Dijital Pazarlama Eğitimi
Dijital pazarlama eğitimi; Çevrimiçi pazarlamanın genel adıdır. Markanızı tanıtma ve potansiyel müşterilere (çevrim içi) internet üzerinden ulaşmanızı sağlamaktadır. Aşağıdaki dijital iletişim kanallarını kullanarak yapılan Reklam ve doğal çalışmaların tümünü içermektedir.
- Arama Motorları
- Web Siteleri
- Sosyal Medya
- E-posta
- Mobil uygulamalar
- Mesajlaşma
- Web Tabanlı Reklamcılık
Kısacası, bir pazarlama kampanyası yukarıdaki çevrimiçi medya kanallarından herhangi birini kullanıyorsa, bu adı dijital pazarlamadır.
Günümüzde tüketiciler, ürün araştırmalarını yapmak için büyük ölçüde dijital araçları kullanıyor. HubSpot Research’e göre, müşterilerin yaklaşık %77’si bir markayla etkileşime geçmeden önce çevrimiçi olarak araştırıyor. Aynı araştırma bize, tüketicilerin %51’i , ürünleri satın almadan önce araştırmak yapmak için Google’ı kullandığını söylüyor.
Eğitimin Amacı
Eğitim süreci boyunca katılımcılara Dijital Pazarlama Eğitimi alanında uygulamalı ve birebir eğitimlerle; bu alanda kendini geliştirmek isteyen kişileri becerinin kazandırılması. Eğitim tamamen Dijital Pazarlama konusunda güncel bilgilerden oluşup sektörel bazlı nasıl strateji belirtileceği konusunda katılımcılara bilgi sağlamaktadır.
Eğitim Sonunda
- Katılımcılar kendilerini Dijital pazarlama uzmanı olarak görebileceklerdir.
- Alınan eğitim sonucunda kendi sitelerinde ve sektörlerinde öğrendikleri bilgilerini aktif olarak uygulayabileceklerdir.
Eğitim Platformu
Eğitimler online olarak gerçekleştirilmektedir. Eğitim, kullanıcılarla planlanarak size uygun saat ve günde takvimlendirilmektedir.
Eğitime Kimler Katılmalı?
- ‘Dijitali biliyorum’ demek isteyen Herkes.
- Pazarlama çalışmak isteyen ya da çalışan. Dijital güçlerini gelişmek site sahipleri. (reklamverenler / site yöneticileri / Site Sahipleri)
- Hizmet pazarlayan teknoloji firmaları ve iletişim gücüne güç katmak isteyen ajans üyeleri/ iletişim ekibi, art direktörler
- Ajans tarafında çalışan sosyal medya, ürün yönetimi, içerik yöneticileri.
- Dijital dünyanın sosyal medya hesabı ibaret olmadığına inanan ve dijital pazarlama alanında çalışmayı isteyen yeni mezunlar
Yapmanız gereken tek şey aşağıda yer alan WhatsApp butonuna tıklamak ve benimle iletişim kurmak.
Dijital Pazarlama Eğitiminin Faydaları
Dijital pazarlama, hedef kitlenizi tanımanıza, onlar hakkında önemli bilgiler edinmenize ve pazarlama ekibinize ölçümlerinde güvenilirlik kazanmasını sağlayacaktır. Dijital pazarlamanın faydaları şunları içerir:
1. Kitlenizi Tanıyacaksınız
Dijital pazarlama, kitlenizi tanımak ve onlarla bağlantı kurmak için mükemmel bir yol sunar. Teklifleri ve mesajları test edebilir ve web sitenizi ziyaret ettikleri yoğun zamanlar hakkında fikir edinebilirsiniz. Bir sosyal medya stratejiniz varsa (ve gerçekten yapmalısınız) onlarla daha hızlı ve daha kolay ilişkiler kurabilirsiniz.
Kendinizi hedef kitlenize göre ayarlayabilir ve sizi rekabetten ayırabilecek yapıyı inşa edeceksiniz.
2. Maliyetlerden Kurtulun
Geleneksel pazarlama yöntemlerine kıyasla dijital pazarlama daha ucuzdur. Daha az genel gideri bulunmaktadır. Hazır şablonlu sistemlerden birini kullanarak veya maliyeti düşük tasarımlarla profesyonel bir web sitesi oluşturabilirsiniz.
