Google SEO Kalite Yönergeleri
Google SEO Kalite Yönergeleri, bir web sitesinin sayfa kalitesi, amacı ve arama kalitesini ölçümlemeyi hedeflemektedir. Bu ölçümlerin sonucunda arama sonucu kalitesini en üst seviyeye çıkarmayı amaçlamaktadır. Bu makalemizde SEO ile ilgili çalışan ya da kendi sitesine SEO uygulayanlara yönelik yol gösterici bir klavuz oluşturulmuştur.
İçindekiler
Arama Kalitesi Derecelendirme
Arama Kalitesi değerlendiricileri, birçok farklı türde derecelendirme kriterlerini uygulamaktadır. Genel kriterler, öncelikle Sayfa Kalitesi (PQ) ve Karşılanan İhtiyaçların (NM) derecelendirmesini kapsar. Bu kriterler diğer birçok derecelendirme için de önemlidir.
Arama Kalitesi Derecelendirmesine Giriş
Arama Deneyimi
World Wide Web, geniş bir çevrimiçi bilgi ve içerik koleksiyonudur. İnternet arama motorları, bu çevrimiçi evreni keşfetmek için güçlü bir yol sağlar. İnsanların arama yapmasının birçok yolu vardır: insanlar tarayıcıdaki bir arama kutusuna kelimeler yazabilir, bir cep telefonu veya yardımcı cihazla konuşabilir, arama motorunun otomatik tamamlama özelliklerini kullanabilir. Bir konuyu derinlemesine araştırmak ya da hızlı Arama yaparak, ev tadilatı veya tatil planlaması gibi uzun vadeli bir planın araştırmanı yapabilir. Birisi sıkıldığında (komik videolar) araması ya da eğlenceli bir şeylerin aramasını yapabilir. Yapılan Arama, bir kişinin hayatının kritik bir anında sorulan tek bir soru da olabilir. Örneğin (kalp krizinin belirtileri nelerdir?)
Arama motorları, insanların aradıklarını bulmalarına yardımcı olmak için vardır. Bunu yapmak için arama motorları, en yararlı ve yüksek kaliteli arama sonuçlarını getirmelidir.
Arama türleri, çok farklı yapıda arama sonuçlarına ihtiyaç duyar.
- Tıbbi arama sonuçları yüksek kaliteli, yetkili ve güvenilir olmalıdır.
- Sevimli hayvan resimleri için arama sonuçları çok güzel olmalıdır.
Web sitelerinin arama sonuçlarında yükselmesi için hedeflenen anahtar kelimelerde kullanıcının ihtiyacını (Alaka düzeyi ve kalite kriterlerini) üst düzeyde karşılaması gerekmektedir.
Çok fazla anlam veya bakış açısı içeren aramalar, anlam ve bakış açılarının doğal çeşitliliğini yansıtmasından dolayı sonuçlara ihtiyaç duyar.
Dünyanın her yerinde insanlar arama motorlarını kullanıyor; bu nedenle, arama sonuçlarındaki çeşitlilik, aramayı kullanan kişilerin çeşitliliğine bağlı olarak kullanıcıların ihtiyaçlarını karşılamak zorundadır.
Örneğin; insanla ilgili yapılan aramalar, çeşitli demografik geçmişleri ve kültürleri temsil eden yararlı sonuçlar getirmelidir.
Son olarak, arama sonuçları kullanıcılara yardımcı olmalıdır.
- Arama sonuçları güvenilir
- Güvenilir bilgiler sağlamalı
- İnsanları yanıltıcı içerikle yanlış yönlendirmemelidir.
- Arama sonuçları, hoş olmayan, üzücü, rahatsız edici içeriklerle insanlar üzerinde olumsuz etki oluşturmamalıdır.
- İnsanların aradıklarını bulmalarına izin vermelidir.
- Zararlı, nefret dolu, şiddet içeren veya müstehcen arama sonuçları, “yalnızca kişinin aramasının” bu tür bir içeriği aradığını açıkça gösterecek şekilde ifade etmeli ve aramalarında kullanılan kelimelerin başka makul bir yorumu olmaması durumunda arama sonucu getirmelidir.
