Doktorlar için SEO Neden Önemli? (Adım Adım Rehber)
Doktorlar için SEO çalışmaları bilinirliğini artırmak için gerekli olan en önemli pazarlama kanalları arasındadır. Yeni başlayanlar için bu çalışmalar zor gelebilir ancak paylaşacağımız stratejilerle sizlerde kendinizi bu alanda geliştirebilirsiniz. Doktorlar için internet üzerinden yapılacak PR çalışmalarının başında SEO stratejileri gelmektedir.
Dijital pazarlamanın diğer alanları gibi, SEO’da sürekli değişim ve çalışma gerektirmektedir. Bunun temel nedeni Google algoritmalarının düzenli olarak güncellenmesidir. Bu alanda başarı gösteren projeler kendilerini her zaman güncelleyen ve algoritmadaki değişikliklere hazır olanlardır.
2022’de Doktorların aklında tutmak isteyeceği en büyük SEO trendlerinden bazılarına göz atalım.
İçindekiler
Doktorlar için SEO Kontrol Listesi
Önemli Web Verilerini ve Sayfa Deneyimini Yakından Takip Edin:
2021 Arama Motoru Dergisi raporuna göre, Google’ın Temel Web Verileri , önümüzdeki iki yıl içinde en önemli SEO faktörü olacaktır. Temel web verileri; hayati bilgileri ve kullanıcının genel sayfa deneyiminin kritik bir parçasıdır.
Temel Web Verileri Nedir?
Google SERP’i belirlemek için Önemli Web Verileri ve Mobil uyumluluk gibi diğer sayfa deneyimlerini kullanmaktadır.
- Sayfa yükleme süresi (Sayfa ne kadar hızlı yükleniyor?)
- Etkileşim (Kullanıcılar sitenizle etkileşime girdiğinde siteniz ne kadar duyarlı?)
- İçeriğin yüklenirken kararlılığı (Sayfa yüklendikçe düzen değişiyor mu?)
Olumlu bir sayfa deneyimi, potansiyel hastalarınızın ve kullanıcıların ihtiyaç duydukları bilgilere ulaşmasını sağlayacaktır. Bu durumun sonucunda hastalarınız bilgilere hızlı ve sezgisel bir şekilde ulaşabileceği anlamına gelmektedir. Google bu deneyimi “kullanıcılar için tüm tarayıcılar ve uygulamalarda web’i daha keyifli hale getirmek” olarak tanımlıyor.
Önemli Web Verilerini Nasıl Ölçebilirim?
Google’ın rehberlik sağlayan web aracını https://web.dev/vitals/#core-web-vitals kullanabilir veya Web Verileri metriklerine, Google Search Console’daki Önemli Web Verileri raporu aracılığıyla da erişebilirsiniz.
Okuyucunuzun Arama Amacına Yönelik İçerikler Oluşturun
2022’de dikkate alınması gereken en büyük SEO trendlerinden biri arama amacıdır. Google’ın arama amacına odaklanması, aşağıdakileri gerçekleşen son algoritma değişikliğiyle bağlantılıdır:
- Yapay zeka (AI)
- Bilgisayarda dilleri daha doğru analiz edebilecek şekilde programlamanın yollarını arayan doğal dil işleme (NLP)
Google, NLP ve AI ile insanların bir arama sorgusu girdiklerinde ne sorduğunu daha iyi anlamaya çalışmaktadır.
Bir içerikle “arama amacını” düşündüğünüzde, içeriğin bir kullanıcının ihtiyaç duyduğu bilgi türünü hedeflediğin den emin olursunuz.
Ahrefs’ in de belirttiği gibi, bir aramanın arkasındaki “Asıl” neden budur.
Google’ın algoritması alakalı içeriği ödüllendirdiği için arama amacı stratejiniz için önemlidir. Son birkaç yıldır Google, arama yapanlara daha iyi sonuçlar sağlamak için algoritmasını sürekli geliştirmektedir. Bu nedenle, içeriğiniz bir kullanıcının sorusuyla ne kadar alakalı olursa, arama motoru sonuç sayfasında (SERP) yükselme olasılığı o kadar yüksek olur.
Yapmanız gereken tek şey aşağıda yer alan WhatsApp butonuna tıklamak ve benimle iletişim kurmak.
Arama Amacı Türleri Nelerdir?
Dört tür arama amacı vardır.
İçeriğinizi hedeflemek ve anahtar kelimeleri değerlendirmek için bunlara dikkat etmelisiniz.
- Bilgilendirme: Kullanıcı, “Kulak enfeksiyonunun tedavisi nedir?” gibi bir soruya yanıt arıyor veya “COVID-19’un belirtileri nelerdir?”
- Ticari Araştırma: Kullanıcı alışveriş için seçenekleri arıyor ve karar vermelerine yardımcı olacak bilgileri bulmaya çalışıyor. Örneğin, “en iyi Ankara hastaneleri” veya “Dermatoloji Uzmanı Ankara’yı incelemesi”.
- İşlemsel: Kullanıcı birşey satın almak veya bir hizmet bulmak için arama yapıyor ve onu nereden alacağına dair bilgiye ihtiyaç duyarak inceliyor. Örneğin, “Ankara’da botoks yapan doktorlar” veya “Ankara’da evde sağlık hizmeti veren firmalar.
- Gezinme: Belirli bir markayı veya web sitesini bulmak için yapılan arama amacıdır. Kullanıcı, “İstanbul hasta portalı” veya “Uzman doktor ***” şeklinde yapılan aramalardır.
Birincil Anahtar Kelimenizden Daha Fazlasını Araştırın
Google’ın arama amacına odaklanması, anlambilime (kelimelerin arkasındaki anlama) baktığı anlamına gelmektedir. Bu durumun sonucunda içeriğinizin birden fazla birincil anahtar kelime içermesi gerektiği ortaya çıkmaktadır.
Birincil anahtar kelimeniz size sayfa içinde bir yön verirken, bunun yanında semantik olarak alakalı anahtar kelimeleri sayfanızda geçirmeniz SEO açısından önemli katkı sağlayacaktır. Bunlar, sayfanızın konusu veya konseptiyle ilgili anahtar kelimelerdir.
Örneğin, diz protezleri hakkında bir sayfa yazıyorsanız, aşağıdaki gibi anahtar kelimeleri de eklemek isteyebilirsiniz:
- Ortopedik Cerrahisi
- Fizik Tedavi
- İyileşme Süresi
- Aşınma ve Yıpranma
- Merdiven Tırmanma
Birçok SEO aracı, anlamsal anahtar kelimeler sağlar.
Bir SEO aracınız yoksa, anahtar kelimeyle ilgili ne tür konu veya soruların olduğunu görmek için Google ile ilgili arama önerilerini kullanabilirsiniz. Bunlar, arama sayfasının alt kısmında bulunmaktadır.
Sonuç olarak, arama motoru için değil, her zaman okuyucunuz için yazmalısınız. Kullanıcıların Sorularını aklınızda tutun ve içeriğinizde net bir şekilde yanıtlayın.
İçeriğinizinde EAT Faktörlerini Uygulayın
Sayfa deneyimi güncellemeleri ve Önemli Web Verilerine rağmen Google: “İyi bir sayfa deneyimi, harika ve alakalı içeriğe sahip olmanın önüne geçememektedir.” Şeklinde EAT’ın önemini vurgulamaktadır.
EAT: Deneyim, Yetki ve Güven anlamına gelir. Bunlar, bir web sayfasının veya makalenin kalitesine bakarken Google’ın dikkate aldığı faktörlerdir.
EAT faktörleri, sağlık hizmeti ve Doktor web siteleri için kritik öneme sahiptir; çünkü Google bu sayfalara ekstra inceleme ile bakar. Sağlık hizmetleri; okuyucunun sağlığını, güvenliğini veya mali durumunu etkileyebilecek bilgileri içeren “paranız sizin hayatınız” (YMYL) içeriğine girer . Sağlık hizmeti içeriğinizde EAT faktörleri yoksa Google, bu içeriği kullanıcıların arama sonuçlarında üst sıralara yerleştirmez. (Hatta sıralamalardan da uzaklaştırabilir.)
