SEO

SEO Rehberi (A’dan Z’ye SEO)

SEO Rehberi (A’dan Z’ye SEO) Yeni pazarlama fikirlerine ihtiyacınız olduğunda ilk yaptığınız şey nedir? Yeni bir muhasebe yazılımı bulmaya karar verdiğinizde ne olacak? Veya arabanızda patlak bir lastik fark ettiğinizde bile?

Tahminimce Google’a da Aratıyorsunuz.

Impact Plus şirketi, pazarlamacıların %61’inin SEO’yu 2021’de en önemli pazarlama önceliği olarak belirlediğini bildirdi. Dolayısıyla, Google’da en azından bir miktar varlık göstermek istediğinizde; işletmenizin dijital bir yokuş çıkacağı aşikardır. Bu yokuşu çıkarken bir çok savaşla karşı karşıya olacaksınız. Bu savaş sizin için çok sret olacaktır. Hazırladığımız kılavuzda, çevrimiçi varlığınızı oluşturmak için kendinize bir strateji oluşturacaksınız (Arama Motoru Optimizasyonu).

SEO’nun ne olduğunu, nasıl çalıştığını ve sitenizi arama motoru sonuçlarında yukarı çıkarmak için ne yapmanız gerektiğini öğreneceksiniz.

Ama başlamadan önce, size bir konuda bilgi vermek istiyorum.

SEO kaynağının fazla olması bu durumu karmaşık hale getiriyor. Okuyucuları; teknik jargonla, gelişmiş tekniklerle korkuturlar. Nadiren teorilerin ötesinde bir şey açıklarlar.

Size söz veriyorum, bu rehber öyle olmayacak.

SEO’yu en temele indirgeyeceğim ve başarılı bir SEO stratejisi oluşturmak için tüm öğeleri nasıl kullanacağınızı anlatacağım. (Ayrıca SEO stratejisi ve trendleri hakkında güncel kalmak için web sitemdeki diğer makaleleri inceleyebilirsiniz.)

SEO’nun ne olduğunu anlamak için devam edin veya sizi en çok ilgilendiren bölüme geçebilirsiniz.

  1. SEO Nedir?
  2. Google Siteleri Nasıl Sıralıyor? (SERP)
  3. SEO Stratejisi Nasıl Oluşturulur?
  4. SEO Performansı Nasıl Ölçülür?
  5. Yerel ve Black Hat SEO Nedir?
  6. SEO Kaynakları

SEO Nedir?

SEO’nun açılımı, Arama Motoru ptimizasyonu anlamına gelir. SEO’nun amacı, bir şirketin organik arama sonuçlarındaki sıralamasını yükseltmektir. Bu çalışmalar; şirketilerin web sitelerine daha fazla ziyaretçi çekmesini sağlar. Daha fazla ziyaretçi yeni müşteri ve gelirde artış sağlamaktadır. Kısaca dönüşüm oranlarını arttırmaktadır.

SEO’yu Anlatmak İstendiğimde,

Kullanıcının internet üzerinden ürün veya hizmet kategorisinde arama yapması. Bu aramayı da Google’da yapması durumunda web sitenizi bulmasını sağlamak için bir strateji olarak adlandırıyorum.

Ancak bu çok daha kapsamlı bir süreçtir.

Sitenizin SEO’sunu İyileştirmenin Birçok Yolu Vardır.

Arama Motorları

-başlık etiketleri, -anahtar kelimeler, -resim etiketleri, -dahili bağlantı yapısı ve gelen bağlantılar (Backlink olarak da bilinir) gibi öğeleri arar.

Arama motorları sitenizin SERP’de nerede olması gerektiğini belirlemek için site yapısına ve tasarımına, ziyaretçi davranışına site dışı harici faktörlere bakar.

Tüm bu faktörler dikkate alındığında, SEO iki kritere öncelik verir – sıralama ve görünürlük.

SEO Nedir? İçeriği sayesinde SEO’nun tüm detaylarını öğrenebilir, kendi stratejinizi oluşturabilirsiniz. Bu strateji sayesinde sitenizi Google’de üst sıralara çıkarabilirsiniz. Bu durum sizi yarışta bir adım önde olmasınızı sağlayacaktır. Bunun için SEO Nedir? (Kapsamlı Rehber) sayfamı ziyaret edebilirsiniz.

SEO Nasıl Çalışır?

SEO, bir web sitesini optimize ederek, anahtar kelime araştırması, içeriklerin hazırlanması, web sitesinin görünürlüğünü artırmak için çalışmaktadır.

Tüm bunların sonucunda da gelen bağlantılar arttırmayı amaçlar.

Web sayfası bir arama motoru tarafından taranıp dizine eklendikten sonra sonuçların SERP üzerinde etkili olduğunu genel olarak görebilseniz. SERP’e eklenmesi sonucunda site üst sıralarda olmayacaktır. Bunun için SEO’ya ihtiyacınız olacak ve bu çalışmalarının sonuç vermesi aylar alabilecektir.

Sıralamalar

Arama motorlarının belirli bir web sayfasını SERP’de nereye yerleştireceğini belirlemek için kullandığı durumdur.

Sıralamalar, sorgu için arama motoru sonuçlarının sıfır konumundan son sayfasına kadar ve bir web sayfası her seferinde bir konum için sıralanabilir.

