %72’si yorumları okuyana kadar işlem yapmıyor. Çevrimiçi incelemeler işletmeniz için çok önemlidir. Google My Business, Yelp, Facebook veya Schema işaretlemesi ile kendi web sitenizde incelemeler alın , çevrimiçi incelemeler işletmenizi meşrulaştırmanıza ve insanların markanıza daha fazla güvenmesine yardımcı olabilir.
  • Google’da en üst sıralarda yer almayı garanti etmezler. Kendine güvenen bir SEO uzmanı garanti vermez çünkü Google’da hiçbir şeyin garanti edilmediğini bilir. Birisi size “bir ay içinde garantili en iyi yerleştirme” konusunda satış konuşması yapıyorsa çok dikkatli olun. Bilgili bir SEO uzmanı, Google’da birinci sayfada konumlandırmayı başarmak için strateji ve taktikleri ana hatlarıyla açıklayacaktır, ancak garanti vermezler.

SEO Uzmanı Adaylarına Tavsiyeler

Bu yazıyı SEO sektörünün potansiyel bir çalışanı olarak okuyorsanız, sıraladığım sorumlulukların ve niteliklerin çok sayıda olması kesinlikle cesaretinizi kırmamalıdır. Birçok deneyimli SEO uzmanı, bu işi yapmak için bir üniversite diplomasına ya da çevrimiçi sertifikalara gerek olmadığı konusunda hemfikirdir.

SEO uzmanı olabilmek için, özelliklerinizi ve çalışmak istediğiniz sektöre karşı tutumunuzu geliştirmeye odaklanmalısınız. Avusturalyalı SEO Uzmanı Saijo George, bu işte iyi olabilmek için neler gerektiğini şu şekilde sıralamıştır:

    • Hızlı bir şekilde öğrenebilme ve gerektiğinde bazı öğrendiklerini unutabilme yeteneği
    • Meraklı bir zihin
    • Sahip olunan bilgiyi, daha geniş kitlelerle paylaşma isteği

WhatsApp İletişim

İlgili Makaleler

Bir Yorum

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir