Backlink Kazanmak İçin 7 Yol (Tecrübe Edilmiş)
Web sitenizin otoritesini ve görünürlüğünü arttırmak için bağlantı kazanmak, bazen çok zorlayıcı bir uğraşa dönüşebilmektedir. Çünkü kazandığınız bağlantılar, hem içeriklerinizle uyumlu olması ve hem de yüksek kaliteli sitelerden gelmesi gerekmektedir.
Günümüzün dijital dünyasında kalite kaliteyi beslemektedir. Kendini kanıtlamış web sitelerinden kendi sitenize backlink kazanmak; Google’ın, web sitenizi daha kaliteli olarak algılamasını sağlayacaktır.
Web sitenize yüksek kaliteli bağlantılar almak, şu iki konu açısından size fayda tanıyacaktır:
- Çevrimiçi otoritenize olumlu bir katkıda bulunmak
- Organik aramalardaki görünürlüğünüzü arttırmak
Sitenize, alanınızdaki diğer kaliteli sitelerden bağlantı (Backlink) almak SEO açısından da oldukça önemlidir. Çünkü bağlantı otoriteniz arttıkça, arama motorlarında daha görünür hale gelmeye başlarsınız. Bahsettiğim tüm bu amaçlar doğrultusunda yararlanabileceğiniz, birbirinden farklı bağlantı kazanma yöntemlerini sizin için açıklıyorum.
İçindekiler
Backlink Kazanmak Neden Önemlidir?
Öncelikle meselenin önemini açıklayarak başlamak istiyorum. Çünkü bu soru ile pek çok farklı ortamda karşılaştım. Bağlantı kazanmak neden bu kadar önemlidir?
Bu önem, birkaç farklı sebepten kaynaklanmaktadır:
Organik Trafiğiniz Artar
Yeni bağlantılar kazanmak, site trafiğinizin organik yollardan artmasını sağlar. Başka bir siteden aldığınız bir bağlantı, size daha fazla sayıda ziyaretçi kazandıracaktır. Ancak bağlantı kazanmak; dönüşümü, satın almayı veya sosyal medya paylaşımlarını garanti etmez. Bu dediklerimi, web sitenizin sağlaması gerekmektedir.
Marka Bilinirliğiniz Artar
Her yeni bağlantı kazandığınızda, ek gösterimler kazanmış olursunuz. Diyelim ki Türkiye’nin en çok ziyaret edilen haber sitelerinden biri Mynet’ten bir bağlantı kazandınız. Büyük olasılıkla çok fazla kullanıcı, web sitenizi ziyaret edecektir.
Tam tersi şekilde, küçük bir blog sayfasından bağlantı kazandığınızda ise, ziyaretçi sayınızın çok fazla artmasını bekleyemezsiniz. Ancak bu bağlantı, kendi nişinizden geldiyse; kazandığınız ziyaretçi sayısı az olsa bile siteniz için değerlidir.
Web Sitenizin Otoritesi Artar
Web sitenizin otoritesi, kendi alanınızda yetki ve otorite sahibi sitelerden aldığı bağlantı sayısı arttıkça daha da artacaktır. Aslında işaret ettiğim bu durum, bir anlamda otorite kavramının tanımından gelmektedir. Örneğin, aynı düşünceleri paylaştığınız bir arkadaş grubu içinde herhangi bir konuda uzman olarak nitelendirilmek, sizi bir anlamda grup içinde otorite sahibi yapacaktır.
Dijital dünyada otorite oluşturmak ve kendinizle ilgili ve yüksek kaliteli web sitelerinden bağlantı oluşturmak giderek daha zorlayıcı hale gelmektedir.
Sizin için hazırladığım bu liste, internetteki varlığınızı güçlendirmek için yararlanabileceğiniz 7 farklı bağlantı oluşturma yöntemini içermektedir.
Eşsiz Araştırmalar Hazırlayın
İşletmenizin veya web sitenizin türüne ve kapsamına bağlı olarak, müşterileriniz ve sektörünüz hakkında eşsiz verilere erişime sahip olabilirsiniz.