Ücretsiz olarak sosyal medya hesapları oluşturabilir ve rekabetçi bir fiyat karşılığında bir e-posta servis sağlayıcısıyla anlaşabilirsiniz. Nispeten uygun maliyetli dijital pazarlama en küçüğünden en büyüğüne kadar uygulanabilir.
3. Her Yerde Herkese Pazarlama Yapabilirsiniz
Dijital pazarlama ile potansiyel müşterilerinize erişiminiz çok büyüktür. Dünyanın diğer ucundaki müşterilerle, birden fazla saat diliminde, yerel bir gazetede bir reklam alıyormuşsunuz gibi sorunsuz bir şekilde bağlantı kurabilirsiniz. Pazar erişiminizi genişletebilir ve işinizi daha önce imkansız görünen şekillerde büyütebilirsiniz.
4. Dijital Pazarlama Uyarlanabilir
Dijital pazarlama ile işletmenizin daha hızlı, akıcı ve çevik olmasını sağlayabilirsiniz. Farklı stratejiler deneyebilirsiniz, sonuçları değerlendirerek ve bir sonraki ay veya hafta farklı strateji belirleyebilirsiniz. Uyguladığınız stratejilerin sonucunu anlık olarak takip edebilirsiniz.
5. Pazarlama Çalışmalarınızı Kişiselleştirebilirsiniz
Dijital Pazarlama, müşterilerinizin tam olarak bulunduğu yerde(Dijital alanda) ilgisini çekmek için birden çok beceriye sahip bir alandır. Örneğin, her sosyal medya platformu farklı kitleler ve beklentiler içerir, bu nedenle pazarlamanızın her biri için stratejiler oluşturabilirsiniz. Bu, gönderilerinizin tonu, görüntüleri, teklifleri ve zamanlamasını içerebilir.
6. Kampanyaları Ölçebilir ve KPI’lar belirleyebilirsiniz.
Dijital pazarlama, pazarlamanızın etkinliğini görmek için kullanılabilecek geniş bir ölçüm yeteneğine sahiptir. Her kanal için hedeflerinizi ve onlar için görmek istediğiniz metrikleri belirleyebilirsiniz.
Dönüşümlerin ve olası satışların sayısını, web sitenize yapılan ziyaretleri ve çok daha fazlasını takip edebilirsiniz. Bu çıktılar sonucunda işinizi büyütmenize yardımcı olacak çok sayıda değerli bilgi elde edebilirsiniz.
Eğitimin İçeriği
Dijital pazarlama, müşterilerin günde birçok kez etkileşimde bulunduğu devasa dijital temas noktalarından oluşmaktadır. Bu kanalların her birini doğru bir şekilde kullanmak için tüm detayları eğitimle öğretiyoruz..
Ücretli Reklamlar
Arama Motoru Reklamları – (google adwords) – genellikle bir arama motoru sonuç sayfasının (SERP) üstünde veya yanında bulunan sponsorlu olarak verilen reklamlardır. Bu reklamlar, her tıklama için sizden ücret alır ve belirli arama terimleri girildiğinde görünecek şekilde uyarlanabilir. (Adwords Danışmanlığı)
Avantajları, reklamlarınızı belirli bir ürün veya öğeyi arayan kitlelere göstermektir. Bu nedenle, bireylerin çevrimiçi davranışlarından toplanan verilere dayalıdır ve alakalı reklamları doğru kişilere doğru zamanda sunarak web sitesi trafiğini artırmak için kullanıldığından bu reklamlar son derece etkili olabilir.
Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)
SEO, web sitenizin içeriğini, teknik kurulumunu ve erişimini optimize etme sürecidir, böylece sayfalarınız belirli bir anahtar kelime grubu için bir arama motoru sonuç sayfasının üst sıralarında görünürlülüğü artırmayı amaçlar.
Avantajları SEO yoluyla kazanılan organik çevrimiçi trafik, arama sıralamaları ve buna bağlı olarak organik site trafiği üzerinde muazzam bir etkiye sahiptir.
Anahtar kelimeleri ve kelime öbeklerini kullanarak, görünürlüğü büyük ölçüde artırmak ve kalıcı bir müşteri ilişkisi başlatmak için SEO’yu kullanabilirsiniz. SEO, popüler anahtar kelimeler ve kelime öbekleri kullanarak bir web sitesinin çevrimiçi arama sonuçlarındaki sıralamasını ve dolayısıyla organik site trafiğini artırmak olarak tanımlanır.