Sağlık Hizmetlerinde SEO için EAT’yi İyileştirmesi
Google’ın daha çok doğal dil ve EAT faktörlerine odaklanmasında dolayı, sağlık hizmetleri SEO’ su, anahtar kelimenizi yalnızca başlık etiketinde ve meta açıklamasında göstermekten daha fazlasını olmalıdır. Evet, bu adımlar hala önemli, ancak Google daha fazlasını istiyor.
Bu yeni blog gönderisinde veya web sayfasında “yayınla”ya basmadan önce kendinize şu soruları sormalısınız:
- Hedef kitlem sağladığım bilgileri kolayca anlıyor mu?
- Okuyucumun sorularına açık ve eksiksiz cevap veriyor muyum?
- Kaynaklarım güvenilir, doğru ve güncel mi?
Sağlık hizmeti SEO içeriğinizde EAT’yi iyileştirmeye Yönelik Bazı İpuçları:
Jargonları Atlayın
Ortalama bir hastanın anlayacağı dil ve terimleri kullanın . Örneğin, “hipertansiyon”, “yüksek tansiyon” olarak değiştirilebilir.
Hedeflediğiniz okuma seviyesi: hedef kitlenize bağlı olacaktır, ancak 7. veya 8. sınıf seviyesine ulaşmak için çabalamak iyi bir hedeftir. Daha net ve özlü içerik yazmanıza yardımcı olması için yazım araçlarını kullanabilirsiniz.
İçeriğinizde Gezinmeyi Kolaylaştırın
İçeriğinizi başlık etiketleriyle (H2 ve H3) bölmek, bir web sayfasının daha kolay okunmasına ve anlaşılmasına yardımcı olacaktır. Bu başlıklar arama motorlarının sayfayı taramasına da yardımcı olabileceğinden, SEO’ nuzu da artıracaktır.
Ayrıca her sayfa için açıklayıcı ve doğru meta verileri (başlık etiketleri, açıklamalar vb.) oluşturmayı unutmayın.
İçeriğinizin Sırasını Düşünün
Bir okuyucu, aradığı sayfaya geldikten sonra bilgiyi birkaç saniye içinde bulabilecek mi? En kritik soruları sayfanızın üst kısmında yanıtlamaya ve sayfanın alt kısmında destekleyici ayrıntıları eklemeyi hedefleyin. Kullanıcıların sorularını net bir şekilde cevap vermek, arama motoru sonuç sayfalarında (SERP’ ler) tıklama oranlarını artıracak ve bu da sıralamanıza olumlu katkı sağlayacaktır.
Ayrıca, içeriğinizin yapısınıda göz önünde bulundurun. Hastaya (ve Google’a) mantıklı gelecek şekilde mi düzenlendiğini kontrol edin.
Doğruluğunu Kontrol Edin
Güvenilir ve doğru yazmak, okuyucuların web sitenizle ilgilenmesini sağlama ve arama motorlarına kaliteli içerik sunduğunuzu gösterme olasılığını daha da artıracaktır. Ayrıca potansiyel olarak müşterilerinizde itibarınızı artıracaktır. Bu konuyu desteklemek için “Güvenilir web sitelerine bağlantı verdiğinizden ve konunun uzmanlarını kaynak gösterdiğinizden” emin olmalısınız.
Benzersiz İçerik Oluşturun
Bir konu hakkında benzersiz bir bakış açısı veya yeni bir araştırma paylaşarak rakiplerinizden ayrılabilirsiniz.
Arama Amacına Odaklanın
Bir sayfaya sadece anahtar kelimeler ekleyerek yeterli olacağını düşünmemelisiniz. Bunun yerine, her zaman arayan kişinin sorusuna veya sorununa yönelik içerik geliştirdiğiniz den emin olmalısınız.