Zamanla, bir web sayfasının sıralaması domain yaşı, SERP’deki rekabet veya arama motorunun yaptığı algoritma değişiklikleri nedeniyle değişebilir.

Görünürlük

Bu terim, belirli bir etki alanının arama motoru sonuçlarında ne kadar öne çıktığını ifade eder. Düşük arama görünürlüğü, bir sitenin birçok alakalı arama sorgusu içinde görünür olmadığında meydana gelir. Yüksek arama görünürlüğünde bunun tersi geçerlidir.

Her ikisi de SEO’da – trafik ve alan yetkisi – sunmaktan sorumludur.

SEO’nun Önemi Nedir?

SEO’yu kullanmanızın bir nedeni daha var: Strateji yolculuğunuz boyunca markanızı sanal olarak konumlandırmanıza yardımcı olacaktır.

Bu durumun temel nedeni: SEO, pazarlama stratejilerinizin yeni satın alma davranışlarına katkı sağlamasıdır. Google’ın da kabul ettiği gibi müşteri davranışları sürekli değişiyor.

Haziran 2022 itibarıyla, internet aramalarının %92’si bir Google’da gerçekleşiyor. Buna ek olarak kullanıcılar satın alma sürecinin çoğunda kendi başlarına geçirmeyi tercih ediyor.

Örneğin; Ststista, insanların %60’ının satın alma işlemini yapmadan önce bir markayı internette araştırdığını tespit etti.

Son olarak, DemandGen’in 2022 B2B Alıcı Anketi , B2B alıcılarının %67’sinin satın alma sürecine geniş bir web aramasıyla başladığını ortaya koymuştur.

Peki bu süreçte arama motorlarını nasıl kullanıyorlar?

Sürecin başlarında, ihtiyaçları hakkında bilgi bulmak için Google’ı kullanıyorlar. Bazı kullanıcılar farklı potansiyel çözümler hakkında bilgi bulmak istiyor.

Ardından, bir şirketle görüşmeden önce mevcut alternatifleri inceleniyor veya sosyal medya reklamlarına göre değerlendiriyor. Bu süreç tüm bilgi kaynaklarına ulaştıktan sonra tamamlanıyor.

Bu nedenle, müşterilerin sizi fark etmeleri ve dikkate almaları için tek şans, arama sonuçlarında üst sıralarda olmanız.

Google Web Sitelerini Nasıl Sıralıyor?

Arama motorlarının tek bir amacı vardır. Kullanıcılara en alakalı cevapları veya bilgileri sağlamayı amaçlarlar. Arama Motorlarını her kullanımınızda, algoritmalar sorgunuzla ilgili en alakalı sayfaları seçer. Ardından, en yetkili veya popüler olanları ilk önce göstererek onları sıralar.

Kullanıcılara Doğru Bilgiyi Sunmak için Arama Motorları 2 faktörü Analiz Eder

  • Arama sorgusu ile bir sayfadaki içerik arasındaki alaka düzeyi. Bune ek olarakArama motorları, konu veya anahtar kelimeler gibi çeşitli faktörlere görede değerlendirme yapabilir.
  • Bir web sitesinin İnternet’teki popülaritesi ile ölçülen Google için bir sayfa veya kaynak ne kadar popülerse içeriğinin okuyucular için o kadar değerli olduğunu varsayar.

Ve tüm bu bilgileri analiz etmek için arama algoritmaları adı verilen karmaşık denklemleri kullanırlar.

Arama motorları algoritmalarını gizli tutar. Zamanla SEO uzmanları web sitelerine çalışırken dikkate aldıkları bazı faktörlerin olumlu sonuç verdiğini gördüler. Bunlara sıralama faktörleri diyoruz ve bunlar SEO stratejisinin odak noktasıdır.

Uygunluk ve yetkiyi belirlerken, EAT çerçevesini takip etmek çok yardımcı olacaktır. SEO’da EAT, “uzmanlık”, yetkililik” ve “güvenilirlik” anlamına gelmektedir. Bu kriter doğrudan sıralama faktörleri olmasada, doğrudan sıralama faktörlerini etkileyebilecek SEO içeriğinizi iyileştirebilirler.

İçerik eklemek, resim dosya adlarını optimize etmek veya dahili bağlantıları iyileştirmek, sıralamanızı ve arama görünürlüğünü etkileyebilir. Bunun nedeni, bu eylemlerin her birinin bir sıralama faktörünü iyileştirmesidir.

SEO Stratejisi Nedir?

SEO pazarlama stratejisi, arama motorları aracılığıyla web sitenize daha fazla ziyaretçi çekmek için kapsamlı bir plandır. Başarılı SEO, amaca dayalı anahtar kelimeleri kullanan sayfa stratejilerini içermektedir. Bunlara ek olarak diğer web sitelerinden gelen bağlantılar kazanan sayfa dışı stratejiler.

Güçlü Bir SEO Stratejisinin Üç Temel Bileşeni

Siteyi optimize etmek için, teknik web sitesi kurulumu, içerik ve bağlantılar olmak üzere üç alanda sıralama faktörlerini iyileştirmeniz gerekiyor. Öyleyse sırayla onlara bakalım.