Yapmanız gereken tek şey aşağıda yer alan WhatsApp butonuna tıklamak ve benimle iletişim kurmak.
Arama Kalitesi Derecelendirmesinin Amacı
Arama Kalitesi derecelendirilmesi, dünya çapında arama motoru kalitesinin değerlendirilmesine yardımcı olmaktadır. “Kaliteli arama motorları, insanlara kendi dillerinde ve yerel ayarlarında yardımcı olacak sonuçlar verir.”
Tek bir derecelendirme kriteri, web sitesinin Google Aramasında nasıl göründüğünü ya da arama sonuçları sayfasında (SERP’de) yukarı veya aşağı yönlü hareket etmesine neden olmamaktadır. Bunun temel nedeni insanların açık web’deki her sayfayı ayrı ayrı derecelendiremeyeceğinden kaynaklıdır.
Değerlendirmelerin amacı, arama motorlarının dünyadaki insanlara ne kadar etkili ve yararlı çalıştığını ölçmek için yapılmaktadır.
Derecelendirmeler farklı aramalarda, fayda sağlayan yada sağlamayan sonuçlara ilişkin örnekler sağlayarak arama motorlarının kendilerini iyileştirmesi için kullanılmaktadır.
Google derecelendirmede, kişisel görüş, tercihler, dini inanç ve siyasi görüşlere önem vermemektedir. Daima en iyi sayfalara ve derecelendirme bölgesindeki kültürel değerlere önem vermektedir.
Sayfa Kalitesi Derecelendirme Yönergesi
Sayfa Kalite Derecelendirmesine Giriş
Sayfa Kalitesi (PQ) derecelendirme, kullanıcıların URL’le ilişkili web sitesini keşfedilmesine rehberlik etmektedir. Bu doğrultuda, Sayfa Kalitesi derecelendirmesinin amacı, sayfanın amacına ne kadar ulaştığını ölçmektir.
Farklı türdeki web siteleri çok farklı amaçlara sahip olabileceğinden, farklı sayfa türleri için Google beklenti ve standartları farklılık göstermektedir.
Başarılı bir Sayfa Kalitesi Derecesi için olması gerekenler:
- Web sitelerin, kullanıcı beklenlentilerine yönelik yaşattıkları deneyim.
- Kalite yönergelerine uygulayan web sitesi.
Web Sayfalarını ve Web Sitelerini Anlama
Arama motorlarının Sayfa Kalitesi (PQ) derecelendirmesini yapabilmesi için web sitenizin net bir şekilde neyi amaçladığının anlaşılır olması gerekmektedir. Öncelikle bu konuda temel bilgileri inceleyeceğiz. Bu arada, Sayfa Kalitesi derecelendirmesiyle ilgili önemli bilgileri sizlere aktaracağım, bu nedenle alanınızda uzman dahi olsanız bu bölümü çok dikkatli incelemenizi tavsiye ederim.
Önemli Tanımlar
Arama motoru, insanların İnternet’te bulunan içeriği bulmasına veya bunlarla etkileşime girmesine yardımcı olan bir yazılımdır.
Kullanıcı, İnternette bilgi bulmaya veya bir görevi yerine getirmeye çalışan bir kişiyi ifade eder.
URL, web tarayıcınızın <find= ve bir web sayfasını görüntülemek için kullandığı bir karakter dizisidir.
Web sitesi, birbirine bağlantılar içeren bir kişi, şirket, eğitim kurumu, hükümet veya kuruluş tarafından çevrimiçi olarak sunulan bir grup World Wide Web sayfasıdır. Popüler web siteleri arasında Facebook, Wikipedia, Yahoo, YouTube, vb. bulunur.
Alt Sayfa, sitede ana sayfa dışındaki herhangi bir sayfadır. Örneğin, http://www.apple.com/iphone, Apple web sitesinde bir alt sayfadır ve https://finance.yahoo.com/news , Yahoo Finance web sitesi de bir alt sayfadır.
