Site İçi SEO Rehberi (12 Kritik Faktör)
Site İçi SEO, arama görünürlüğünü iyileştirmek için bir sayfanın içeriğini, etiketlerini ve dahili bağlantılarını değiştirme işlemidir. İşte sizinkini en üst düzeye çıkarmak için 12 faktör.
Hiç tetris oynadınız mı? Eğer öyleyse, muhtemelen oyunu “yenmenin” gerçek bir yolu olmadığını hatırlıyorsunuzdur. Temel olarak her seviyede daha hızlı ve daha zor hale geliyor.
Bazı yönleriyle, arama motoru optimizasyonu ( SEO ) aynıdır.
Akılda kalıcı 8 bitlik bir film müziği olduğu veya hayallerinizi yeniden yazdığı için değil, SEO’da zorlaşmakta ve dinamik bir şekilde ilerlemektedir.
SEO’ da arkanıza yaslanıp rahatlayabileceğiniz hiçbir nokta yoktur, sitenizin içeriği arama motoru sonuç sayfalarının ( SERP’ler ) en üstünde yer alabilir ancak; bugün zirveye ulaşmanız SEO açısından işlerin bittiği anlamına gelmemektedir.
Google’ın algoritmasında veya rakip içerikte yapılan her değişiklik, sizi üst sıralardan düşürebilir. Bu durumla karşılaşmamak için değişikliklere ayak uydurmanız gerekmektedir.
Bunuda, Site İçi SEO’nuzun tam olması ile gerçekleştirebilirsiniz; Ancak buna başlamadan önce, Google ve diğer arama motorlarının nasıl çalıştığına dair bir bakışa sahip olmanız önemlidir.
İçindekiler
Arama Motoru Temelleri
Arama motorları, internetteki yeni siteleri keşfetmek için örümcekler ya da tarayıcılar üzerinden veriler toplamaktadır. Bu işlemi yaparken bir siteden diğerine giden bağlantıları takip ederek, arama dizini adı verilen içeriğin bir haritasını oluştururlar.
Bu tarayıcılar, site keşfetme sürecinde içeriklerini de değerlendirerek ne tür bilgiler içerdiğini tespit eder.
Bu veriler daha sonra arama motorunun algoritması tarafından söz konusu sitenin içeriğinin kullanıcılardan gelen sorguları ne kadar iyi yanıtladığını belirlemek için kullanılır.
Sorguya ne kadar iyi cevap verirse, site sayfaları SERP’de o kadar üst sıralarda yer alacaktır.
Google’ın kullanıcılara daha iyi sonuçlar sunmak için bitmeyen arayışında, algoritması sık sık güncellenmektedir. Bu kaçınılmaz olarak sıralamalarda değişikliklere yol açar bunun sonucunda da sıralamaları iyileştirmek veya daha yukarılara çıkarmak için bir uzmanın web sitesini optimize etmesini gerektirir.
Yapmanız gereken tek şey aşağıda yer alan WhatsApp butonuna tıklamak ve benimle iletişim kurmak.
Site İçi SEO Nedir ve Neden Önemlidir?
Bazen site içi SEO olarak adlandırılan Site içi SEO, arama görünürlüğünü iyileştirmek ve trafiği artırmak için bir sayfanın içeriğini, etiketlerini ve dahili bağlantılarını değiştirme işlemidir.
Çalışma Yapılan Vaka;
visionrentacar.com firma sahibi Mehmet Ali Bey ozguraltun.com.tr sitemize başvuru yaparak sitesiyle ilgili yaptığı çalışmalardan sonuç alamadığını ve uzun süredir hiç bir kelimede sıralamada olmadığıyla ilgili bizlerden destek talebi olmuştur.
Yapmış olduğumuz detaylı analiz ve bunun sonucunda uyguladığımız Site İçi SEO çalışmasıyla müşterimiz Lara Rent a Car kelimesinde 1-2. sıralamalarda yerini almakta. Antalya’da diğer bütün kelimelerde sıralama almış durumdadır. Şimdi sitesi için Yurt dışı SEO çalışmalarına başladık.
Elbette bu çalışmalar sonucunda bazı avantajlar elde edersiniz.
Birincisi trafik miktarında.
Bir arama sayfasındaki ilk beş organik sonuç, tüm tıklamaların %67,60’ını alır; Sonraki beş sonuç ise yalnızca %3,73 tıklama alır. Bu oran 2. sayfaya doğru düşerek devam eder. Yani, trafik almak istiyorsanız, zirveye yakın olmanız gerekir.
İkinci olarak, üst sıralarda yer alan siteler çok daha iyi tıklama oranlarına (TO) sahiptir. İlk Google mobil arama sonucunun ortalama organik TO’su %26,9’dur .
Şimdi, cep telefonlarıyla yakınlarda bir şey arayan internet kullanıcılarının %92,4’ünün aynı gün aynı işletmeyi ziyaret ettiğini düşünün burada o işletmenin nasıl bir günlük gelir elde edeceğini (yukarı yönlü) düşürsek bu durum Organik aramalarda sitenizi ziyaret eden kullanıcı sayısı artıkca benzer özellik taşıayacaktır. Ve Site içi optimizasyon, organik sıralamanızda önemli bir faktördür.
Buraya kadar size site içi SEO’nun önemini anlattım. Şimdi başlama zamanı. Hemen konuyu inceleyelim…
12 Temel Site İçi SEO Faktörü
Site içi SEO genel olarak üç kategoriye ayrılabilir: içerik, HTML ve web site mimarisi. Her birini ayrı ayrı ele alacağız.
İçerik
Daha önce duymuşsunuzdur: İçerik kraldır.
Onsuz SEO, motoru olmayan yeni ve güzel bir spor araba gibidir – hoş görünebilir, ancak hiçbir yere varamaz. Tabi buna karşın tüm içerikler yüksek kalitede oluşturulmamaktadır.
Site içi SEO’nuzu en üst düzeye çıkarmak için göz önünde bulundurmanız gereken içerik faktörleri şunlardır:
1. EAT Yönergeleri
Google’ın sitenize önem vermesinin bir yolu, EAT’ye veya uzmanlığa, otoriteye ve güvenilirliğe dayalıdır.
Google Arama Kalitesi Yönergeleri’nin 175 sayfasında 135 kez geçmesi, arama motorunun algoritmalarında oynadığı rolün bir göstergesidir.
Google, EAT’nin yalnızca birkaç unsurunu (PageRank ve bağlantılar) onaylamış olsa da, SEO alanında genel olarak, site içi sinyallerin değerlendirmelerinde büyük rol oynadığı kabul edilir.
EAT hakkında daha detaylı bilgi için SEO Kalite Yönergeleri içeriğimizi okuyabilirsiniz.
2. Anahtar kelimeler
Arama motorlarına, web sitenizin içeriğinin bir kullanıcı sorusunu yanıtladığını söylemenin en temel yolu kullandığınız dildir.
Gövdede, başlıklarda veya her ikisinde de bir sorguda kullanılan anahtar sözcükleri içeren sayfaların aramayla alakalı olma olasılığı daha yüksektir.
Bazen bunu belirlemek kolaydır. Bir mobilya mağazasının web sitesini optimize ediyorsanız, muhtemelen [koltuk], [yemek odası takımı] ve [çalışma masası] gibi anahtar kelimeler eklemek isteyeceksiniz.
Özel bir mobilya mağazasıysa, [çağdaş art-deco] gibi uzun kuyruklu anahtar kelimeler eklemek istersiniz.
Kısacası hedef müşterilerinizin ne aradığını bilmeniz ve bu terimleri içeren içerikler oluşturmanız gerekiyor. Hiçbir fırsatı kaçırmamak için araştırma yapmak her zaman iyi bir yöntemdir.”
3. SEO’da Yazma Çok Önemlidir
Hem arama motorlarına öncelik veren hem de ziyaretçileri sitenize çeken içerik türü oluşturmak bir sanattır.
Daha önce yapmadıysanız, iyi okunan ve SEO kurallarına uyan bir metin yazmak oldukça zor olabilir.
Dikkat Etmeniz Gerekenler
- Okunabilirliği Vurgulayın: Kullanıcıların aradıkları bilgileri hızlı bir şekilde bulabilmeleri için içeriğiniz kolayca okunabilir olmalıdır.
- Anahtar Kelimeleri Aşırı Kullanmayın: Anahtar kelime doldurma olarak da bilinen bu teknik, geçmişte SEO uzmanları tarafından algoritmaları aşmak için kullanıldı, Google, anahtar kelimeleri aşırı kullanan siteleri değersiz olarak görüyor. Bunu yaptıktan sonra yakalanırsanız, sayfanız SERP’lerde sıralama kaybedebilir hatta tamamen kaldırılabilir.
- Cümleleri ve Paragrafları Kısa Tutun: Bir web sayfasını yalnızca kesintisiz bir metinden oluştuğunu gördüğümüzde, uzun metin parçalarını okumanın ne kadar zor olduğunu anlıyoruz. Cümlelerinizi ve paragraflarınızı kısa tutarak kullanıcıları uzaklaştırmaktan kaçının.