1. Teknik Kurulum

Web Sitenizin Sıralanması için Üç Şeyin Olması Gerekir.

İlk olarak, bir arama motorunun sayfalarınızı web’de bulması gerekir. Ardından, Sitenin konularını anlamak ve anahtar kelimelerini belirlemek için onları taramalıdır. Ve son olarak, bunları web’de bulduğu tüm içeriğin bir veri tabanı olan dizinine eklemesi gerekiyor. Bu şekilde algoritması, ilgili sorgular için web sitenizi görüntülemeyi sağlayabilir.

Basit görünüyor, değil mi? Kesinlikle, endişelenecek bir şey yok. Sonuçta, sitenizi sorunsuz bir şekilde ziyaret edebileceğinize göre, Google da edecektir değil mi?

Ne yazık ki hayır. Bir web sayfası; kullanıcılar ve arama motorları için farklı gözükmektedir. Kullanıcılar, biçimlendirmesi ve bağlantılarıyla birlikte bir grafik, renk, metin bütünü olarak görmektedir.

Arama motorları içinse metinden başka bir şey değildir.

Sonuç olarak, arama motorlarının bu şekilde göremediği her bir öğe SERP de olmayacaktır. Bu nedenle, web siteniz size iyi görünsede, Google içeriğinizi erişilemez bulabilir.

Bununla İlgili Dikkat Edilmesi Gerekenler:

  • Sayfa sadece metindir. Özenle tasarlamış olsak da, bir arama motorunun gördüğü tek öğe metin ve bağlantılardır.
  • Sonuç olarak, arama motorları sayfada resim görmez. Yalnızca adını tanır.

İşte burada site içi optimizasyon olarak da adlandırılan teknik çalışma devreye girer. Web sitenizin ve sayfalarınızın Google’ın bunları sorunsuz bir şekilde tarayıp dizine eklemesini sağlar. Bunu etkileyen en önemli faktörler şunlardır:

Web Sitesinde Gezinme ve Bağlantılar

Arama motorları siteleri tıpkı sizin gibi tarar. Bağlantıları takip ederler. Arama motoru tarayıcıları bir sayfaya gelir ve analiz edilecek diğer içeriği bulmak için bağlantıları kullanır. Tabi görüntüleri göremezler. Bu nedenle, gezinmeyi ve bağlantıları salt metin olarak kullanmalısınız.

Basit URL Yapısı

Arama motorları karmaşık yapıdaki uzun kelime dizilerini okumayı sevmezler. Bu nedenle, mümkünse URL’lerinizi kısa tutun. Bunları, mümkün olduğunca sayfayı optimize etmek istediğiniz anahtar kelimenin ötesine geçmeyecek şekilde planlayın.

Sayfa Hızı

Arama motorları, bir kullanıcının sayfayı görüntüleyebilmesi için geçen süre olan yükleme süresini bir kalite göstergesi olarak kullanır. Birçok web sitesi öğesi bu durumu etkileyebilir. Örneğin resim boyutu. Sayfalarınızı nasıl iyileştireceğinize ilişkin öneriler için Google’ın Sayfa Hızı Öngörüleri Aracını kullanabilirsiniz.

Ölü Bağlantılar veya Bozuk Yönlendirmeler

Ölü bir bağlantı, bir ziyaretçiyi var olmayan bir sayfaya yönlendirir. Bozuk bir yönlendirme, artık orada olmayabilecek bir kaynağı işaret ediyor. Her ikisi de kötü kullanıcı deneyimi sağlar, aynı zamanda arama motorlarının içeriğinizi dizine eklemesini engeller.

Site Haritası ve Robots.txt Dosyaları

Site haritası, sitenizdeki tüm URL’leri listeleyen basit bir dosyadır. Arama motorları, hangi sayfaların taranacağını ve dizine ekleneceğini belirlemek için kullanır. Öte yandan bir robots.txt dosyası, arama motorlarına hangi içeriğin dizine eklenip eklenmeyeceğini söyler (örneğin, aramada görünmesini istemediğiniz politika sayfaları). İçeriğinizin taranmasını ve dizine eklenmesini hızlandırmak için her ikisini de oluşturabilirsiniz.

Yinelenen İçerik

Aynı veya benzer içeriğe sahip sayfalar arama motorlarının kafasını karıştırır. Genellikle bu sayfalardan herhangi birini görüntülemenin neredeyse imkansız olduğunu düşünürler. Arama motorları onları bulursa, web siteniz cezalandırılabilir.

Bu nedenle arama motorları yinelenen içeriği olumsuz bir faktör olarak değerlendirmektedir.

2. İçerik

Arama Motorlarını kullandığınızda, içerik ararsınız – örneğin belirli bir soru veya sorun hakkında bilgi arama şeklinde. Sorgu sonucunda içerik farklı biçimlerde gelebilir. Bir blog yazısı veya bir web sayfası gibi bir metin olabilir. Ancak bir video, ürün önerisi ve hatta bir işletme listesi de gelebilir.
Hepsi içerik.

Ve SEO için, daha fazla arama görünürlüğü elde etmeye yardımcı olan şey budur.