Sesli Aramanın Hala Popüler (ve Büyüyen) Bir Trend Olduğunu Unutmayın
NLP ve EAT’yi akılda tutan içerik, sesli arama için de uygun olacaktır. Bu yaklaşım giderek daha önemli hale geliyor – sesli arama, akıllı telefon tabanlı aramalar için kritik seviyede yükseliyor. Amerika Birleşik Devletlerinde 2021 yılında tahmini 94 milyon insan akıllı hoparlöre sahip telefon kullanıyordu ve bu oran 2020’ye göre %24 artış gösterdi.
Sesli arama dostu içerik oluşturmak, yalnızca potansiyel hastalarınızın ne sorduğuna değil, aynı zamanda nasıl sorduğunu da dikkate alır.
Telefonlarına Hangi Soruları Soruyorlar?
- Uzun kuyruklu, sohbete dayalı anahtar kelimeler kullanın. Örneğin, “mide ağrısı aspirin” yerine “Aspirin mide ağrısına neden olur mu?” sorusuna odaklanmayı düşünün.
- İçeriğinizdeki soruları heceleyin ve bunu net bir şekilde yanıtlayın.
- Soru ve cevapları özetlemek için başlıkları (H2 ve H3′ leri) kullanın.
Kaliteli ve Uzun İçerik Oluşturmaya Çalışın
Uzun ve kaliteli içerik oluşturma düşüncesi, özellikle bu sonsuz (SEO) yapılacaklar listesine eklenmesinden dolayı bunaltıcı gelebilir. (Anahtar kelime araştırması yapmak için saatler harcadınız ve şimdi 3.000 kelimelik bir makale yazılması zor gelebilir.)
Uzun ve kaliteli içerik yazılması zaman ve enerji gerektirir; ancak karşılığını verir. Daha uzun içerik, bir dizi anahtar kelimeyi dahil etmek için daha fazla fırsat verir. Sonuç olarak organik aramada daha sağlam bir içerik yapısı oluşturur. Uzun içeriğin, paylaşım ve bağlantı kazanma, sitenizin otoritesini oluşturma ve genel SEO’ nuzu geliştirme olasılığı daha yüksektir.
Uzun biçimli içerik zaman alır, bu nedenle kendiniz veya ekibiniz için gerçekçi bir hedef belirlemelisiniz. Belki yıl içinde 2 uzun içerik planlayabilir ya da bu sayıyı 10′ a çıkarabilirsiniz. Kaynaklarınıza ve sorumluluklarınıza bakın ve parmaklarınızı yavaş yavaş uzun biçimli içerik oluşturmaya alıştırmalısınız.
Videolarınızıda Optimize Etmeyi Unutmayın
Video, içerik pazarlama stratejisinin değerli bir parçasıdır. 2021’de Wyzowl tarafından ankete katılan pazarlamacıların dörtte üçünden fazlası, Video pazarlamasının satışları artmasına doğrudan yardımcı olduğunu söyledi.
Video, bir katılım veya satış aracı olarak değerinin ötesindedir. Sağlık hizmet SEO stratejinize de yardımcı olmaktadır. Video başlığına ve açıklamasına anahtar kelimeler ekleyerek YouTube’daki (ikinci en popüler arama motoru) videolarınızı optimize etmek için çalışmalar yapabilirsiniz.
YouTube aramasını ilham kaynağı olarak kullanabilir veya size YouTube anahtar kelime önerileri vermek için TubeBuddy gibi araçları deneyebilirsiniz. Google Trendler ayrıca size YouTube aramaları hakkında bilgi verecektir.
Bu, videolar Google SERP’de üst sıralara çıkmanıza yardımcı olacaktır. Ayrıca Google, 2022’de video SEO görünürlüğünüzü artırmak için fırsatlar sunacaktır.
Sağlık Sektörü SEO Stratejiniz 2022 için Hazır mı?
Bu günlerde her şeye hazırlıklı olabileceğimizi söylemek zor; ancak bu trendler ve en iyi uygulamalarla siteniz için kaliteli SEO çalışmaları yapabilirsiniz.
Yapmanız gereken tek şey aşağıda yer alan WhatsApp butonuna tıklamak ve benimle iletişim kurmak.