H Etiketi Nedir? SEO Açısından Önemi
H Etiketi, HTML kodlarında önemli yer tutan bir etikettir. Sitelerin kodlamaları yapılırken, arama sonuçlarında görüntülenirken ve daha pek çok site içi düzenlemede Heading etiketleri önem taşımaktadır. SEO için önemli bir yere sahip olan Heading etiketleri, içeriği ön plana çıkarmaktadır.
Başlıklar metinleri okumada ve sınıflandırmada kullanıcıların işini kolaylaştırmaktadır. Aynı kolaylık HTML kodlama sistemi için de geçerlidir. Bundan dolayı Heading etiketlerinin kullanımında bazı konulara dikkat edilmesi gereklidir.
İçindekiler
H (Heading) Etiketi Nedir?
Heading etiketi, Google botlarının sayfa içeriği ile ilgili bilgi aldığı HTML kodlarına verilen isimdir. Kodlama yapılırken H şeklinde simgelenir. Heading etiketi, kurgulanan metinlerdeki başlıklara denir. Başlıklar, metin içerisinde yer alan diğer unsurlardan ayırmak için H kodları arasında kullanılır.
H kodları, hiyerarşik olarak H1’den başlar ve H6’ya kadar gider. H1 en yüksek öncelikli başlığı ifade eder. Aynı hiyerarşiye göre H6 en düşük öncelikli olan başlıktır. Söz konusu HTML kodlarının görüntüsünü örnekleyecek olursak:
<h1>Heading Etiketi</h1> şeklindedir.
H etiketi olarak da isimlendirilen heading etiketi, SEO için önemli HTML başlık etiketlerine denir. Heading etiketleri sıralanırken hiyerarşik bir düzen içerisinde başlıklandırma yapılır. Heading kurgulanmasında yapılan bazı basit hatalar giderildiğinde ortaya son derece başarılı bir SEO grafiği çıkacaktır.
Bu etiketler yerli yerinde kullanıldığında Google gibi arama motorlarında içerikler üst sıralarda yerini alacaktır.
H (Heading) Etiketinin Yanlış Kullanımları Nelerdir?
H etiketi kullanılırken yaygın olarak bilinen pek çok yanlış vardır. Heading etiketleri metin oluştururken HTML kodlarında H sembolü ile yer alır. Ancak bu etiketler her zaman doğru bir şekilde kullanılmaz. Bundan dolayı da kodlama sistemi içerisine yerleştirilirken kullanıcıların beklediği performansı vermez.
Bu yaygın yanlışlar arasında Heading etiketinin kullanım sıklığı vardır. Zira bazı kullanıcılar her etiketi istedikleri ölçüde kullanabileceklerini düşünerek içerik kurgusunu buna göre yaparlar.
Heading kullanılırken dikkat edilmesi gereken noktalardan ilki yaygın bilinen yanlışların yerine doğrusunu öğrenmektir. Birçok kullanıcı 1 adet H1 başlığı, 4 adet H2 başlığı ve 4 adet H3 başlığı olması gerektiği gibi bir yanılgıya düşmüştür. Ancak Google Webmaster platformunda yer alan bilgilerde herhangi bir sayı yer almamaktadır. Bireyler, içerikte ihtiyaç duydukları sıralamaya göre alt başlıkları da yerli yerinde kullanmalıdırlar. Bu durum her içeriğin farklı uzunlukta olabileceğinden kaynaklıdır.
Yani ilaçlar ve sağlık ile ilgili bir nedir ne değildir içeriği yazıyorsanız, yukarıda sayıca verilen başlıklar yetersiz kalabilir. 14 – 15 kadar Heading etiketine dahi ihtiyaç duyabilirsiniz. Bu noktada da içerik kurgusunda ihtiyacınıza yönelik seçimler yapmak ve birbirinin alt başlığı olacak başlıkları yerinde kullanmak önemlidir.
Örnek H Etiketi kullanımı
Heading etiketi kullanılırken dikkat edilmesi gereken konulardan biri de sınıflandırma yapmaktır. Yani bu, H1 etiketinden sonra H3 etiketine atlanamaz demektir. Alt başlıklar kendi içerisinde derecelendirilmiş bir şekilde kurgulanır. Bunun tam tersi olarak H4 başlığından da H2 gibi bir başlığa atlanması için gerekli koşullar sağlanmalıdır.
Burada dikkat edilmesi gereken nokta H4 ile anlatılacak konunun bittiğinden emin olmaktır. Konu ile ilgili artık herhangi bir ekleme yapılmayacaksa yeni alt başlık açılır. Bu şekilde H2 Heading başlığı kullanılır.
Örnek Heading Etiketi Kurgusu
Heading etiketleri, sayfa ziyaretçilerinin sizi kolay bir şekilde bulmasını sağlar. Kullanıcılar başlıklar içerisinde geçen kelimeleri arama motorlarına yazarak sonuca ulaşırlar. Bu noktada önceliklendirilmiş başlıklar vardır. Heading etiketleri de bu öncelikli hiyerarşiye göre kurgulanır. Örnek heading etiketi kurgusu ise şu şekildedir:
<h1>Anksiyete</h1>
<h2>Anksiyete Nedir</h2>
<h2>Anksiyete Belirtileri Nelerdir?</h2>
<h2>Anksiyete Tedavisi Nasıl Olur?</h2>
<h3>Psikoterapi ile Anksiyete Tedavisi</h3>
<h3>İlaçla Anksiyete Tedavisi</h3>
<h2>Anksiyete Testi Nasıl Yapılır?</h2>
H (Heading) Etiketi İpuçları
H (Heading) etiketleri kullanılırken yardımcı olabilecek belli başlı ipuçları vardır. Bu noktalara dikkat ederek heading etiketlerini daha etkili biçimde kullanmak mümkündür.
