Google Ads Uzmanı

Google Ads Uzmanı, Google reklam kampanyalarınızı etkin yönetecek kişidir. Google Ads, organik arama sonuçları sayfalarına ve Google ağının tamamına reklam yerleştirmenize olanak tanıyan ücretli bir çevrimiçi reklamcılık platformudur.

Google reklamları ile işinizi büyütmek istiyorsanız benimle iletişime geçebilirsiniz. Google Ads, eski ismiyle Adwords ile işinizi nasıl büyüteceğinizi merak ediyorsanız okumaya devam edebilirsiniz.

Google Ads Reklamları Ne Kadar Etkili?

Teknoloji, küresel kimliğimizin bir parçası haline geldi. Ancak birçok şirket hâlâ internetin potansiyel müşteriler yaratmalarına yardımcı olabileceğine inanmakta zorlanıyor.

Unlu mamuller veya yazılım hizmetleri satıyor olmanız fark etmez. İnternet, yeni bir ürün bulma zamanı geldiğinde hedef kitlenizin başvuracağı ilk kaynaktır.

Google, dünyanın en popüler arama motorudur ve her gün milyarlarca isteği işler. Google Arama Ağı’nda reklam yayınlamak, bölgenizde ürün veya hizmet arayan geniş bir kullanıcı tabanına ulaşmanıza olanak tanır. Böylece mevcut çözümlerle daha fazla ilgilenebilirler. Google Ads’in bu kadar etkili olmasının ana nedeni budur.

Google, en güvenilir ve alakalı sonuçları sağlayarak çevrimiçi kullanıcıların güvenini kazanmak için onlarca yılını harcadı. Bu nedenle kullanıcılar yeni ürünler veya hizmetler bulmaları gerektiğinde bu platforma güveniyor.

Ayrıca Google’ın TBM (Tıklama Başına Maliyet) platformu, kampanyaları üzerinde çok fazla kontrol sahibi olmak isteyen şirketler ve temel pazarlama kavramlarına fazla aşina olmayan işletmeler için tasarlanmıştır.

Kampanya oluşturma işleminiz sırasında, görevlerin büyük bir bölümünü otomatikleştiren basitleştirilmiş bir sürüm olan Google Ads akıllı mod’u kurma seçeneğiniz olacaktır. Akıllı mod’u seçerseniz kampanyanızın performansı etkilenebilir. Bu nedenle TBM çalışmalarınızı manuel olarak yönetmek her zaman en iyi seçimdir.

Ben Google Ads Uzmanı olarak çalışmalarımda en iyi performansı elde etmek için her zaman uzman modu kullanıyorum.

Ben Özgür Altun. 2010 Yılından itibaren Dijital Pazarlama ile ilgileniyorum. 2010-2013 yılları arasında Dijital Pazarlama çalışmaları gerçekleştirdikten sonra sektöre ara verme kararı aldım ve tekrardan 2021 yılında sektöre geri döndüm. Artık Profesyonel Google Ads hizmeti vermekteyim.

WhatsApp İletişim

Google Ads Reklamları Maliyetli mi?

Google bir TBM platformudur. Bu nedenle gelir elde etmek için kampanyanıza para yatırmanız gerekir.

Ancak TBM’nin, şirketlerin yalnızca bir kullanıcı reklamlarını tıkladığında ödeme yaptığı bir dijital reklamcılık modeli olan tıklama başına ödeme anlamına geldiğini unutmayın. Bu, yalnızca potansiyel müşterileri web sitenize yönlendiren reklamlar için ödeme yapmanız gerektiği anlamına gelir. Yani tıklama yoksa paranız gitmiyor.

Reklamlarınızın maliyeti sektör dinamiklerine, hedef kelimelere, web sayfanızın kalitesine göre değişecektir.

Örneğin, pazarlamanızı kurum içinde sürdürmek istiyorsanız, Google Ads anahtar kelime maliyetine bakmanız ve bunun üzerinde çalışma yapmanız gereklidir.

Google Ads’in ana avantajlarından biri, maliyet açısından esnek olmasıdır. Koşullarınıza bağlı olarak, sınırlı bir bütçeyle küçük bir kampanya yürütebilir ve önemli bir gelir elde etmeye başlayana kadar kârınızı yeniden yatırabilirsiniz.

Google Ads’in Avantajları

Google Ads, farklı sektörlerdeki şirketler için çok çeşitli avantajlar sunduğu için çevrimiçi pazarlamanın en popüler biçimlerinden biri haline geldi.

Küçük işletmelerden büyük şirketlere kadar, arama motorunun pazarlama platformu, her türden işletmenin ürünlerini veya hizmetlerini tüm kitlelere tanıtmasına olanak sağlamıştır.