Hedef kitlenizin okumak, beğenmek ve arkadaşlarıyla paylaşmak isteyebileceği eşsiz araştırmalar hazırlayabilirsiniz. Bu tarz ilginç bilgileri toplayabilir, analiz edebilir, düzenleyebilir ve takipçilerinizin ilgisini çekecek şekilde paylaşabilirsiniz.
Kullanıcılar genellikle, kendi kişisel veya iş deneyimlerini karşılaştırabilecekleri istatistikleri ve kulis bilgilerini okumayı çok severler.
Yurtdışı kaynaklı, saygın bir içerik araştırma aracı olan Buzzsumo; detaylı ve kapsamlı araştırma çalışmaları yayınlayarak tam da bu tarif ettiğim şeyi yapmaktadır. Örneğin, içerik etkileşimini arttırmak ve en iyi manşetlerin nasıl yazılacağı konusunda rehberlik etmek için kendi devasa veri tabanından yararlanmaktadır.
Gerçek veriler ile desteklenmiş yazılar, hiç şüphem yok ki Buzzsumo.com’a diğer pazarlama sitelerinden çok sayıda geri bağlantı kazandırmıştır. Çünkü her işletme veya web sitesi, Buzsumo’nun sunduğu bu eşsiz verilere erişimi gösterememektedir.
Paylaşacak benzersiz ve faydalı bilgileriniz olup olmadığını anlamak için birkaç adım geri çekilin ve kendinize şöyle bir göz atın.
Benzersiz Görsel Ögeler Oluşturun
Web ortamı, büyük oranda fotoğraf, video, grafik vb. ögelerin üzerine kurulu görsel bir mecradır. Bu nedenle; benzersiz görüntüler ve grafikler yayınlamak, okuyucuların ilgisini çekmek ve yeni bağlantılar kazanmak için kritik öneme sahiptir.
Benzersiz Fotoğraflar ve Videolar
Ücretsiz fotoğraf arşivleri, web sitenizi ve blog yazılarınızı geliştirmek ve tamamlamak için oldukça kullanışlıdır. Ancak kullanıcıların daha önce karşılaşmadığı eşsiz görüntüler, eşlik ettikleri içeriğe daha fazla özgünlük ve otorite kazandırmaktadır.
İçeriklerinizi mümkün olduğunca orijinal fotoğraflar ve görüntüler ile desteklemeye özen gösterin.
Hem B2C, hem de B2B türü işletmelerde gerçek kullanıcılara ait fotoğraflar kullanmak, genellikle gerçek kişilerden daha çok etkileşim almaya neden olmaktadır.
Sosyal medyanın yaşadığı bu olağanüstü büyüme, insan hikâyelerini anlatmak için, gerçek kişilerin görüntülerini kullanma gücünün kanıtı niteliğindedir.
Bu görsel paylaşma işini bir adım daha ileri taşıdığımızda ise video hikâyeciliği karşımıza çıkmaktadır. Videolar aracılığıyla anlatılan özgün hikâyeler; Youtube başta olmak üzere, Instagram ve TikTok’u videolardan gelen etkileşimler açısında öne çıkarmaktadır.
Fotoğraflar gibi videolar da, içeriklerin alacağı etkileşimi ve eğlence değerini artırmak için blog gönderilerine veya web sayfalarına kolayca yerleştirilebilmektedir.
Net bir şekilde ifade etmem gerekirse, ilgi çekici videoların bağlantı kurma olasılığı düz yazılara göre çok daha yüksektir.
Ayrıca mümkün olduğu sürece, bir videonun içinde başka bir videoya veya kaynağa işaret etmek, kurulacak bağlantı sayısını arttırabilmektedir. Referans verilmiş yazarlardan, videolarınıza veya videolarınızın yer aldığı gönderilerinize bağlantı istemekten çekinmeyin.
Infografikler
Infografik, belki çok aşina olduğunuz bir kelime değildir. Ancak büyük ihtimalle birçok kez bu eşsiz sunum yönteminden yararlanmışsınızdır.