İşte Bunun 2 Nedeni:

  • İlk olarak, içerik, müşterilerin arama yaparken istediği şeydir. Aradıkları şey ne olursa olsun, onu sağlayan içeriktir. Ve ne kadar çok yayınlarsanız, daha fazla arama görünürlüğü o kadar yüksek olur.
  • Ayrıca, arama motorları bir sayfanın nasıl sıralanacağını belirlemek için içeriği kullanır. Daha önce belirttiğimiz gibi, bir sayfa ile kişinin arama sorgusu arasındaki duruma alaka düzeyi denir.

Arama motorları bir sayfayı tararken konusunu belirlerler. Sayfa uzunluğu veya yapısı gibi öğeleri analiz etmek, kalitesini değerlendirmelerine yardımcı olur. Bu bilgilere dayanarak, arama algoritmaları bir kişinin sorgusunu, kendisiyle en alakalı olduğunu düşündükleri sayfalarla eşleştirmeyi amaçlar.

İçeriği optimize etme süreci, anahtar kelime araştırması ile başlar.

Anahtar Kelime Araştırması

SEO, siteye herhangi bir ziyaretçi çekmekle ilgili değildir. Sattığınız şeye ihtiyaç duyan ve potansiyel müşteri ya da daha sonra müşteri olabilecek insanları çekmek istiyorsunuz. Yalnızca bu kişilerin arama yaparken kullanacağı anahtar kelimeler için sıralamanız olursa mümkündür. Yoksa sizi bulma şansları yok. 
Bu nedenle SEO çalışması, potansiyel alıcıların arama motorlarına hangi ifadeleri girdiğini keşfetmekle başlar.
Süreç, genellikle işinizle ilgili terimleri ve konuları tanımlamayı içerir. Ardından, bunları ilk anahtar kelimelere dönüştürebilirsiniz. Son olarak, hedef kitlenizin kullanacağı ilgili terimleri ortaya çıkarmak için kapsamlı araştırma yapabilirsiniz.

Anahtar kelimeleri tespit ettikten sonra içeriğinizi optimize etmeniz gerekmektedir. SEO uzmanları bu süreci sayfa içi optimizasyon olarak tanımlamaktadır.

Sayfa İçi Optimizasyon

Sayfa içi SEO olarak da adlandırılan sayfa içi optimizasyon, arama motorlarının.) bir sayfanın konusunu ve anahtar kelimelerini anlamasını vb.) ilgili aramalarla eşleştirmesini sağlar.

Dikkat, içerik değil “sayfa” dedim. Bunun nedeni, sayfa içi SEO çalışmalarının büyük bölümünün kullandığınız kelimelere odaklanmasına rağmen, koddaki bazı öğeleri optimize etmeye kadar uzamasıdır.
Bazılarını duymuş olabilirsiniz – başlık veya açıklama gibi meta etiketler en popüler olanlardır. Ama daha fazlası var. İşte, yapılması gereken en önemli sayfa optimizasyonu eylemlerinin bir listesi.
Not: Blog içeriği çoğu web sitesinde geçerli olduğundan, bu faktörlerden bahsederken, blog SEO’suna odaklanacağım. Alakalı anahtar kelimeler için blog gönderilerini optimize etme. Ancak, tüm bu tavsiyeler diğer sayfa türleri için de aynı derecede geçerlidir.

Anahtar Kelime Optimizasyonu

İlk olarak, Google’ın bu sayfanın hangi anahtar kelimeleri sıralamasını istediğinizi anladığından emin olun. Bunu başarmak için, en azından ana anahtar kelimeyi aşağıdakilere eklediğinizden emin olun.

  • Gönderinin Başlığı:İdeal olarak, başlığın başlangıcına yakın yerleştirin. Google’ın başlığın başındaki kelimelere daha fazla değer verdiği biliniyor.
  • URL:Sayfanızın web adresi de anahtar kelimeyi içermelidir.
  • H1 Etiketi:Çoğu website tasarımlarının sisteminde bu etiket varsayılan olarak sayfanın başına gelmektedir. Ancak, platformunuzun farklı bir ayar kullanmadığından emin olmalısınız.

  • İçeriğin ilk 100 Kelimesi: Blog yayınınızın başında anahtar kelimeniz bulundurmalı, Google’a bunun aslında sayfanın konusu olduğuna dair ipucu verecektir.
  • Meta-Başlık ve Meta-Açıklama Etiketleri:Arama motorları, listelerini görüntülemek için bu iki kod öğesini kullanır. Meta-başlığı, arama listesinin başlığı olarak görüntülerken, meta-açıklama, altındaki küçük tanıtım yazısı için içerik sağlar. Ancak bunun ötesinde, sayfanın konusunu daha iyi anlamak için her ikisini de kullanırlar.
  • Resim Dosyası Adları ve ALT Etiketleri:Arama motorlarının bir sayfadaki grafikleri nasıl gördüğünü hatırlıyor musunuz? Yalnızca dosya adlarını görebilirler. Bu nedenle, resimlerden en az birinin dosya adında anahtar kelimeyi içerdiğinden emin olun.

Alt etiketi ise, bir resim yerine (görme engelli ziyaretçiler için) görüntülenen metin tarayıcılarıdır. Ancak, ALT etiketi resim kodunda bulunduğundan, arama motorları bunu bir alaka düzeyi sinyali olarak da kullanır.

