SEO

Meta Açıklama Nedir? 7 İpucu (Örneklerle)

Meta açıklama (meta description), bir site ya da sayfanın konusunu özetleyen arama sonuçlarında (SERP’lerde)  kullanıcıların karşısına çıkan kısa metindir. Google tarafından önerilen en iyi uygulamalara ve resmi HTML spesifikasyonlarına göre meta açıklamalarını nasıl yazacağınızı ve optimize edeceğinizi detaylı paylaşacağız.

Meta açıklamaları, arama motoru optimizasyonu için önemlidir. Doğru yapılırsa, kullanıcıları arama sonuçları sayfalarından sitenizi tıklamaya teşvik eder.

Temel amaç, web sayfasının bir özetini sunmaktır.

Google’ın kılavuzu şunu belirtir :

“Bir sayfanın meta açıklaması, Google’a ve diğer arama motorlarına sayfanın ne hakkında olduğuna dair özet bilgi sunmaktadır.”

Meta açıklamaları, arama sıralamasını doğrudan etkilememektedir; Ancak, potansiyel site ziyaretçilerinin bir sayfanın ne hakkında olduğunu anlamalarına yardımcı olmada rol oynarlar, bu da arama yönlendirmeleri üzerinde olumlu bir etki sağlamaktadır.

Bu bölümde arama motorlarının, sayfanızın içeriğini anlamasına yardımcı olan ve arama yapanlara tıklayıp web sitenizi ziyaret etmeleri için ilham veren harika meta açıklamaları nasıl oluşturacağınızı paylaşacağım.

Meta Açıklaması Nedir?

Meta açıklama, arama motorlarına ve arama yapanlara bir web sayfasının ne hakkında olduğuna dair bir özet sunan HTML etiketidir (teknik olarak buna HTML öğesi denir).

Arama motoru sonuç sayfalarında (SERP’lerde) sayfa başlığının altında görüntülenir. URL, başlık ve meta açıklama birlikte arama snippet’i olarak adlandırılan yapıyı oluşturmaktadır.

Meta Açıklama Örneği

Meta açıklama
Meta açıklama

HTML standartlarını tanımlamaktan sorumlu uluslararası kuruluş  World Wide Web Consortium’a (W3C) göre, meta açıklamanın üç özelliği olmalıdır.

Geçerli bir meta açıklamanın üç özelliği şunlardır:

  1. Kullanıcılar, web sayfasının ne hakkında olduğunu açıkladığı sürece, herhangi bir kısıtlama olmaksızın istedikleri metni yazabilirler.
  2. Yazılan özet metin, arama motorunun kullanımına uygun olmalıdır.
  3. Her web sayfasında yalnızca bir meta açıklama kullanılmalıdır.

Google, Meta Açıklama Kurallarını Yeniden Yazıyor

Arama snippet’i, bir web sayfasındaki meta açıklamayı içerebilir veya Google’ın, web sayfasında görünür olan kısmından seçtiği bir metinde olabilir.

Google yönergelerinde, meta açıklamayı yalnızca doğruysa kullanacaklarını belirtmiştir.

Google bazen arama sonuçlarında snippet oluşturmak için sayfanın <meta name="description"> etiketini kullanır. Bunu, ilgili etiketin yalnızca sayfadaki içeriği sunmaya göre kullanıcılara daha doğru bilgi verebileceğini düşündüğümüzde yaparız.

Meta açıklamanın doğruluğuna bağlı olarak Google, web sayfanız için web sayfasındaki meta açıklamadan tamamen farklı bir meta açıklama da yazabilir.

Bu yeni bir şey değil. Google bu süreci yıllar önce otomatikleştirdi.

2020’de yapılan bir araştırmaya göre, Google’ın meta açıklamaları %70 oranında yeniden yazdığı ortaya çıkmıştır.

Bu durumun nedeni, site sahiplerinin doğru meta açıklamayı oluşturmadığı olabilir mi? Tartışmasız olan bir şey de doğru meta açıklama yazmak çok önemlidir.

Sizin için profesyonel olarak SEO çalışmaları gerçekleştirebilirim. Tam istediğiniz gibi çalışmalar yapar, size bunu şeffaf olarak raporlayabilirim.