Infografikler, ister basit ister karmaşık olsun, her türlü bilgiyi görsel olarak hoş ve ilgi çekici bir şekilde sunmanızı sağlayan içerik türüdür.
Bu görsel aracın aldığı etkileşim oranı zaman içinde biraz azalmış gibi görünse de, doğru bilgi doğru tasarım ile birleştiğinde, aldığınız bağlantı sayısının artacağını gözlemleyeceksiniz. İnfografikleri, daha sonra paylaşılabilir bir blog gönderisine veya web sayfasına dâhil edebilirsiniz.
İnfografiklerin, web sitenize sağlayacağı başlıca faydalar şunlardır:
- İnfografikler, okuyucuların dikkatini kaybetmemelerini sağlar.
- Bu grafik ögesi, kolayca paylaşılabilir niteliktedir.
- Görsel olarak ilgi çekici olmaları sebebiyle, marka değerinizi yükseltirler.
- Yayınladığınız infografikler, Google Görseller sonuçlarında görünebileceğin için, markanızın SEO’suna da fayda sağlar.
- Belirli bir konuda uzmanlığınızı sergileyebilmenizin harika bir yoludur.
Popüler Olan Yazılara Atıf Yapın
Popüler olmuş bir konu ya da yazı hakkındaki görüşlerinizi paylaşmak, otorite oluşturmanın bir başka harika yoludur.
Google Trendler aracını kullanarak, popüler hale gelmiş konuları tespit ederek çalışmalarınıza başlayabilirsiniz. Twitter, Facebook, Instagram, YouTube, LinkedIn veya hedef kitlenizin yoğun olarak kullandığı başka bir sosyal medya ağı üzerinden anahtar kelime bazlı Hashtag aramaları da gerçekleştirebilirsiniz.
Yorum yapmak için bir konu veya bir yazı belirledikten sonra, makalenin yazarına ve yazarın çalıştığı yere tam olarak atıfta bulunmayı unutmamalısınız.
Yaptığınız yorumun, diğer yorumlara ve kaynaklara kıyasla hem daha özgün hem de daha kapsamlı olduğundan emin olmalısınız. Çünkü asıl hedefiniz okuyuculara, takipçilere, izleyicilere ya da dinleyicilere yorum yaptığınız konu için uzmanlığınızı ve yetkinliğinizi ispatlamanızdır.
Ayrıca fikir yazılarınızı, uygun sosyal medya platformlarında ve sektörel kanallarda yayınlamalı ve dağıtılmasını sağlamalısınız. Atacağınız bu adımın amacı, konunuza olan katkınızı daha çok okuyucuya ulaştırarak daha fazla sayıda beğeni, paylaşım ve bağlantı alabilmektir.
Gönderilerinizdeki Bağlantıları Güncelleyin
Benzer ama belki de daha basit bir yaklaşım, popüler gönderilerle etkileşime geçebilmek için orijinal yazara tamamlayıcı ve değeri yüksek içerikler sunmaktır.
İlk olarak, az önce bahsettiğim yöntemin aynısını kullanarak popüler gönderileri belirleyin. Bu noktada önünüzde birkaç seçeneğiniz olacaktır.
Bağlantılarınızı Tıklayarak Kontrol Edin
Çalıştığından ve güncel/doğru içeriğe işaret ettiğinden emin olmak için tüm bağlantılara tek tek tıklayabilir ve hepsini inceleyebilirsiniz.
Özellikle yayınladığınız eski gönderilerde, çalışmayan ve bu nedenle bir boşluğu doldurmak için anında fırsat sunan bozuk bağlantılar bulabilirsiniz.
Aynı mantıkla; bağlantı veya içerikleriniz, eski veya modası geçmiş olduğundan bazı boşluklara sahip olabilir. Burada da alternatif olarak konunuzla alakalı ve güncel bir içeriğe kendi sitenize bağlantı oluşturmasını teklif edebilirsiniz.
Birçok site yöneticisinin tüm bağlantılarının geçerliliğini gözden geçirmeye ayıracak zamanı yoktur. Bu nedenle de, değerli bir bağlantı kazanırken onlara bir de iyilik yapmış oluyorsunuz.
