İçerik Pazarlaması Nedir? 2023 Kapsamlı Rehber
İçerik pazarlaması, bir markanın ürün ve hizmetlerini tanıtmak, hedef kitlelerini etkilemek ve müşteri ilişkilerini güçlendirmek amacıyla değerli, ilgi çekici ve öğretici içerikler üretmesi ve dağıtmasıdır.
İçerik pazarlaması, geleneksel reklamcılığın aksine, tüketicilerin ihtiyaçlarına ve ilgi alanlarına odaklanarak onlara değerli bilgiler sağlar ve güvenilir bir marka imajı oluşturarak uzun vadeli müşteri bağlılığı sağlar. İçerik pazarlaması stratejileri, blog yazıları, videolar, infografikler, podcast’ler, sosyal medya gönderileri, e-kitaplar, web seminerleri ve daha birçok içerik türünü içerebilir.
İçindekiler
İçerik Pazarlaması
Müşterileriniz ya da potansiyel müşterileriniz ve hedef kitleniz işletmenizden değerli içerikler bekliyor. İstenilen içeriğin sizi takip edenlere, doğal ve organik şekilde rahatsız edici olmadan ulaşması gerekiyor. Bu noktada içerik pazarlaması, işletmelerin bunu yapmasına yardımcı olur ve potansiyel müşterilere ulaşmanızı; onlarla etkileşim kurma ve onları memnun etme imkanı sağlar.
Etkili içerik pazarlamasına odaklanarak tam da bunu yapabilir ve sonuç olarak dönüşümleri artırabilir, marka bilinirliğini artırabilir, geliri artırabilir, kendinizi bir sektör lideri olarak konumlandırabilir ve daha fazlasını yapabilirsiniz.
İçerik Pazarlaması Neden Önemlidir?
İçerik pazarlaması işletmeniz için bir çok avantaj sağlayacaktır. Gelin hep birlikte bunları inceleyelim.
- Potansiyel müşterilerinizi ürün ve hizmetleriniz hakkında bilgilendirebilirsiniz.
- Dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.
- Müşteri ve işletmeniz arasında duygusal bağ kurabilir ve bunu güçlendirebilirsiniz.
- Hedef kitlenize ürün ve hizmetlerinizin ne tür problemleri çözdüğünü gösterebilirsiniz.
- Markanızla ilgili bir topluluk oluşturabilirsiniz.
Şimdi çeşitli içerik pazarlama türlerine bakalım.
İçerik Pazarlama Türleri
Stratejinize dahil edebileceğiniz pek çok içerik pazarlaması türü vardır. Sizlerle birlikte en yaygın olanları inceleyeceğiz.
Çevrimiçi İçerik Pazarlama
Çevrimiçi yayınladığınız tüm materyaller çevrimiçi içerik pazarlamasıdır. Bu pazarlama stratejisine spesifik bir örnek verecek olursak web sitelerimizi örnek verebiliriz. Güçlü bir çevrimiçi içerik pazarlama stratejisi, arama motoru sonuç sayfalarında (SERP’ler) daha üst sıralarda yer almamıza ve doğru zamanda doğru kişilerin önüne çıkmanıza yardımcı olacaktır.
Bu örnekte ozguraltun.com.tr adresini örnek verebiliriz.
Sosyal Medya İçerik Pazarlaması
Sosyal medya kullanıcı sayısı günümüzde 4,2 milyardan fazladır, kullanıcı sayısına baktığımızda işletmelerin neden sosyal medya da var olması gerektiğini daha iyi anlıyoruz. Çalışma yapabileceğimiz sosyal medya kaynaklarına baktığımızda (örn. Facebook, Instagram, Pinterest, LinkedIn, Snapchat) ve bunların her birinde içerik oluşturabileceğiniz ve paylaşabileceğiniz çeşitli yöntemler bulunuyor (örn. fotoğraflar, canlı videolar, önceden kaydedilmiş videolar, hikayeler).
İnfografik İçerik Pazarlaması
İnfografikler, içeriği, bilgileri ve verileri anlaşılması kolay bir grafik biçiminde görüntüler. Basit ifadeler, kısa ifadeler ve net görsellerden oluşan infografikler, içeriğinizi etkili bir şekilde iletmenin harika bir yoludur. Eğitici ve/veya karmaşık bir konuyu tüm izleyicilerin anlayabilmesi için ayrıştırmaya çalışıyorsanız , infografik en iyi yöntemlerden birisidir.
Blog İçeriği Pazarlaması
Bloglar, güçlü bir içerik üretme platformlarıdır. Bu platformlar amaç ve konuları açısından çok fazla yaratıcılığa izin verir. Bir blog yazısı ile bağlantılar aracılığıyla diğer dahili ve harici içeriğe linkler verebilirsiniz. Bu linklerle makalelerinizi tanıtma, sosyal paylaşım düğmeleri ekleme ve ürün bilgilerini dahil etme gibi çalışmalar yapabilirsiniz.
Podcast İçerik Pazarlaması
Spotify ve Apple Podcasts platformlarında 60 milyondan fazla kişi podcast dinliyor. Bu nedenle birçok işletme ve medya kuruluşu kendi podcast’lerini oluşturmaya ve paylaşmaya başladı. Podcast’ler, seçilen herhangi bir konu hakkında çok fazla yaratıcılığa izin verir. Ek olarak, bölümlerin ritmi, podcast’te kimlerin olduğu, podcast’in reklamını nerede yaptığınız ve bölümlerin ne kadar sürdüğü gibi podcast’le ilgili diğer faktörleri de siz belirleyebilirsiniz.
Video İçeriği Pazarlama
Wyzowl araştırmasına göre, tüketicilerin %73’ü bir markanın ürünü veya hizmeti hakkında video aracılığıyla bilgi almayı tercih ettiklerini söylüyor. Kısaca ifade etmek gerekirse artık insanlar görsel olan bilgileri daha çok arıyor. Tüm bunlara ek olarak, video pazarlama, dönüşümleri, yatırım getirisini artırabilir ve hedef kitlenizle iletişim kurmanıza yardımcı olur. Video içeriğinizi sosyal medya platformlarında, açılış sayfalarında veya video yükleme platformlarında paylaşabilirsiniz.
Ücretli Reklam İçeriği Pazarlaması
Ücretli reklamlar, geniş bir kitleye ulaşmanıza yardımcı olur ve görünmek istediğiniz her yerde kendinizi konumlandırmanıza olanak tanır. Ücretli reklamlar, içerik pazarlamasıyla birlikte kullanıldığında daha etkili olacaktır. Sosyal medya, açılış sayfaları, afişler ve sponsorlu içerik dahil olmak üzere ücretli reklamları paylaşabileceğiniz birçok yer vardır.
İncelemeniz Gereken Diğer İçerikler
Sizler için gelişiminize katkı sağlayacak içerikleri bir araya getirdim. Aşağıdaki içerikleri incelemeniz ve örneklerle uygulamanız kısa sürede SEO sorusunun cevabını öğrenmenize katkı sağlayacaktır.