Yapmanız gereken tek şey aşağıda yer alan WhatsApp butonuna tıklamak ve benimle iletişim kurmak.

WhatsApp İletişim

Meta Açıklama ve SERP Snippet’i Arasındaki Fark

Bazıları yanlışlıkla “meta açıklama” ve “arama snippet’i” terimlerini birbirine karıştırmaktadır.

Ancak meta açıklamaları ve arama snippetleri iki farklı şeydir.

Meta açıklama, sizin kontrol ettiğiniz bir HTML etiketidir. Kendi meta açıklamalarınızı oluşturabilir ve optimize edebilirsiniz.

Arama snippet’leri, Google’ın web sayfaları için gösterdiği açıklamalardır.

Meta Açıklamaları SEO İçin Neden Önemlidir?

Öncelikle Meta açıklamaları sıralama faktörü olarak kullanılmaz.

Peki günümüzde nasıl kullanılmalı, neden önemlidir?

Meta açıklama, kullanıcıların web sayfasında aradıkları bilgileri içerdiğini ikna ederek tıklamaları, trafiği, potansiyel dönüşümleri ve geliri artırmaya yardımcı olmaktadır.

Google’ın, Kaliteli meta tanımlar oluşturmaya yönelik en iyi uygulamalar başlığının altında web sayfası içeriğini özetlemek için meta açıklama etiketinin kullanılması önerilmektedir.

Ancak, kullanıcılara içeriğin aradıkları şey olduğuna ikna etmek için de kullanılmasını önerir.

“Meta tanım etiketi, genellikle belirli bir sayfanın neyle ilgili olduğuna dair kısa, alakalı bir özet sunarak hem kullanıcıları bilgilendirir hem de ilgilerini çekecek bilgiler verir. Bunlar, kullanıcıları sayfanın tam olarak aradıkları şey olduğuna ikna eden bir satış konuşması gibidir. “

SEO’nun amacı siteyi arama sonuçlarında üst sıralara çıkarmaktır. Meta açıklamayı SEO için önemli kılan, kullanıcıyı web sayfasına tıklamaya ikna ederek bu üst sıralamayı kazanca dönüştürmesidir.

Önerilen veya İdeal Meta Açıklama Uzunluğu Nedir?

Meta açıklamalarını maksimum 160-165 karakterde (veya kiminle konuştuğunuza bağlı olarak 156-160 karakter) tutmak yıllardır standart bir SEO uygulaması olarak kabul edilmiştir.

Bunun arkasındaki mantık, bu optimizasyonun arama sonuçlarında meta açıklamanın kesilmesini önlemeye yardımcı olmasıdır.

Google, web sayfasını daha iyi anlamak için meta açıklamayı kullanır ve meta açıklamanın ne kadar uzun olabileceği konusunda bir sınır yoktur, ancak Google kısa bir paragraftan fazlasını önermez.

Google’ın önerdiği şey bu :

“Bir sayfanın meta açıklama etiketi, Google’a ve diğer arama motorlarına sayfanın ne hakkında olduğuna dair bir özet verir. …bir sayfanın meta açıklama etiketi bir veya iki cümle, hatta kısa bir paragraf olabilir.”

SEO Uzmanları, meta açıklamanın, Google’ın arama sonuç sayfasında gösterebileceği meta açıklama karakter sayısı kadar sınırlı tutulmasını önermektedir.

Google az olsun ama öz olsun diyor.

W3C HTML standartları, “serbest biçimli bir dize” dışında bir sınır olmadığını belirtmektedir; bu, ne kadar metin kullanılacağına dair kural olmadığı anlamına geliyor.

Google’ın önerdiklerine uyacaksanız, bir meta açıklamanın ideal uzunluğunun, web sayfasını doğru bir biçimde özetlemeniz şeklindedir, ancak kısa bir paragrafın tercih edildiği söylenebilir.

Sonunda, kendi kararınızı kullanın.

Meta Açıklama Yazmak için 7 İpucu ve En İyi Uygulamalar

1. Rakiplerinizi Araştırın

Sektörünüz ne olursa olsun, SERP araştırması yapın, rakiplerinizi incelediğinizde yeniden yazmanıza gerek kalmadan neyin işe yaradığını görmenize yardımcı olacaktır – bu da size daha iyi bir meta açıklama yazmanız için ilham verebilir.