Güçlü SEO stratejileri, dijital pazarlama kampanyalarında son derece etkilidir nedeni görünürlük ve kalıcı bir müşteri ilişkisinin ilk adımıdır.
İçerik Pazarlaması
Etkili içerik pazarlaması, doğası gereği dışa dönük tanıtım değil, bilgi arayan tüketicileri eğitmeye ve onlara ilham vermeyi hedefler. Hedef kitlenizle alakalı içerik sunduğunuz zaman, bu sizi bir düşünce lideri ve güvenilir bir bilgi kaynağı olarak gösterebilir.
İçerik pazarlaması , ücretli arama reklamcılığından üç kat daha fazla potansiyel müşteri elde eder, bu nedenle blog gönderileri, bilgi kılavuzları, teknik incelemeler veya başka herhangi bir içerik türü oluşturmak için ekstra çalışmaya kesinlikle değecektir.
Sosyal Medya Pazarlaması
Sosyal medya her yerdedir, bu nedenle işletmenizin birkaç farklı platformda aktif olması gerekir. Bununla birlikte, etkili sosyal medya pazarlamasının anahtarı, birkaç sosyal medya hesabına sahip olmanın çok ötesindedir.
Avantajları: Sosyal kanallarınızı doğru ve etkili bir şekilde kullanmalısınız – hedef kitleniz içeriğinizle etkileşim kurmak için ne kadar ilham alırsa, onu paylaşma olasılığıda o kadar yüksek olacaktır. Bu paylaşımlar ekstra çaba gerektirmeden daha fazla potansiyel müşterilere ulaşmanızı sağlayacaktır.
E-Posta Pazarlama
Yirmi yıl sonra bile, e-posta alaka düzeyi (Ürün-Hizmet olarak) yüksek müşterilere ulaşmanın en hızlı ve en doğru yoludur. Günümüzde başarılı e-posta kampanyaları, müşterinin gelen maili silmemesi için inanılmaz derecede ilgi çekici, alakalı, bilgilendirici ve eğlenceli yapılmaktadır.
Başarılı olmak için pazarlama e-postalarınız beş temel özelliği karşılaması gerekmektedir.
- Güvenilir
- İlgi Uyandırıcı
- Müşterinin Dilinden Konuşmalı
- Kanallar Arasında Koordinasyon Sağlamalı
- Stratejik Olmalı
Zamanlama ve planlama önemlidir – müşterilerin gelen kutularını tekrarlayan veya alakasız mesajlarla doldurmamalısınız, aksi takdirde abonelikten çıkabilir.
Mobil Pazarlama
Mobil cihazlar sürekli yanımızda olup gece gündüz kontrol etmekteyiz. Bu durum, mobilde pazarlamayı inanılmaz derecede önemli hale getiriyor – tüketicilerin üçte ikisi , daha önce mobil reklamlarda gördükleri markayı hatırlayabiliyorlar.
Avantajları SMS, MMS ve uygulama içi pazarlama, teknikleriyle müşterilerin cihazlarına ulaşabilmek için birden çok seçenek sunmaktadır. Ancak durumun yanında, diğer dijital pazarlama kanallarınıda koordineli olarak kullanmalısınız.
Pazarlama Otomasyonu
Pazarlama otomasyonu, tüm dijital pazarlamanızı birbirine bağlayan ayrılmaz bir platformdur. Aslında, müşteri adayı yönetimini otomatikleştiren şirketler, altı ila dokuz aylık bir süre içinde gelirlerinde %10 veya daha fazla artış görmektedir. Otomasyonunuz yoksa eğer stratejiniz her zaman eksik olacaktır.
Pazarlama Otomasyon Yazılımı:
- Pazarlama görevlerini ve iş akışını kolaylaştırır
- Ölçümü kolaylaştırır
- Dijital kampanyalarınızın dönüşümlerini takip etmenizi kolaylaştırır.
Pazarlama otomasyonu, hangi programların çalışıp hangilerinin çalışmadığı konusunda değerli bilgiler edinmenize yardımcı olabilir. Dijital Pazarlama Metriklerini kontrol etmenizi kolaylaştırmaktadır.
Yapmanız gereken tek şey aşağıda yer alan WhatsApp butonuna tıklamak ve benimle iletişim kurmak.