Google Ads’in en büyük engeli, yatırım yapmak için paranızın ve kampanyalarınızı yönetmek için zamanınızın olması gerektiğidir.

Google aramada reklam vermek için “ortalama bir bütçe” yoktur. Çünkü fiyatlar sektörünüze ve hedef alanınıza göre değişiklik gösterir. Bu nedenle ulaşmak istediğiniz hedeflere bakmanız ve başarılı olmak için ne tür bir bütçeye ihtiyacınız olduğunu belirlemeniz gerekir.

Google Ads ile çalışmanın avantajlarından bazıları şunlardır:

Ölçeklenebilirlik ve Esneklik

Bu kadar çok şirketin Google aramada reklam kampanyaları yürütmesinin nedeni, bu tür pazarlamanın ölçeklenebilir ve esnek olmasıdır.

Çoğu durumda, nispeten küçük bir bütçeyle bir Google Ads kampanyası başlatabilir ve çabalarınızı artırmak için kârınızı kademeli olarak yeniden yatırabilirsiniz. Kazanabileceğiniz para miktarı veya reklamlarınızı kaç kişinin görebileceği konusunda bir sınır yoktur.

Arama motoru dünya çapında milyarlarca insan tarafından kullanılıyor. Bu yüzden ne kadar büyürseniz, o kadar çok insanla bağlantı kurabilirsiniz.

Güçlü Takip Yetenekleri

Aldığınız sonuçları takip edebilmenin iki büyük avantajı vardır.

Ne kadar para harcadığınızı ne kadar ürettiğinizi görebildiğiniz için kampanyanızın ne kadar iyi performans gösterdiğini değerlendirebilirsiniz.

Pazarlamacılar nihayet, her bir kampanya aracılığıyla elde edilen satışların tam sayısını gösterme olanağına sahip olur ve bu da, reklamlarınız hakkında değerli bilgiler sağlayan daha iyi raporlamayla sonuçlanır.

Yeterli bilgiye sahip olduğunuzda, farklı kalıpları belirlemek ve reklamlarınızı optimize etmek için izleme özelliğini de kullanabilirsiniz.

Optimizasyon süreci zaman alır. Ancak kampanyanızdan elde ettiğiniz sonuçları artıran değişiklikler yapmanıza yardımcı olabilir.

Örneğin, belirli bir harekete geçirici mesaja (CTA) sahip reklamların diğerlerinden daha iyi performans gösterdiğini fark ederseniz, aynı öğenin kampanyanız boyunca uygulanıp uygulanamayacağını belirlemek için birkaç test yapabilirsiniz.

Bütçe Dostu

Google Ads ile ilgili en büyük yanılgılardan biri, platformda reklam kampanyaları yürütmenin pahalı olmasıdır. Google Ads şaşırtıcı bir şekilde bütçe dostudur ve bu, ülke genelinde bu kadar çok sayıda küçük şirket tarafından kullanılmasının bir başka nedenidir.

Reklamlarınızı yayınlamanın maliyeti yerel rekabete, anahtar kelime popülerliğine ve diğer faktörlere göre değiştiğinden, genellikle nispeten küçük bir yatırımla bölgenizde kampanyalar yayınlayabilirsiniz.

Elbette bazı şirketler Google Ads’e her ay yüz binlerce lira harcıyor. Ancak bu işletmeler genellikle rekabetin yüksek olduğu bölgelerde bulunuyor ve bu kampanyalardan önemli miktarda gelir elde ediyor. Bu durumlarda bile, bir Google Ads kampanyası yürütmek, geleneksel reklamcılık biçimlerine güvenmekten çok daha ekonomiktir.

Kapsamlı Hedefleme Özellikleri

Google, sonuçlar sayfasında daha iyi içerik sunmak için farklı yöntemlerle kullanıcılardan bilgi toplar ve bu hem organik sonuçlar hem de reklamlar için geçerlidir.

Reklamverenin bakış açısından Google’ın topladığı bilgiler, reklamlarınızı yalnızca onlarla etkileşime girme olasılığı daha yüksek kullanıcılara gösteren ultra hedefli kampanyaların oluşturulmasına olanak tanır.

Hedeflemeniz Google Ads kampanyalarınızın önemli bir parçası olmasına rağmen, reklamınızı gören hedef kitleyi daralttığınızı unutmayın.

Hedefleme ayarlarınızla çok ileri giderseniz ve onları çok fazla daraltırsanız, çoğu ziyaretçiyi filtreleyebilir ve kampanyalarınız aracılığıyla elde ettiğiniz satışların sayısını azaltabilirsiniz.