Ayrıca, semantik anahtar kelimeler (anahtar kelimenizin varyasyonları veya eş anlamlıları) ekleyin. Google ve diğer arama motorları, bir sayfanın alaka düzeyini daha iyi belirlemek için bunları kullanır.

Bunu hızlı bir örnekle açıklayalım. Ana anahtar kelimenizin “Apple” olduğunu varsayalım. Ama iPhone’un arkasındaki meyveyi mi yoksa teknoloji devini mi kastediyorsunuz?

Şimdi, Google da yapacağınız aramada şeker, meyve bahçesi veya elma şarabı gibi terimler aradığınızda ne olacağını hayal edin? Hangi sorgular için sıralanacağının seçimi hemen açıklığa kavuşacaktı, değil mi?

Anlamsal anahtar kelimelerin yaptığı budur.

Anahtar Kelimeyle İlgili Olmayan Sayfa İçi Optimizasyon Faktörleri

Aşağıdaki faktörler, bir sayfanın güvenilirliğini ve otoritesini de doğrulamaya yardımcı olur:

  • Dış Bağlantılar: Konuyla ilgili diğer ilgili sayfalara bağlantı vermek, Google’ın sayfa konusunu belirlemesinde yardımcı oluyor. Ayrıca, iyi bir kullanıcı deneyimi sağlar. Bu durumda Google içeriğinizi değerli bir kaynak olarak konumlandıracaktır.
  • Dahili Bağlantılar: Bu bağlantılar, sıralamanızı iki şekilde artırmanıza yardım edecektir. Birincisi, arama motorlarının sitedeki diğer sayfaları bulmasına ve taramasına izin verir. İkincisi, çeşitli sayfalar arasında anlamsal ilişkiler göstererek arama sorgusuyla alaka düzeyini daha iyi belirlemeye yardımcı olurlar . Kural olarak, blog yazısı başına en az 2-4 dahili bağlantı eklemelisiniz.
  • İçeriğin Uzunluğu: Uzun içerik genellikle daha iyi sıralanır. Bunun nedeni, daha uzun bir blog gönderisinin konuyla ilgili daha fazla ayrıntı içermesindendir. Böylece bir okuyucunun sitenizde daha uzun süre kalmasını sağlayacaktır. Buna bekleme süresi denir ve arama motorları için önemli bir sıralama faktörüdür.
  • Multi Medya: Bir gereklilik olmasa da videolar, diyagramlar, müzik çalarlar gibi içerikler bir sayfanın kalitesini artırabilir. Tıpkı daha uzun içeriklerin yaptığı gibi, okuyucuları bir sayfada daha uzun süre tutar. Ve sırayla, içeriği değerli ve takip etmeye değer bulduklarını gösterir.

3. Bağlantılar

Şimdiye kadar bu rehberde okuduklarınıza göre, hiçbir sayfanın iki faktörü karşılamadan sıralanmayacağını biliyorsunuz: alaka düzeyi ve otorite.

Arama motorları kullanıcılara en doğru yanıtları sağlama arayışındalar. Google ve diğer arama motorları, sorgularıyla en alakalı olan ve aynı zamanda popüler olan sayfalara öncelik vermektedirler.
İlk iki alan – teknik kurulum ve içerik – alaka düzeyini artırmaya odaklandı.

Bunların yanında, popülerlikten bağlantılar sorumludur. Ancak nasıl çalıştıkları hakkında daha fazla bilgi vermeden önce bağlantıların SEO için ne anlama geldiğine bakalım.

Sizin için profesyonel olarak SEO çalışmaları gerçekleştirebilirim. Tam istediğiniz gibi çalışmalar yapar, size bunu şeffaf olarak raporlayabilirim.

Yapmanız gereken tek şey aşağıda yer alan WhatsApp butonuna tıklamak ve benimle iletişim kurmak.

WhatsApp İletişim

Backlink Nedir?

Geri bağlantı olarak da adlandırılan backlinkler, diğer web sitelerindeki içeriğinize yapılan referanslardır. Başka bir web sitesinde web sayfanızdan bahsedildiğinde ve okuyucularını içeriğinize yönlendirdiğinde, sitenize bir backlink kazanırsınız.

Google, bir web sitesinin otoritesini, bağlantılarının miktarı ve kalitesiyle ölçer. Arkasındaki mantık, web yöneticilerinin popüler ve yüksek kaliteli bir web sitesine vasat bir siteden daha sık başvurmasıdır.

Ancak bağlantı kalitesinden de bahsettiğimi unutmayın. Bunun nedeni, tüm bağlantıların aynı olmamasıdır. Bazıları – düşük kaliteli olanlar – sıralamalarınızı olumsuz etkileyebilir.

Backlink Kalite Faktörleri

Düşük kaliteli veya şüpheli bağlantılar (örneğin, Google’ın bir siteyi daha yetkili olarak kabul etmesi için kasıtlı olarak oluşturulduğunu düşündüğü bağlantılar.) sıralamanızı düşürebilir.

Bu nedenle, SEO uzmanları bağlantı oluştururken herhangi bir bağlantı oluşturmaya odaklanmazlar. Mümkün olan en kaliteli referansları üretmeyi amaçlarlar.