Daha Fazla Backlink Oluşturma
Var olan backlinklerin ötesinde düşünmenizi tavsiye ediyorum. Yazınızda bahsettiğiniz herhangi bir anahtar kelime veya konu için detaylandırabileceğiniz kısımları gözden geçirin. Okuyucularınıza daha detaylı bilgi sunabilmek için bu bölümlerden başka kaynaklara bağlantılar oluşturabilirsiniz. Ayrıca başka yazarlara, sizin yazınıza bağlantı vermelerini de teklif edebilirsiniz.
Bahsettiğim tüm bu senaryolarda, bağlantı almak istediğiniz yazının yazarına veya web sitesi yöneticisine; içeriğinize niye bağlantı vermeleri gerektiğini açıklayan kısa bir mesaj hazırlayabilirsiniz.
Ücretsiz Araçlar Teklif Edin
İşi veya görevi ne olursa olsun, her kullanıcı şu tarzda içeriklere ilgi göstermektedir:
- Zamandan tasarruf etmelerini sağlayacak tavsiyeler
- Bilgi veya deneyim eksikliği durumunda onlara kılavuzluk edecek ücretsiz ipuçları
- İş kolaylaştırıcı püf noktaları ve araçlar
- Tasarım sürecini kısaltacak hazır şablonlar
Google’da yapacağınız “A Hesaplayıcı” veya “B Şablonu” gibi hızlı aramalar, karşınıza birçok sonuç çıkaracaktır. Listenin başındaki sonuçlar açık ara en iyi araçlar olarak kabul edilmektedir. Ayrıca hiç bu uğraşlara kalkışmadan, işinizi kolaylaştırmak için kullandığınız araç veya şablonlar varsa; bunları web sitenizde paylaşmayı düşünebilirsiniz.
Kendi püf noktalarınızı ve ipuçlarınızı paylaşırken, aşağıdaki maddelere dikkat etmelisiniz:
- Gönderilerinizin SEO açısından başarılı olabilmesi için, paylaştığınız araç veya şablon ile ilgili anahtar kelimeleri kullandığınızdan emin olmalısınız. Bu sayede, organik aramalardan çok sayıda bağlantı elde edebilirsiniz.
- Ayrıca paylaştığınız araç veya şablonu, hedef kitlenizin göreceği sosyal medya platformlarında ve diğer iletişim kanallarında paylaşmayı ihmal etmemelisiniz.
- Aracınızı kullanmaya başlayan takipçilerinize, işlerini kolaylaştırıp kolaylaştırmadığını açıkça sorabilirsiniz. Alabileceğiniz olumsuz yanıtlar, sizin veya aracınızın değerini düşürmeyecektir.
Ücretsiz Araçlar için Ahrefs Örneği
Ahrefs, SEO araçlarının ücretsiz sürümlerini sunma konusunda adeta bir uzmandır. Aslında Ahrefs, bu araçlardaki uzmanlığını ve popülerliğini; blog sayfasından ve sosyal medya hesaplarından düzenli olarak tanıtım yapmasına borçludur. Aktif olarak kendini tanıtması ve kullanıcılarına ücretsiz seçenekler sunması, kendisini sektörde lider bir konuma yükseltmiştir.
Binlerce kullanıcı ise, bu araçları ücretsiz olarak denedikten sonra, üyeliğini Premium sürüme yükseltme kararı almaktadır.
Ahrefs, “ücretsiz” paylaşım mantığını bir adım daha ileri taşımıştır. Aynı hedefle potansiyel müşterilerin ilgisini çekmek ve onlarla etkileşime geçmek için ücretsiz SEO kursları da sunmaya başlamıştır.
Kullanıcılara sunduğu ücretsiz fırsatlar, çok hızlı bir şekilde geri bağlantılar elde etmesini sağlamış ve bugünkü satış ve iletişim hacmine ulaşmıştır.
