SEO Stratejisi Nasıl Oluşturulur? 2023 Kapsamlı Rehber
SEO stratejisi (SEO planı), organik arama motoru sıralamalarını iyileştirmek için tasarlanmış adımları planlama ve uygulama sürecidir.
Başka bir deyişle: bir SEO stratejisi, daha fazla organik trafik elde etmek için planlanan süreçtir.
2022 Yılı SEO Stratejisi Oluşturma Adımları:
- 1. Adım: Anahtar Kelime Listesi Oluşturun.
- 2. Adım: Google’ın İlk Sayfasını Analiz Edin.
- 3. Adım: Daha Kaliteli ve Farklı İçerik Oluşturun.
- 4. Adım: Site İçi Bağlantılar Oluşturun.
- 5. Adım: Sayfa İçi SEO Yapın.
- 6. Adım: Site ve Sayfalarınızı Arama Niyetine Uygun Optimize Edin.
- 7. Adım: İçerik Tasarımına Odaklanın.
- 8. Adım: Sayfanıza Bağlantılar Oluşturun.
- 9. Adım: İçeriğinizi İyileştirin ve Güncelleyin.
İçindekiler
1. Adım: Anahtar Kelime Listesi Oluşturun
Anahtar kelime araştırması SEO stratejisinin ilk adımıdır. Bu çalışma hedef kitlenizin aradığı anahtar kelimeleri bulmanın en kolay yoludur.
Google Önerileri
Google’ a bir anahtar kelime yazmaya başladığınızda size öneri listesi sunacaktır:
Bu veriler, Google’dan geldiği için SEO için harika anahtar kelimeler verir. (Aslında bu durum insanların ne aradığını bildiğiniz anlamına gelir.)
Ayrıca, daha uzun anahtar kelimeler (“uzun kuyruklu anahtar kelimeler” olarak bilinir ) “kısa kuyruklu” terimlerden daha az rekabetçi olma eğilimindedir.
Bu nedenle, uzun kuyruklar nispeten düşük arama hacmi seviyelerine sahip olsa da, sıralamada yükselmek çok daha kolaydır.
Anahtar kelimeleri belirledikten sonra arama hacimlerini ve rekabet seviyelerini kontrol etmek için Semrush veya Ubersuggest gibi bir anahtar kelime aracı kullanabilirsiniz.
2. Adım: Google’ın İlk Sayfasını Analiz Edin
Anahtar kelimeleri belirleyip analiz işlemini tamamladıktan sonra, belirlenen bu anahtar kelimeler için kimin sıralandığını incelememizin zamanı gelmiştir.
Bunu yapmak için, bulduğunuz anahtar kelimelerden birini Google’a yazmanız yeterlidir.
En iyi 10 sonucu tarayın:
Ve dikkatinizi çeken yerleri not alın.
Örneğin, “Özgür ALTUN” için SERP’ler, SEO ile ilgili listelenmiştir:
Bu nedenle, sitenizde bu anahtar kelimeleri ele almak istiyorsanız, ilk sayfa sonuçlarının çoğunlukla SEO gönderilerinden oluştuğunu belirtmek istersiniz.
Bu nedenle sıralama almak için blogunuzda bir SEO gönderisi yayınlamanız gerekmektedir.
3. Adım: Daha Kaliteli ve Farklı İçerik Oluşturun
Şimdi süper yüksek kaliteli içerik oluşturma zamanı.
SEO içeriği söz konusu olduğunda, iki seçeneğiniz vardır:
- Seçenek: Farklı bir şey oluşturabilirsiniz.
2. Seçenek: Daha iyi bir şey oluşturabilirsiniz.
Var olan diğer kaynaklara göre daha kaliteli ve özgün içerik oluşturmalısınız.
Bazen tamamen farklı bir içerikle SERP’te daha iyi bir konumda olursunuz.
Örneğin:
“Mobil SEO” kelimesinde optimize edilmiş bir içerik yazmak istiyorsunuz.
Google’da ilk sayfanın”Mobil Optimizasyonunun X Yolu” gibi liste gönderileriyle dolu olduğunu fark ettiniz.
Şimdi:
Bu noktada diğer siteler genel olarak 10 liste oluşturduysa eğer“Sitenizi Mobil Olarak Optimize Etmenin 150 Yolu” şeklinde daha büyük liste yazısı oluşturmanız uygun olmayacaktır..
Bunun yerine, tamamen farklı bir Mobil optimizasyon içeriği oluşturabilirsiniz.
Amacımız tamamen kullanıcılarla etkileşime girip; Sosyal medya paylaşımları, Yorumlar ve en önemlisi Backlink almaktır.
Rakiplere göre daha iyi bir içerik oluşturmak istiyorsanız eğer Google’ın ilk sayfasında sıralanan sitelerden daha iyisini oluşturmanız gerekmektedir.
Örneğin:
“SEO araçları” ile ilgili çoğu içeriğin yalnızca 10-20 araç listelediğini fark ettik. Bu noktada 20 araçtan oluşan başka bir liste yayınlamak işe yaramayacaktır.
Bu noktada SEO araç sayımızı arttırıp içeriğimizin kalitesini diğerlerine göre daha kapsamlı hale getirebiliriz. Bu bizi sıralamalarda üst sıralara taşıyacaktır.
4. Adım: Site İçi Bağlantılar Oluşturun
2022 yılında arama motoru sıralamalarınızı yükseltmek istiyorsanız backlink almanız gerekiyor.
Moz blogunda yayınlanan Stone Temple Consulting tarafından yapılan bir araştırmaya göre, bağlantılar hala Google sıralamada ilk sayfada olmak için büyük bir öneme sahiptir. (Rekabeti yüksek kelimeler için kritik bir öneme sahiptir.)
Bu da Backlinklerin hâlâ önemli bir Google sıralama faktörü olduğu anlamına geliyor .
Soru şu: bunu nasıl yapıyorlar?
İnsanların sektörünüzdeki içeriklere neden bağlantı verdiğini bulmanız gerekiyor.
(“Kanca” olarak da bilinir.)
Ardından, içeriğinize bu “Kancayı” ekleyin.
Bu kanca bir video, ses, bağlantı olabilir.
Burada verinin tümü içerikte aktarılmaz ve sitenize yönlendirmek için link verilmektedir.
Kanca Örneği;
5.Adım: Sayfa İçi SEO Yapın
Bu adımda oluşturduğunuz içeriği anahtar kelimenize uygun optimize etmenizi içermektedir.
Sayfa içi SEO birden fazla teknik çalışma gerektirmektedir.
Bununla birlikte, 2022’de odaklanmanızı önerdiğim üç temel sayfa içi SEO tekniği vardır.
Dahili Bağlantı
Dahili bağlantılar SEO için etkilidir. Yalnız bunu doğru yapmalısınız.
Özellikle, yüksek otoriteye sahip web sayfalarından, otoriteye ihtiyaç duyan sayfalara bağlantı verebilirsiniz.
Kısa ve Anahtar Kelime İçeren URL’ler
Arama motoru optimizasyonunda, kısa URL’ler genellikle uzun URL’lerden daha iyi performans gösterir.
Bu yüzden URL’leri ya anahtar kelime ile ya da konuyla ilgili farklı kelimelerde yapabilirsiniz.
Her iki çalışmada SEO açısından uygundur.
Semantik SEO
İçerik çalışmalarımızı Semantik SEO’ya uygun olarak optimize ediyoruz.
Diğer bir deyişle:
Hedef anahtar kelimelerimize paralel farklı kelimeler buluyoruz.
Ardından, bu terimleri içeriğimizde kullanıyoruz.
Anahtar kelimemizi Google Görsellerde aratıyoruz.
Ve Google size bu konuyla ilgili alternatif kelime ve cümleleri verecektir.:
Ardından, normal bir Google aramasına aynı anahtar kelimeyi yazın. Ve aşağı kaydırarak “İlgili aramalar…” bölümüne gidin.
Son olarak, bulduğunuz terimlerden herhangi birini içeriğinize ekleyin.