Doğru dengeyi bulmak çok önemlidir. Bu nedenle doğru kombinasyonu bulana kadar optimizasyon yaparken hedefleme ayarlarınızı değiştirmelisiniz.

Anında Sonuçlar Üretir

Diğer çevrimiçi pazarlama yollarından farklı olarak, Google Ads hemen sonuç üretebilir.

Kampanyanızı doğru bir şekilde tasarlarsanız, reklamlarınızı yayınladığınız gün artan trafik ve olası satış artışını görürsünüz.

SEO ve diğer teknikler kademeli sonuçlar ürettiğinden, Google Ads kampanyaları hemen iş almanıza yardımcı olabilir. Ardından, SEO kampanyanız ve diğer çabalarınız sonuç vermeye başladığında, satışlarda bir atılım atlamadan TBM bütçenizi kademeli olarak azaltabilirsiniz.

Ayrıca, Google Ads hem ürünleri hem de hizmetleri tanıtmak için harika bir yerdir ve onu her tür işletme için ideal bir çözüm haline getirir.

Platform aslında sunduğunuz ürün veya hizmetlere bağlı olarak özel çözümler ve özellikler sunar. Bu nedenle kampanyanıza uygun olup olmadığını görmek için sahip olduğunuz farklı kapasiteleri araştırmalısınız ya da bir Google Ads Uzmanı ile çalışmalısınız.

Yapmanız gereken tek şey aşağıda yer alan WhatsApp butonuna tıklamak ve benimle iletişim kurmak.

WhatsApp İletişim

Nispeten Düşük Öğrenme Eğrisi

TBM kavramı ve bir bütün olarak çevrimiçi reklamcılık nispeten yenidir. Bu nedenle deneyimsiz şirketler ve geleneksel pazarlamacılar, Google Ads kullanma fikrinden biraz korkmuş olabilir. Ancak, Google’ın pazarlama çözümü tüm şirketler için tasarlanmıştır ve platform, nasıl çalıştığını anlamanıza yardımcı olacak sonsuz bir kaynak koleksiyonu sunar.

Makaleler ve diğer kaynaklar düzenli olarak güncellenir. Ayrıca soru sormak ve başkalarından öğrenmek için Google Ads topluluğuna güvenebilirsiniz.

Yukarıdakileri göz önünde bulundurarak, bir TBM kampanyasını yönetmek, reklamlarınızı izlerken platform hakkında bilgi edinmek şöyle dursun, başlı başına tam zamanlı bir iştir. Kendini buna adayan meslek uzmanları kendilerini Google Ads Uzmanı olarak tanımlar.

Ayrıca arama motoru, pazarlama çözümü aracılığıyla sunulan özellikleri düzenli olarak günceller. Bu nedenle ya özel bir kurum içi uzman atamanız ya da deneyimli bir Ads Uzmanı ile anlaşmanız gerekir.

Ekranın Üstü Yerleşimler

Reklamlar aracılığıyla bir kampanya başlatarak, internetteki en iyi yerleşimlerden bazılarını talep edebilirsiniz.

İlk üç reklam, ekranın üst kısmında yer alır. Bu nedenle kullanıcıların bu sayfalarda gördüğü ilk şey reklamdır.

Bu ücretli yerleşimler açıkça reklam olarak etiketlenmiştir ve çoğu kullanıcı bunların bir reklam biçimi olduğunun farkındadır. Ancak bu konumlara girmek yine de web sitenize büyük miktarda trafik çekebilir.

Birçok kullanıcı, aramalarıyla alakalı oldukları için Arama Ağı’ndaki ücretli reklamlara güvenir.

Bir kişi yerel bir şirket için arama yaptığında ve aynı işletmenin alakalı hizmetler sunan reklamlarda belirdiğini gördüğünde, kullanıcının daha fazlasını öğrenmek için bu reklamları tıklaması daha olasıdır.

Reklam Uzantıları gibi İlgi Çekici Özellikler

Google’da hiç sonuç sayfalarında telefon numaraları gördünüz mü? Fiyatları ve değerlendirme puanları olan ürünleri gösteren reklamlara ne dersiniz? Açıkçası Ads Uzmanı olarak tüm reklamlara uzantılar ekliyorum.

Dinamik reklamlar, Google ürün listeleme reklamları ve reklam uzantıları, yalnızca reklamlarınız açık artırmada ilk üç sırada yer aldığında kullanılabilen ilgi çekici özelliklerden bazılarıdır.

Seçtiğiniz özelliğe bağlı olarak, reklamlarınıza telefon numaraları, belirli harekete geçirici mesajlar, belirli sayfalara bağlantılar, mağaza derecelendirmeleri ve diğer bilgileri ekleyebilirsiniz.