Kaliteli backlink siteleri ve aylık ziyaretçi sayıları.

Doğal olarak, tıpkı arama algoritmasında olduğu gibi, özellikle bir bağlantının kalitesini hangi faktörlerin belirlediğini bilmiyoruz. Ancak zamanla SEO uzmanları bunlardan bazılarını keşfetti:

  • Bağlantı Veren Bir Sitenin Popülaritesi:Arama motorlarının otorite olarak kabul ettiği bir siteden gelen bir bağlantı, yüksek kaliteye sahip olacaktır. Başka bir deyişle, kendilerine işaret eden kaliteli bağlantılara sahip web sitelerinden gelen bağlantılar daha iyi sonuçlar verecektir.
  • Konu Alaka Düzeyi:Benzer sitelerden gelen bağlantılar, rastgele gelen web sitelerinden daha fazla yetki taşır.
  • Bir Etki Alanına Güven: Tıpkı popülerlikte olduğu gibi, arama motorları da bir web sitesinin güvenini değerlendirir. Daha güvenilir sitelerden gelen bağlantılar, sıralamaları her zaman daha olumlu etkiler.

Bağlantı Oluşturma

SEO’da, yeni backlink edinme sürecine bağlantı kurma olarak adlandırıyoruz. Ve birçok uzmanın kabul ettiği gibi, bu zorlu bir aktivitedir.
Bağlantı kurma, eğer bunu iyi yapmak istiyorsanız, yaratıcılık, stratejik düşünme ve sabır gerektirir. Kaliteli bağlantılar oluşturmak için bir bağlantı kurma stratejisi bulmanız gerekir. Bu kolay değildir.
Bağlantılarınızın çeşitli kalite kriterlerini geçmesi gerektiğini unutmayın. Ayrıca, bunları kasıtlı olarak oluşturmanız arama motorlarında istenen bir durum değildir.

İşte bunu yapmak için bazı stratejiler:

  • Editoryal (Organik Bağlantılar):Bu backlinkler, içeriğinize kendi başlarına atıfta bulunan web sitelerinden gelir.
  • Etkileşim:Bu stratejide, bağlantılar için diğer web siteleriyle iletişim kurarsınız. Bu birçok şekilde olabilir. Harika bir içerik parçası oluşturabilir ve onlara bunu anlatmak için e-posta gönderebilirsiniz. Buna karşılık, değerli bulurlarsa, ona atıfta bulunurlar. Ayrıca nerede bağlantı vereceğinizi de önerebilirsiniz.
  • Misafir Gönderileri:Misafir gönderileri, üçüncü taraf web sitelerinde yayınladığınız blog makaleleridir. Buna karşılık, bu şirketler genellikle sitenize bir veya iki bağlantının içerik ve yazar biyografisine eklenmesine izin verir.
  • Profil Bağlantıları:Son olarak, birçok web sitesi bir bağlantı oluşturma fırsatı sunar. Çevrimiçi profiller iyi bir örnektir. Genellikle, böyle bir profil oluştururken web sitenizi de orada listeleyebilirsiniz. Bu tür bağlantıların tümü güçlü bir otorite taşımaz, ancak bazıları olabilir. Ve onları yaratmanın kolaylığı göz önüne alındığında, takip etmeye değer.
  • Rekabet Analizi:Birçok SEO uzmanı, siteleri için yeni oluşturacakları backlinkler için rakiplerinin bağlantılarını düzenli olarak analiz eder.

Örnek: Reddit sitesinden sitem için almış olduğum hem editöryel hemde profil backlink.

Şimdi, hala burada benimleyseniz, sitenizin aramadaki başarısından neyin sorumlu olduğunu yeni keşfettiniz.
Bir sonraki adım, çabalarınızın işe yarayıp yaramadığını anlamaktır.

SEO Sonuçları Nasıl İzlenir?

Teknik kurulum, içerik ve bağlantılar, bir web sitesinin arama sonuçlarına girmesi için kritik öneme sahiptir. Çabalarınızı izlemek, stratejinizi daha da geliştirmenize yardımcı olur.
SEO başarısını ölçmek, trafik, katılım ve bağlantılar hakkındaki verileri izlemek anlamına gelir. Ve çoğu şirket kendi SEO KPI setlerini (temel performans göstergeleri) geliştirse de, işte en yaygın olanları:

  • Organik Trafik Büyümesi
  • Anahtar Kelime Sıralamaları(Markalı ve Markasız Kelimeler Ayrılır)
  • Organik Trafikten Gelen Dönüşümler
  • Sayfada Geçirilen Ortalama Süre ve Hemen Çıkma Oranı
  • Organik Trafik Çeken En İyi Açılış Sayfaları
  • Dizine Eklenen Sayfa Sayısı
  • Bağlantı Büyümesi (Yeni ve Kayıp Bağlantılar Dahil)

Kendi sitemle ilgili organik büyüme verileri aşağıdaki görseldedir.
Bu veriler Google Search Consel’den alınmıştır. Seo sonuçlarını kapsamlı olarak inceleyebilirsiniz.

A’dan Z’ye Search Console, İçeriği sayesinde SEO sonuçlarınız detaylarını öğrenebilir, kendi sonuçlarınızı analiz edebilirsiniz. Bu analiz sayesinde sitenizi Google’de üst sıralara çıkarabilirsiniz. Bunun için A’dan Z’ye Search Console sayfamı ziyaret edebilirsiniz.