Web yöneticisi, bir web sitesinin performansı ve sağlığından sorumlu olan kişidir.
Bir Web Sayfasının Amacı Nedir?
Bir sayfanın amacı, sayfanın oluşturulma nedeni veya nedenleridir. İnternetteki her sayfa bir amaç için veya birden çok amaç için oluşturulur. Sayfaların çoğu insanlara yardımcı olmak için oluşturulmuştur, dolayısıyla faydalı bir amacı vardır.
Bazı sayfalar, insanlara yardım etmek için çok az çaba sarf eder veya hiç çaba göstermeden yalnızca para kazanma amacıyla oluşturulmuştur. Hatta bazı sayfalar kullanıcılara zarar vermek için oluşturulmuştur. Arama motorları sayfaları anlamak için ilk önce amacına odaklanmaktadır.
Sayfa Kalitesinin (PQ) derecelendirmesinde Sayfa Amacının Önemi
Arama motoru (PQ) derecelendirmesinin temel amacı, bir sayfanın amacına ne kadar ulaştığını belirlemektir.
- Arama motorları sayfa amacını anlayarak, o sayfayı değerlendirirken hangi kriterlerin dikkate alınması gerektiğini daha iyi anlamaktadır.
- Web siteleri ve sayfaları temel olarak insanlara yardımcı olmak için oluşturulmaktadır. Bu durumun dışında hareket eden siteler En Düşük derecelendirmeyle değerlendirilir.
İnsanlara yardımcı olmak için oluşturulan tüm web siteleri Google tarafından “sayfa amacı ve türü” olarak eşit kalitede değerlendirilmektedir. Örnek ansiklopedi ve mizah sayfalarının sayfa amacı ve türü olarak kalite farkı bulunmamaktadır.
Önemli: Farklı tür ve amaçlara sahip en yüksek ve en düşük kaliteli web sayfaları vardır: alışveriş sayfaları, haber sayfaları, forum sayfaları, video sayfaları, hata mesajlı sayfalar, PDF’ler, resimler, dedikodu sayfaları, mizah sayfaları, ana sayfalar ve diğer tüm sayfalar. Bu noktada sayfanın türü PQ derecelendirmesini belirlememektedir. Sayfanın derecelendirilmesi için var olma amacının anlaşılması gerekmektedir.
Faydalı ve Yararlı Sayfaların Amaçları (Bunlarla Sınırlı Değildir):
- Bir konu hakkında bilgi paylaşmak.
- Kişisel veya sosyal bilgileri paylaşmak için.
- Resimleri, videoları veya diğer ortam biçimlerini paylaşmak.
- Bir görüş veya bakış açısını ifade etmek.
- Eğlendirmek.
- Ürün veya hizmet satmak.
- Kullanıcıların sorular göndermesine izin vermek.
- Kullanıcıların dosya paylaşmasına veya yazılım indirmesine izin vermek için.
Örnek Sayfa Amaçlar:
Sayfa Türü | Amacı |
Haber Sitesi Ana Sayfası | Kullanıcıları önemli ve güncel olaylar hakkında bilgilendirmek. |
Alışveriş sayfası | Ürün hakkında bilgi vermek ya da satmak. |
Video sayfası | Bir kedinin sevimli bir videosunu paylaşmak. |
Para birimi dönüştürücü sayfası | Farklı para birimlerindeki eşdeğer tutarları hesaplamak. |
Örnek (***** Sayfası) Sayfanın amacı açık olmamakla birlikte yararlı bir sayfadır; bu sayfa anlamsız veya garip gelebilir. Ancak, kullanıcılarının fotoğraflarına bıyık çizebilmesi için imkan sunar. Bu fotoğrafları göndermeye teşvik eden mizahi bir sayfadır. Sayfanın amacı mizah veya sanatsaldır. Bu sayfanın faydalı bir amacı vardır. SSS ve Hakkında sayfası çok yardımcı olmasa da, web sitesi başka bir sayfada kendini açıklamaktadır.
Yapmanız gereken tek şey aşağıda yer alan WhatsApp butonuna tıklamak ve benimle iletişim kurmak.