- Alt Başlıklar Kullanın: Alt başlıklar boyutları nedeniyle öne çıkar ve sayfanızı inceleyen kişilerin dikkatini çeker. Okuyucuları sayfa boyunca yönlendirmek için içeriğinizde bol miktarda kullanın.
- Madde İşaretli Listeler Kullanın: Bu daha çok meta gibi görünebilir, ancak madde işaretli listeler, bilgileri kolayca anlaşılmasını sağlar ve konuyu maddeler halinde anlatmanın iyi bir yoludur. Mantıklı olduklarında işaretleri kullanın.
4. Görsel Varlıklar
Görselleri, videoları ve infografikleri kullanmak, sayfanızı ziyaretçiler için görsel olarak ilgi çekici hale getirmekten daha fazlasını yapar. Ayrıca SEO’nuzu artırmak için size fırsatlar sunar.
Tüketicilerin %36’sından fazlası çevrimiçi alışveriş yaparken görsel aramayı kullanıyor; eğer ki görsel kullanmıyorsanız trafiği kaçırdığınız anlamına geliyor.
Görsellerinizin url uzantılarını mümkün oldukça konunuzla alakalı oluşturabilirsiniz. Görsellerinizin paylaştığınız içerikle uyumlu olmasını özen göstermelisiniz.
HTML
Köprü Metni Biçimlendirme Dili veya HTML, web sayfalarınızı ve içeriklerini yapılandırmak için kullanılan koddur.
Kullanıcının tarayıcısına neyi ve nerede göstereceğini söylerler bunlara ek olarak arama motorlarına sayfanızın neyle ilgili olduğunu ve sizi nerede sıralamaları gerektiğini söyler.
Göz önünde bulundurmanız gereken Site içi SEO HTML faktörleri şunlardır:
5. Başlık Etiketleri
Başıl Etiketleri, ayrıntılara odaklanmanız gereken önemli konulardan birisidir.
Tek başına, web sayfasına bir başlık kodu eklemeniz muhtemelen SERP sıralamalarında yükseltmenize neden olmayacaktır.
Ancak sayfadaki diğer öğelerle (burada açıklananlar gibi) bağlantılı olarak, bağlam oluşturmanıza ve sitenizin alaka düzeyini göstermenize yardımcı olabilir.
Başlık etiketlerinizi nasıl optimize edeceğinize dair daha kapsamlı bir bakış için bunu okuyun .
6. Meta Açıklama
Şu anda deneyimli bir SEO uzmanı ekrana baktığı zaman”Hadi ama,” diyor, ” Meta açıklamalarının bir SEO sıralama faktörü olmadığını herkes bilir .”
Bu arkadaşlar sadece kısmen haklı; fakat meta açıklamaların “sıralama faktörü” olduğuna dair pek çok kanıt mevcuttur.
Bu olumsuz görüşlerin Meta Açıklama konusunda yapacağınız çalışmaları engelememesine dikkat etmelisiniz.
SEO’da göreceli olarak kullanılmamalarına rağmen, iki temel avantaj sunarlar: Google’ın web sayfanızın neyle ilgili olduğunu anlamasına yardımcı olur ve daha da önemlisi, TO’larınız üzerinde çok büyük bir etkiye sahiptirler.
Kaliteli meta açıklamalar, arama yapanların sayfanızın neyle ilgili olduğunu daha iyi anlamasına ve sitenizin daha fazla tıklama almasına imkan sağlayacaktır. Bu nedenle, onları ihmal etmeyin.
7. Görsel Optimizasyonu
Sayfanızdaki görsel varlıkların önemine zaten kısaca değinmiştik, ancak şimdi teknik yönlerine daha yakından bakmamızın zamanı geldi.
Görselllerinizi optimize etmenize yardımcı olacak bazı ipuçları:
- SEO dostu alt etiketleri ekleyin.
- Hızlı yükleme için doğru biçimi ve dosya boyutunu seçin.
- IMG_08759 gibi bir şey kullanmak yerine dosya adlarını özelleştirin.(ozguraltun.com.tr/seo-nedir.jpeg) şeklinde.
- Resimlerinizin mobil uyumlu olduğundan emin olun.
8. Coğrafi Etiketleme (Local Arama İçin)
Küresel bir ekonomi olabilir, ancak çoğu iş hala yerel düzeyde yapılıyor. Site içi yerel SEO’nuzu optimize ederek arama motorlarında yukarılara çıkabilir ve çevrenizde size ulaşan insanların sayısını artırabilirsiniz.
Bu, GMC veya Pepsi gibi mega şirketler için daha az önemli olsa da, küçük ve orta ölçekli işletmeler için bir ekmek kapısıdır.
Yerel trafiğe odaklanırken dikkat edilmesi gereken üç ana SEO taktiği vardır:
- Ad, adres ve telefon numarası, web sitesi URL’si ve işletme açıklamaları dahil olmak üzere yerel listeleri ve alıntıları optimize etme, üçüncü taraf uygulamaları kullanma ve incelemeniz gerekmektedir.
- “Yakınımdaki” aramalar için uyum sağlama, konuma dayalı içerik sağlama veya yerel bir web sitesi yada blog satın alma dahil olmak üzere yerel içeriğinizi optimize edebilirsiniz.
- Diğer yerel işletme ve kuruluşlarla bağlantıları optimize etme ve oluşturma.
Hedef yerinizin adını anahtar kelimelerinize eklediğinizden emin olun ve bunları içeriğinize uygun oldukları yerlerde kullanın.
Web Sitesi Mimarisi
İyi yapılandırılmış bir web sitesine sahip olmak iki açıdan önemlidir: Birincisi, mantıklı bir şekilde düzenlenmiş bir web sitesi, arama motorları tarafından daha etkin bir şekilde taranacaktır ve ikinci olarakta daha zengin kullanıcı deneyimi ortaya çıkaracaktır.
Sitenizin mimarisini optimize ederken göz önünde bulundurmanız gereken faktörler şunlardır:
9. Site Hızı
Hantal, yavaş yüklenen bir site, ziyaretçileri hayal kırıklığına uğratmaktan ve uzaklaştırmaktan daha fazlasını yapar – aslında arama sıralamanıza da zarar verirsiniz.
“Search Engine Journal, bir sitenin yüklenme süresinin SEO üzerindeki etkisini derinlemesine inceledi ve site hızının arama sonuçlarında bir sıralama faktörü olduğunu doğruladı.”
Ancak, sitenizin karşılaması gereken minimum hız sürekli değişiyor.
Şu anda Google’ın Önemli Web Verileri minimum eşiği karşılanarak sitenizin minumum hızı optimize edilebilir. Siteniz şu anda bu standartları karşılamıyorsa, aşağıdakiler de dahil olmak üzere atabileceğiniz birkaç adım vardır:
- Sıkıştırmaları etkin kullanmak.
- Yönlendirmeleri azaltmak.
- Görüntüleri optimize etme.
- Tarayıcı önbelleklerinden yararlanma.
10. Duyarlı Tasarım
2016’da mobil arama hacmi ilk kez masaüstünü geçti. 2016’dan sonrada mobil aramaların hacmi artarak devam etmiştir.
Mobil cihazlarda daha fazla kullanıcı olduğu için Google mantıklı bir yol izlemiş ve mobil arama sıralamalarında responsive tasarıma sahip siteleri ön planda tutmaya başlamıştır.
Bu mobil uyumlu güncelleme, yalnızca mobil cihazlarda gerçekleştirilen arama sonuçlarını etkiler ve duyarlı tasarım olmadan bu sonuçlarda yer almak hâlâ mümkün olsa da Google, sitelerin mobil sürüme sahip olmasını şiddetle tavsiye etmektedir.
“Mobil cihazlar artık tüm internet kullanımının %56’sından fazlasını oluşturuyor buna ek olarak tabletler de %2,4’lük bir paya sahiptir. Taşınabilir cihazların %58,4’lük kullanım oranları mevcuttur.”
11. URL Yapısı
URL’lerin SEO’da büyük bir rol oynadığı zaman vardı. Profesyoneller, daha üst sıralarda yer almalarına yardımcı olması için anahtar kelimelerini web site adı olarak belirlerdi.
Ancak Google, algoritmasını değiştirdi. Ve bir zamanlar sıralamalar için çok önemli olan şey artık çok daha küçük bir rol oynuyor.
Bu önemli değil demek değil. Arama motorları hala URL’lerinizi genel puanınıza dahil ediyor – sadece bir zamanlar sahip oldukları öneme artık sahip değiller.
Bununla birlikte, bazı anahtar kelime içeren URL’ler ilk sayfada bulunmaktadır. Bunun anlamı, en önemli SEO önceliğiniz olmasa da, URL’leri görmezden gelmek istemeyeceğinizdir.
12. Bağlantılar
Bu makalenin başındaki EAT’ı hatırlıyor musunuz?
Web sitenizin uzmanlık, otorite ve güvenilirlik oluşturmasının en iyi yollarından biri, diğer saygın web sitelerinden gelen bağlantılardır.
Şu şekilde düşünelim: 401(k) dolarınız olsaydı (Olabilirde) kime emanet etmeyi tercih edersiniz – Warren Buffet’in portföyünü yöneten bir mali müşavire mi yoksa iş ile alakası olmayan birisine mi? Tabi ki Warrent Buffet gibi bir profesyonelin çalıştığı mali müşavire. Bunun nedeni Buffet’in adının geçmesinden kaynaklı size verdiği Güven ve Otorite duygusudur.
Bağlantılar aynı şekilde çalışır.
SEO için bilmeniz gereken üç bağlantı türü vardır:
- Dahili bağlantılar – web sitenizdeki başka bir sayfaya yönlendiren bağlantılardır.
- Giden bağlantılar – harici bağlantılar olarak da bilinirler; bunlar, Google’ın SEO sayfasına işaret eden bunun gibi, farklı bir alan adındaki siteyi işaret eden bağlantılardır .
- Gelen bağlantılar – bazen backlink olarakta adlandırılır, bunlar diğer web sitelerinden sitenize verilen bağlantılardır.
Üçü arasında, gelen bağlantılar açık ara en önemlisidir. En büyük SEO avantajını sağlarlar, ancak aynı zamanda elde edilmesi en zor olanlardır.
SEO uzmanlarının, sosyal medyayı kullanarak, paylaşılabilir infografikler oluşturarak ya da sadece geri bağlantı alarak kaliteli gelen bağlantılar oluşturmak için kullandıkları çeşitli yöntemler vardır.
Ancak dikkatli olun: Gelen bağlantıların tümü yardımcı olmaz. Bazıları, özellikle bağlantı sitelerinden, forum gönderilerinden ve ziyaretçi defterlerinden gelmektedir. Bu backlinkler sıralama sistemini aldatmayı amaçlayan sahte bağlantılar olabilir. Bunları reddetmezseniz, sıralamanız zarar görebilir.
Bağlantıları nasıl ve ne zaman reddetmeniz gerektiğiyle ilgili bilgilere burada bulabilirsiniz.
Site İçi SEO ve Site Dışı SEO Karşılaştırması
Site içi SEO hakkında çok konuştuk, ancak Site dışı SEO olarak da bilinen bir şey var. Muhtemelen isimlerden de anlayabileceğiniz gibi, fark nerede olduğudur.
Site içi SEO, anahtar kelime optimizasyonu, meta açıklamalar, başlık etiketleri, alt metin ve web sitesi yapısı dahil olmak üzere sıralamanızı yükseltmek için sitenize yapabileceğiniz her şeydir.
Site dışı SEO, sitenizin sıralamasını etkileyen, harici olarak gerçekleşen her şeydir. Buna geri bağlantılar, EAT, yerel SEO, sosyal medyada bahsetmeler ve tıklama başına ödemeler dahildir.
Açıkçası, Site içi SEO’nuz üzerinde çok daha fazla kontrole sahipsiniz, ancak Site dışı SEO’yu da akılda tutmak önemlidir – gitmek istediğiniz yere ulaşmak için ikisine de ihtiyacınız var.
Ancak, bağlantı oluşturmaya ve sitenizi tanıtmaya çok fazla kaynak harcamaya başlamadan önce, arama motorları için tamamen optimize edilmiş iyi ve alakalı bir web sitesi oluşturmaya odaklanmalısınız.
Site İçi SEO Devam Eden Bir Süreçtir
Günün sonunda, arama motoru optimizasyonu tek bir şeye indirgenir: Arama yapanlara değerli bilgiler sağlamanın en iyi yolunu bulmak ve web sitenizin SERP’lerin en üstünde olmasını sağlamak.
Amacınız, aynı anda arama motorlarına değerinizi gösterirken kullanıcılara daha zengin deneyimler sunmaktır. Neyse ki, bu ikisi el ele gider. Ve Site içi optimizasyonla başlarlar.
Kontrol edebileceğiniz şeylerle başlayın, mevcut sitenizi zayıf yönlerini ve büyüme fırsatları açısından dikkatlice değerlendirin.
Site İçi SEO çalışmalarının hepsini tamamlayın bunun sonrasında Site dışı SEO’da organik bir büyüme olduğu zaman sonuçları görmeye başlayacaksınız.
Unutmayın, Tetris gibi SEO da asla bitmez. Ancak okumaya ve çalışmaya devam edin, hak ettiğiniz sonuçları alacaksınız.
Yapmanız gereken tek şey aşağıda yer alan WhatsApp butonuna tıklamak ve benimle iletişim kurmak.