Yerel SEO

Şimdiye kadar, genel olarak arama sonuçlarında bir site sıralaması elde etmeye odaklandık. Bununla birlikte, yerel bir işletmeniz varsa, Google, onu özellikle bölgenizdeki potansiyel müşterilerin önünde konumlandırmanıza da olanak tanır. Ancak bunun için yerel SEO çalışması almalısınız. Ve buna değer.

Google aramalarının %46’sı yerel işletmeler içindir. Satıcı önerileri ve hatta belirli iş adresleri ararlar. Not: Arama yapanların %72’si aramadan sonraki 24 saat içinde yerel bir mağazayı veya şirketi ziyaret ediyor.

Ama bir dakika, yerel SEO baştan beri bahsettiğimizden farklı mı?

Evet veya hayır.

Arama motorları hem yerel hem de global sıralamalar için benzer ilkeleri takip eder. Ancak bir siteyi belirli, konuma dayalı sonuçlar için konumlandırdıkları göz önüne alındığında, diğer bazı sıralama faktörlerini de analiz etmeleri gerekir.

Yerel Arama Sonuçları Bile Farklı Görünüyor

  • Yalnızca yerel amaçlı aramalar için görünürler (örneğin, “yakınımdaki restoran” veya bir kişi konumu açıkça tanımladığında).
  • İlgili bir konuma özgü sonuçları içerirler.
  • Bulmak için başka bir yere gitmeleri gerekmeyen belirli bilgileri kullanıcılara sunmaya odaklanırlar.
  • Yerel aramalar mobil cihazlarda daha sık gerçekleştiği için öncelikle akıllı telefon kullanıcılarını hedefliyorlar.

Örneğin, yerel sonuçların en belirgin öğesi olan yerel paket, bir kişinin bir işletme seçmesi için ihtiyaç duyacağı hemen hemen tüm bilgileri içerir. 
Bu sonuçların herhangi bir içeriğe bağlantı içermediğini unutmayın. Bunun yerine, bölgedeki restoranların bir listesini, konumlarını gösteren bir haritayı ve her biri hakkında ek bilgileri içerir:

  • İş Adı
  • Tanım
  • Resim
  • Açılış Saatleri
  • Yıldız İncelemeleri
  • Adres

Çoğu zaman, bir şirketin telefon numarasını veya web sitesi adresini de içerirler.
Tüm bu bilgiler bir araya geldiğinde, müşterilerin hangi işle ilgileneceklerini seçmelerine yardımcı olur. Ancak aynı zamanda Google’ın onu nasıl sıralayacağını belirlemesine de olanak tanır.

Yerel Arama Sıralaması Faktörleri

Google, yerel web sitelerini analiz ederken, arama yapan kişinin konumuna olan yakınlığa bakar. “Yakınımdaki” ifadesini içeren yerel aramaların artmasıyla, Google’ın önce en yakın işletmeleri sunmaya çalışması normal gözüküyor.

Anahtar kelimeler yerel SEO için de önemlidir. Bununla birlikte, sayfa içi optimizasyonun ek bir unsuru, bir şirketin adının, adresinin ve bir sayfanın telefon numarasının bulunmasıdır. Yerel SEO’da buna NAP diyoruz.

Arama motorunun şirketin konumunu değerlendirmek için (bir yola ihtiyacı olduğu için) sıralama değerlendirmesi için yine bir algoritma kullanır.

Google, yerel aramadaki otoriteyi sadece bağlantılarla değerlendirmez.

Arama motoru yerel işletme girişlerini yönetme platformu olan Google My Business’ta bir işletmenin içerdiği bilgiler, sıralamalarında büyük bir rol oynar.

Yukarıdakiler buzdağının sadece görünen kısmı. Ancak, işletmenizin yerel aramada iyi bir sıralama elde etmesini istiyorsanız ilk sırada yapılacaklardır.

Siyah Şapka SEO Nedir?

SEO’da size vurgulamak istediğim son yönü, aynı zamanda kullanmaya asla heveslenmeyeceğinizi umduğum bir çalışma. İçtenlikle söylüyorum.

Çünkü, cazibesi olsada, siyah şapka SEO kullanmak genellikle arama motorlarından ceza almanız ile sonuçlanır.

Siyah Şapka Uygulamaları

  • Arama motoru yönergelerine karşı stratejiler kullanarak arama motoru algoritmalarını manipüle etmeyi amaçlar
  • En yaygın siyah şapka teknikleri arasında anahtar kelime doldurma, gizleme. (kullanıcıların görmemesi, ancak arama motorlarının görmesi için anahtar kelimeleri kodda gizleme.) ve bağlantı satın alma yer alır.

Peki, neden biri siyah şapka SEO kullanır? Birincisi, çünkü genellikle bir siteyi Google’ın yönergelerini izleyerek sıralamak zaman alır. Aslında uzun zaman.

Siyah şapka stratejileri, örneğin bağlantı kurmanın karmaşıklığını azaltmanıza izin verir. Anahtar kelime doldurma, kullanıcıların daha fazla içerik oluşturmak zorunda kalmadan birçok anahtar kelime için bir sayfayı sıralamalarına yardımcı olur.