Sonuç olarak Ahrefs, SEO ile ilgili bir arama yaptığınızda, organik sonuç sıralamasında sürekli olarak üst sıralarda listelenmektedir.
SERP’leri Gözden Geçirin
Kaynakları belirleme ve geri bağlantılar oluşturma konusunda gözden kaçan bir yöntem vardır. Arama motoru sonuçlarını analiz etmek, yoğun bir mesai gerektirdiği için genellikle ihmal edilen çalışma biçimidir.
Elinizde çoktan hazırlamış olduğunuz bir anahtar kelime araştırması olduğunu varsayarak konuşuyorum. Her bir anahtar kelime için en iyi 50-100 arama sonucunu önünüze alın ve incelemeye koyulun.
İlk 50’de görünen tüm alan adları veya web siteleri; hem tanım hem de alaka düzeyi açısından arama motorlarının gözünde yetkililerdir. Bu kaynaklardan alacağınız geri bağlantılar, faaliyet gösterdiğiniz sektörde iyi olduğunuzu kanıtlamak için arama motorlarına açık bir şekilde sinyal verecektir.
Bu şekilde bağlantı kazanmak veya oluşturmak için, aşağıdaki kaynakları inceleyebilirsiniz:
- Dizinler
- Sektör reklamları veya bağlantıları
- Kuruluşlara ait web sitesi reklamları, bağlantıları veya dizinleri
- Ortak veya birbirine bağlı yürütülen web siteleri
- Yerel işletme web siteleri
- Blog yazıları veya gönderi yorumları
- Daha önce belirttiğim gibi blog yazısı veya gönderilerdeki güncellemeler
- Video yorumlar
Bir kuruluş, ortak veya yerel web siteleri söz konusu olduğunda, sunduğunuz ürün veya hizmetlerinizle ne kadar alakalı oldukları oldukça önemlidir. Aynı durum, blog gönderileri için de geçerlidir, bağlantı aldığınız blogların yayın yaptığınız alan ile ilişkili olması gerekmektedir.
Güvene Dayalı İlişkiler Kurmaya Özen Gösterin
Geri bağlantıların ve organik yollarla kazanılan otoritenin temeli güvendir. Sonuçta, güvendiğiniz bir site sahibinden veya hedef kitlenizin bir üyesinden bağlantı oluşturmasını isteyebilirsiniz.
Hepimizin bildiği gibi güven, kolay ve çabuk kazanılmaz. Zamanın olağan akışı içinde, değer sağlamaya yönelik kararların tutarlı bir şekilde alındığının gösterilmesi gerekmektedir.
Güven duygusu, karşılıklı bir şekilde oluşturulur. Bu nedenle içeriğinizin paylaşılması durumunda kendinizden bir şeyler vermeye hazır olmalısınız.
Bağlantı almak için herhangi bir ödeme yapmaktan kesinlikle kaçınmalısınız. Çünkü yaptığınız ödeme, yalnızca bağlantıların özgünlüğünü ve gerçek değerini azaltmaya sebep olmaktadır. Bağlantı satın almak, genellikle çevrimiçi itibarınıza ve otoritenize yarardan çok zarar vermektedir.
Güven, satın alınan değil kazanılan bir şeydir. Ve başta Google olmak üzere tüm arama motorları, satın alınan ve kazanılan güven arasındaki farklı anlama konusunda her geçen gün daha iyi hale gelmektedir.
Güvene dayalı bir şekilde ve alakalı, kalitesi yüksek içeriklerden aldığınız bağlantıların getirisi özellikle uzun vadede çok daha fazladır.
Aldığınız bağlantı sayısını arttırmak uzun vadede sonuçlarını alabileceğiniz stratejiler gerektirmektedir. Çok kısa sürede, çok fazla sayıda bağlantı kazanmak ilk etapta aldığınız tıklama sayısını tabii ki de arttırır. Ancak sonrasında, web sitenizin arama motorları açısından yasaklanmasına kadar birçok olumsuz duruma yola açabilir. Bu nedenle organik yollarda ve güven ilişkisine dayalı olacak şekilde bağlantı kazanmayı hedeflemelisiniz.