Hangi meta açıklamalarının arama sonuçlarında başarılı bir şekilde gösterildiğini ve hangilerinin Google tarafından yeniden yazıldığını araştırmak, bunu doğru yapmanın yolunu daha iyi anlamanıza yardımcı olabilir.

SERP araştırmasını etkili bir şekilde yapmak için:

1. Adım: Hedeflenen Anahtar Kelime İçin SERP’i Araştırın

Söylemesi yapmaktan daha kolay, biliyorum. Her arama sonucunu manuel olarak gözden geçirmek ve rakibinizin kriptonitinin tam olarak ne olduğunu belirlemek zaman alıcı olabilir.

Sıralamaya bakmamızın nedeni, genellikle güncel çalışmakta olan teknikleri sunmasıdır.

2. Adım: Rekabetiniz İçin SERP’leri ve Rakiplerin Ne Yaptıklarını Araştırın

Burada, rakiplerinize göz atın ve markaları için tam olarak ne yaptıklarını analiz etmelisiniz.

3. Adım: Bu Verileri Bir Elektronik Tabloda Bir Araya Getirin

Google SERP analizini hızlı ve verimli bir şekilde kullanmak için excel dosyasında verileri bir araya getirebilirsiniz.

Bu çalışma, rakiplerinizin sürekli bir kaydını tutmanıza ve aylık maliyetler olmadan kolayca ve verimli bir şekilde izlemenize olanak tanır.

2. Müşterinizin Yolculuk Haritasını Çıkarın

Hedef kitlenizin optimum satın alma yolculuğunu ve pazarlama dönüşüm hunisinin her aşamasında neler olduğunu belirleyin.

Pazarlama hunisi, hedef pazarınıza bağlı olarak büyük ölçüde değişebilir, bu nedenle burada izlenecek tam bir huniyi paylaşmak zordur.

Bulgularınıza göre meta açıklamalarınızı hedefleyin ve uyarlayın, ancak her zaman web sayfasının konusunu doğru bir şekilde özetlemeyi nihai hedef olarak belirleyin.

3. Markanızın Eşsiz Tonunu ve Tarzını Kullanın

Her markanın, marka kimliğiyle tutarlı, benzersiz bir ses tonu olmalıdır; marka kullanıcılara çevrimiçi olarak bu şekilde görünmelidir.

Her meta açıklama, benzersiz bir şekilde hazırlanmalı ve bu ses tonunun markanın ekosisteminde kendisini nasıl güçlendirdiğine göre uyarlanmalıdır.

Bir e-ticaret sitesinin kullandığı ses tonunu, Avukatlık hizmeti veren bir web sitesi için kullanmazsınız, değil mi?

Öyleyse neden sayfadan sayfaya tamamen aynı olan bir ses tonu kullanasınız ki?

Ses tonunun temel faydası, belirli anahtar kelimeleri hedefleyerek farklı kişilere ulaşmasıdır.

Kullanıcı amacına uygun kişileri hedefleyerek ve bu araştırmayla anahtar kelimeleri birleştirerek, hedef kitlenize gerçekten yankı uyandıran bir gelişmişlik ve optimizasyon düzeyiyle ulaşmak mümkündür.

4. Kitlenizin Gerçekten Aradığı Anahtar Kelimeleri Dahil Edin

Google, sıralamayı oluştururken meta açıklamasında anahtar kelime olup olmadığını bakmadığını iletiyor. Ancak SERP araştırması yaptığınızda gördüğünüz nedir? Meta açıklamasında vurgulanan anahtar kelimeler.

Bu, okuyucunuzun sorgularını tatmin edebileceğiniz ve sizi anahtar kelime seçimi konusunda en alakalı sonuca götürecek ipucudur.

Meta açıklamanız, görünen diğer tüm sonuçlardan daha iyi arama niyetini karşılıyorsa, tıklamayı kazanırsınız.

5. Sosyal Medya Trend Başlıklarından Yararlanın

Hedef kitleniz için tam olarak neyin trend olduğunu ya da olmadığını takip etmeye başladığınızda büyük olasılıkla sektörünüzde yükselişe geçeceksiniz.