Söylendiği gibi, tespit edilmesi durumunda genellikle arama listelerinden silinmesine neden olur.
Burada bahsetmemin nedeni, SEO’da kısayol olmadığını fark etmenizi istiyorum. Gerçek olamayacak kadar iyi görünen strateji önerenlere dikkat edin.

SEO’yu Dış Kaynak mı Kullanmalısınız Yoksa Şirket İçinde mi Tutmalısınız?

SEO üzerinde kendiniz çalışın, başka bir ekip üyesine devredin veya tamamen dış kaynak kullanın, bu kararı mümkün olduğunca fazla bilgi ile vermek isteyeceksiniz.

SEO’yu Kendiniz Nasıl Yaparsınız?

Kendinize karşı dürüst olun – SEO öğrenmekle ilgileniyor musunuz?
Temel bilgileri öğrenmek için zamanınız var mı?

Web sitenizi yeniden tasarlarsanız ve yanlışlıkla birkaç sayfanın dizinini kaldırırsanız yardım alacağınız kaynaklarınız var mı?

Bu sorulardan herhangi birinin cevabı “hayır” ise, SEO konusunda destek almalısınız.

SEO uzun vadeli bir oyundur ve tıpkı bir kas gibi, sonuçları görmek için sürekli çalışmanız gerekir. Bu, önemli bir emek gerektirir.

Herhangi bir şüpheniz varsa, bir sonraki en iyi şeyi deneyin – işi devretmek.

SEO’yu Bir Ekip Üyesine Yetkilendirin

SEO’yu kendiniz yapmaktan tam olarak emin değilseniz, işi bir ekip üyesine devretmeyi düşünün.

Büyüme, geliştirme ve hatta web tasarımı ile ilgilenen bir kişi varsa, bu, kariyerlerini büyütmelerine yardımcı olacak değerli bir beceri olacaktır. Bütçeniz varsa, tam zamanlı bir arama motoru optimizasyon uzmanı da tutabilirsiniz.

Bu roldeki kişi pazarlama ekibine, geliştirme ekibine ve hatta tasarım ekibine rapor verebilir.

SEO, benzersiz bir dizi beceri gerektirir.

Bir işletmenin hemen hemen her işlevine dokunduğundan, bölümlerin daha sonra yeniden yapılandırılması gerekirse, bu pozisyon sık sık değişikliğe tabi olmayacaktır

Bu işe atadığınız kişi, işlevsel olarak daha sık çapraz katkıda bulunacaktır, bu nedenle onları yönetme konusunda biraz özgürlüğe sahip olacaksınız.

Bir Ajans ile SEO Dış Kaynak Kullanımı

SEO ile ilgilenmiyorsunuz, ekibiniz tam kapasite çalışıyor ve tam zamanlı bir SEO rolünü doldurmak için bütçe ayıramıyorsunuz.

Şimdi Ne Olacak?

Paranızın karşılığını alabileceğiniz en iyi şey, SEO’yu saygın bir danışmana yaptırmaktır. Neden? Niye? İlk olarak, saygın bir SEO danışmanı, işletmelere organik trafik, olası satışlar ve dönüşümler getirme konusunda oldukça yeteneklidir

Bunu her gün yaparlar, böylece sizin veya ekibinizden bir üyesinin temel bilgileri öğrenmek için ihtiyaç duyacağı eğitim süresine ihtiyaç duymazlar.

İkincisi, bir danışman, sigorta yardımları, bordro vergileri vb. gerektirmediği için tam zamanlı birini görev için işe almaktan daha ucuz olabilir.

Bir anahtar kelime araştırma aracıyla kendiniz yaparsanız, SEO ayda **** ila ***** TL arasında bir maliyeti olacaktır.

Bir danışman için saatte *** ila **** dolar arasında ve tam bir pazarlama ajansı hizmeti alırsanız ayda ***** TL’ye kadar maliyet olabilir. Küçük işletmeler genellikle SEO’ya büyük markalardan daha az harcar.

SEO Maliyetlerinin İki Türü (SEO – SEM)

Organik arama stratejinize yapılan yatırım veya Google Ads gibi ücretli arama motoru pazarlaması (SEM) hizmetleri için ne kadar ödediğiniz

Web sitenizin optimize edilmesi durumunda yazılımla ilgili de maliyetler çıkacaktır.

SEO Kaynakları ve Eğitimi

Bu kılavuz, SEO’yu keşfetmek için yalnızca bir başlangıç ​​noktasıdır. Ama öğrenecek daha çok şey var.

Siz veya ekibinizden biri bu beceriyi almak isterse, bir sonraki çalışmanız için çevrimiçi eğitim kaynakları şunlardır:

  • Google Analytics Kursu
  • SEO Uzmanlarından Kurslar Alabilirsiniz
Sizin için profesyonel olarak SEO çalışmaları gerçekleştirebilirim. Tam istediğiniz gibi çalışmalar yapar, size bunu şeffaf olarak raporlayabilirim.

Yapmanız gereken tek şey aşağıda yer alan WhatsApp butonuna tıklamak ve benimle iletişim kurmak.

WhatsApp İletişim

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.