6. Adım: Site ve Sayfalarınızı Arama Niyetine Uygun Optimize Edin
Web sitesi ya da sayfanızı hazırladığınızda veya var olan sayfanızı sıralamada yükseltmek istediğinizde Google SERP’te insanların Arama Amacına uygun sayfalar oluşturmalısınız.
Arama Amacı
Bilgilendirme
Gezinme
İşlemsel
Ticari
Arama amacı kullanıcı deneyimi açısından kritik bir öneme sahiptir. Amaca uygun oluşturulmayan sayfaların Google SERP’te sıralama alması çok zor olmaktadır.
Bu noktada Anahtar Kelimenizin Arama amacını çok iyi analiz etmelisiniz.
7. Adım: İçeriklerinizin Tasarımına Odaklanın
Tasarım, içerik pazarlamasının en önemsiz kısmı gözükebilir; ancak kodlardan oluşan bir sayfayla kaliteli tasarımlarla oluşturulan bir içerik arasında kullanıcı deneyimi açısından büyük farklar oluşmaktadır.
İçerikteki tasarım kalitesi, içeriğin tüketilmesi ve ilgi görmesi açısından çok büyük öneme sahiptir.
Bu yüzden pazarlama bütçenizin önemli bir kısmını içerik tasarımına ayırmanız gerekmektedir.
Ekran görüntüleriyle içeriklerinizi zenginleştirebilirsiniz. Bu sizin başka insanlara adım adım yol göstermenizi sağlayacaktır.
Ekran görüntüleriyle açıklayamacağınız durumlarda Fotoğrafları kullanabilirsiniz. Fotoğraflar burada amaca hizmet edecektir.
8. Adım: Sayfanıza Bağlantılar Oluşturun
Şimdi içeriğinize aktif olarak bağlantılar oluşturma zamanı.
Farklı bloglarda içerik oluştururken kendi web sitenize link verebilirsiniz. (Burada insanların web sitenizi ziyaret etmesini sağlayacak harekete geçirici mesajlar kullanmalısınız.)
Backlink oluştururken rakip analizi yapabilirsiniz.
Anahtar kelimenizi Google’a yazarak ilk 3’de olan web sitelerin backlinklerini araştırabilir ve bu backlink kaynaklarından sizde link alabilirsiniz. (Aynı anda çok fazla link almamaya dikkat etmelisiniz.)
ozguraltun.com.tr adresinin backlink sayısı gözükmektedir. Detaylar için ahrefs uygulamasını kullanabilirsiniz.
Bu işlemi yaparken kaliteli kaynaklardan backlink almaya çalışın.
9. Adım: İçeriğinizi İyileştirin ve Güncelleyin
İçerikle ilgili iyileştirme çalışması yaparken sadece içeriği güncellendi yapmamalısınız. Burada içeriğinizdeki resimleri ve yazıyla ilgili güncel bilgileri paylaşmalısınız.
Bu iyileştirme ve güncelleme çalışmaları hem sıralamanızı yükseltmeye hemde trafiğinizin artmasına katkı sağlayacaktır.
İncelemeniz Gereken Diğer İçerikler
Sizler için gelişiminize katkı sağlayacak içerikleri bir araya getirdim. Aşağıdaki içerikleri incelemeniz ve örneklerle uygulamanız kısa sürede SEO sorusunun cevabını öğrenmenize katkı sağlayacaktır.
- SEO Rehberi
- SEO Nasıl Yapılır
- SEO Uzmanı
- Google SEO Kalite Yönergeleri
- SEO Nedir
- Profesyonel SEO danışmanlığı
2023 SEO Stratejilerini tamamladık.
Bugünden itibaren kendi sayfa ve sitenizde bu stratejileri uygulayabilirsiniz. Sonuçları yorumlarda bizlerle paylaşabilir, makaleyi beğendiyseniz eğer link vererek sitenizde paylaşabilirsiniz.
Yapmanız gereken tek şey aşağıda yer alan WhatsApp butonuna tıklamak ve benimle iletişim kurmak.