Google, reklamlarınız en üstteki yerleşimlere her çıktığında hangi uzantıların en uygun olduğunu otomatik olarak saptar.

Bu nedenle, yalnızca şirketinizin hedefleriyle alakalı uzantıları kullanmalı ve eklediğiniz özelliklerin hedef kitlenize değer sunarken ürün görünürlüğünüzü artırmasını sağlamalısınız.

Potansiyel Olarak Daha Yüksek Dönüşümler

Organik trafik, en düşük edinme başına maliyete sahip oldukları için çoğu pazarlamacı için en yüksek değere sahiptir. Ancak çoğu durumda SEO yoluyla elde ettiğiniz trafik, bir TBM kampanyası aracılığıyla elde ettiğiniz ziyaretçiler kadar iyi dönüşüm sağlamaz.

Google’daki reklamların çoğu tanıtım amaçlıdır. Bu nedenle bunlarla etkileşime giren kullanıcıların satın alma niyeti, henüz alıcı yolculuğunun ilk aşamalarında olan ziyaretçilere göre daha yüksektir.

Bu nedenle, bir kullanıcı bir reklamı tıkladığında, o kişi genellikle ürünleriniz ve hizmetlerinizle daha fazla ilgilenir. Bu nedenle şirketinizle iletişime geçme ve satın alma olasılığı daha yüksektir.

Google Ads Uzmanı Olarak Neden Özgür Altun?

10+ Yıllık Web Deneyimi

10 yılı aşkın bir süredir web ve olası satış yaratma endüstrisindeyim. Genç yaşlarda bilgisayar ile tanıştım. Deneyimli bir Google Ads Uzmanı olarak, birçok müşterinin işletmelerine yeni potansiyel müşteriler ve satışlar kazandıran web hunileri oluşturmasına yardımcı oldum.

Birden Fazla Birinci Sayfa Sıralaması

Onlarca müşterinin arama motorlarında üst sıralara çıkma konusundaki SEO ve ADS hedeflerine ulaşmasına yardımcı oldum.

Tüm farklı sektörlerdeki işletmelerle çalışarak ve danışmanlık yaparak, birinci sayfa sonuçları sunmak için gereken bilgi ve altyapıyı oluşturdum.

Funnel Optimizasyonları

Diğer olası satış yaratma uzmanları yalnızca reklamlarınıza odaklanacak. Ancak deneyimli bir web geliştiricisi olarak ben de açılış sayfalarınıza ve onların kullanıcı deneyimine odaklanacağım.

Bunu optimizasyonlar yoluyla yapıyorum ve her ay olası satış yaratma maliyetleriniz azalmaya devam edecek.

Adil Fiyatlandırma

Benimle çalıştığınızda, aylık şeffaf raporlama sayesinde paranızın nereye gittiğini bilmenin rahatlığını yaşayabilirsiniz.

Tam olarak neler olduğunu size bildirmek için ekran görüntüleri ve video ekran kayıtları aracılığıyla aylık raporlar veriyorum. Aylık aidat bazında yerel ve ulusal projeler üzerinde çalışıyorum.

Neden Ajans Yerine Bir Google Ads Danışmanıyla Çalışmalısınız?

Büyük Google reklam yönetimi şirketlerinin zamanlarının çoğunu en büyük müşterilerine ayırması alışılmadık bir durum değildir. Bunu biliyorum çünkü aynı ajanslarda bende çalıştım. Daha küçük müşteriler daha az ilgilenilme eğilimindedir.

Hesabınızı etkili bir şekilde yönetmek ve onu geliştirmeye devam etmek için gereken zamanı ayıracak bir Ads Uzmanına ihtiyacınız var.

Onlarca TBM hesapları geliştirdim, büyüttüm ve hesabınızı bir sonraki seviyeye taşıyabilirim.

Ads Uzmanı Özgür Altun ile İletişim Kurun!

Bir Google reklam uzmanı (Google Ads Uzmanı) olarak işletmelerin daha fazla trafik ve potansiyel müşteri oluşturmasına yardımcı oluyorum. Müşterilerim ilk ayda satışlarda ivedilikle bir artış görüyor. Her iş benzersizdir. Bu nedenle her müşteri için özelleştirilmiş bir strateji uyguluyorum.

İşiniz hakkında daha fazla bilgi alabilmem ve işinize en uygun eylem planını belirleyebilmemiz için benimle bir görüşme planlayın.

Yapmanız gereken tek şey aşağıda yer alan WhatsApp butonuna tıklamak ve benimle iletişim kurmak.

WhatsApp İletişim