Kullandığınız etiketlerin tekrar sayısından tutun da içeriklerine kadar pek çok noktada dikkatli olmanız halinde, SEO açısından kaliteli içerikler ortaya çıkacaktır. Bunun yanı sıra doğru heading etiketi düzenlemesi ile metin akıcılığını yakalamak da mümkün olacaktır.
Heading etiketleri içerisinde doğru kullanım oldukça önemlidir. Ana başlık heading etiketi, daha sonradan yeniden kullanılmamalıdır. Alt başlık etiketleri ise içerisinde kategorizasyona bölünmelidir. Bir başlık içerisinde yüzeysel yer alan konu diğer bir alt başlıkta detaylandırılmalı ya da diğer alt başlıkta farklı konudan bahsedilmelidir.
HTML kodlarında heading etiketleri metinlerin analizinde yarar sağlar. Bundan dolayı da başlıklar içerisinde sık aranan anahtar kelimelerin geçmesi önemlidir. Bu anahtar kelimeler metin içerisine doğru bir şekilde yerleştirilmelidir.
Anahtar kelimenin yerinde kullanımı ile arama motorlarında arama yapan kullanıcılar, arama niyetlerine göre ilgili içeriklerinize kolayca ulaşacaktır. Böyle bir düzenleme yapmak hem SEO bakımından hem de semantik arama kavramı açısından size ciddi bir avantaj sağlayacaktır.
Heading Etiketleri (H1 – H2 – H3 – H4-H5-H6) Kullanımı
Heading etiketleri kullanırken belirli bir sıralama ile bu etiketler kullanılmaktadır. Heading etiketlerinin kullanımında kesinlikle şu sıralama olmalıdır diye bir durum söz konusu değildir. Ancak bazı noktalarda kesinlikler vardır. Bunların ilki tek bir ana başlık olmasıdır. Daha sonra bu ana başlık çevresinde şekillenen belirli alt başlıklar sıralanacaktır.
Bu sıralama içerisinde H1 ana başlığı ifade eder. H1, metnin tamamının içeriğini kilit olarak anlatan en genel başlıktır. Odak anahtar kelime genellikle H1 içerisinde yer alır. H2 etiketi, H1 ana heading etiketinin alt dalları olan başlıkları ifade eder. Metnin uzunluğuna göre akıcı bir okuma sağlayacak şekilde H2 etiketlerini kullanmak mümkündür.
H2 etiketinin alt başlıklandırılması için de sıralı bir şekilde H3, H4 gibi etiketler kullanılır. Bu etiketler, birbirinin alt başlıkları olarak kullanılır. İçerisinde H1 ve H2 etiketlerine göre daha detaylı bilgiler yer alır. Bu noktada da kısa içeriklerde çok fazla karşınıza çıkmayabilir.
SEO Açısından Önemi
H (Heading) etiketleri, SEO açısından değerlendirilince arama motorlarında üst sıralarda çıkmanıza olanak sağlar. Bu noktada da arama motoru optimizasyonunda önemli bir yere sahiptir. İçerik, sitenizi arama motoruna taşıyacak unsurdur. Bundan dolayı da içeriklerde kurguladığınız heading etiketleri buna uygun olarak belirlenmelidir.
HTML kodları içerisinde yer alan Heading etiketlerinin SEO açısından önemini şöyle sıralamak mümkündür:
- Arama motorunda kolay bulunmayı sağlar.
- Sayfanızı daha okunabilir hale getirir, metinleri parçalara böler.
- Arama motorunda sayfanızı daha ilgili seçeneklerde gösterir.
- Sitenize gelecek trafik artar.
- Potansiyel site trafiği size müşteri kazandırır.
Yapmanız gereken tek şey aşağıda yer alan WhatsApp butonuna tıklamak ve benimle iletişim kurmak.
Sonuç
SEO’da önemli bir yeri olan Heading etiketleri, kullanıcıların arama motorunda yaygın olarak arattığı anahtar kelimelerden oluşur. Bu noktada HTML kodları içerisinde yer alan H (Heading) etiketlerinde uygun anahtar kelimeleri kullanarak sitenize trafik çekmek mümkündür. Bunun yanı sıra anahtar kelimeler kadar metinlerde anlatılan içeriğin de kategorizasyonu için Heading etiketlerinin önem taşıdığını unutmamak gerekir.
Heading etiketleri, akıcı ve kolay bir okuma sağlamaktadır. Doğru ve etkili heading etiketi kullanarak hem sitenizde kaliteli içeriklerin okunmasını sağlamak hem de potansiyel müşterileriniz ile buluşmak oldukça etkili bir çözüm olacaktır.