Influencer hesaplarını ve sektörde bulunan firmaları takip etmek zaten stratejinizin bir parçası olmalıdır.

Bir adım daha ileri gidersek, alanınızda şu anda hangi konuların trend olduğunu değerlendirin ve en üst sıradaki sonuçlar için hangi meta açıklamaların göründüğünü araştırın.

Google Trendler, BuzzSumo ve Twitter’da Trend Olan Konular, sektörünüzle alakalı trend olabilecek şeyleri takip ve kontrol etmek için başarılı platformlardır.

6. Belirli Bir Arama Amacını Hedefleyin

“En iyi firma” ve diğer satış konuşmaları gibi genelleştirilmiş meta açıklamalar ve içi boş ifadeler, potansiyel müşterileri kaçırabilir.

Meta açıklamaları, kullanıcıların sorgusuna yönelik, tatmin edici bir açıklama ve güven oluşturması önemlidir.

Okuyucularda oluşturmanız gereken hissiyat, araştırdıkları konu hakkında bilgi vermek olmalıdır, onları kendi satış huninize dahil etmeye çalışmamalısınız.

7. Eski İçeriklerin Meta Açıklamalarını Yenileyin

Bir web sitesindeki eski içeriği yenilemek, site için bir nimet olabilir ve eski sayfalar için yeniden ilgi çekmek için harika bir yoludur.

Ayrıca meta açıklamalarınızı yenileyerek sonuç olarak sosyal medyadan daha fazla ilgi çekmeniz mümkündür.

Tüm meta açıklamalarınızı sistematik olarak yenilerseniz, yeniden paylaşabilir ve eski gönderilerden daha fazla görünürlük elde edebilirsiniz.

Harika Meta Açıklama Örnekleri

Peki, harika bir meta açıklama neye benziyor?

İşte birkaç örnek:

“Markalarla yaşadığınız sorunları şikayet etmek ve çözüm bulmak, diğer müşterilerin yorumlarını okuyarak alışveriş yapmak istiyorsanız …com.”

“Sade gelinlik modellerinin birbirinden zarif dokunuşlar yaratan dantelleri, süslemeleri ve taşları gecenin yıldızı olmanızı sağlayacak ince detaylardır..”

SEO Hizmeti mi araştırıyorsunuz? SEO Hizmetinde dikkat etmeniz gereken konular nelerdir? Uzmanlarımız, ihtiyaçlarınız için en iyisini bulmanıza yardımcı olabilir.”

Google Arama Merkezi'nden ekran görüntüsü, Ocak 2023
Google Arama Merkezi’nden ekran görüntüsü, Ocak 2023

Her meta açıklama türü, her sektör için uygun olmayacaktır. Test etme, sonuçlarınızı değerlendirme ve bu sonuçlara göre değişiklikler yapma burada devreye girmekte.

Meta açıklamanızı web sitenize ve kullanıcılarınız için tasarlanmış sayfaya göre uyarlamalısınız.

Meta Açıklamaları Optimize Etme

Google’ın önerdiği bir meta açıklamanın temelleri, içeriğin ne hakkında olduğunu özetlemek, özlü olmak, ancak uygun olduğu kadar çok metin kullanmak ve bunu yalnızca anahtar kelimeler için kullanmamaktır (anahtar kelime doldurma).

Ayrıca, meta açıklamanın potansiyel bir site ziyaretçisi için çekici olması önemlidir.

Geleneksel SEO, anahtar kelimeler için meta açıklamayı ve harekete geçirici mesajı önerirken, Bu internet otoriteleri için (Google ve W3C’ye göre) geçerli değildir.

Meta açıklamalar için en iyi uygulama, web sayfasının konusunu aktaran ve potansiyel site ziyaretçilerinin yanıtlarının yalnızca bir tık ötede ikna eden şeklinde özetlenebilir.

Sizin için profesyonel olarak SEO çalışmaları gerçekleştirebilirim. Tam istediğiniz gibi çalışmalar yapar, size bunu şeffaf olarak raporlayabilirim.

Yapmanız gereken tek şey aşağıda yer alan WhatsApp butonuna tıklamak ve benimle iletişim kurmak.

WhatsApp İletişim

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir